بازدید 12342

ایجاد خط تردد اتوبوسرانی نخجوان-باکو از مسیر ایران

وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری اهداف دیپلماسی حمل و نقلی این وزارت خانه از مرز زمینی وارد جمهوری آذربایجان شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 08 June 2021


به گزارش تابناک به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امروز در پایانه مرزی جلفا با استقبال هیئت حمل و نقلی جمهوری آذربایجان و پس از بازدید مشترک دو هیئت از پایانه مرزی جلفا و جاده‌های منتهی به آن، وارد نخجوان خواهد شد.

بازدید از ایستگاه ریلی اردوباد و مسیرهای جاده‌ای و ریلی نخجوان، بازدید از پایانه و بارانداز ریلی آستارا و دیدار با رشاد بنی‌اف، وزیر حمل‌ونقل جمهوری آذربایجان از جمله برنامه‌های محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به این کشور است.

در این سفر سعید رسولی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و سیدقاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، اسلامی را همراهی می‌کنند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در جریان سفر زمینی اسلامی به این کشور از پایانه مرزی جلفا واقع در استان آذربایجان شرقی و نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان بازدید کردند. این پایانه مسیر ورود از ایران به منطقه خودمختار نخجوان در جمهوری آذربایجان است.

مصطفی‌اف در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران، مناسبات ایران و آذربایجان را قوی توصیف کرد و گفت: روابط دو کشور در سال‌های اخیر رو به گسترش بوده و حوزه‌های راه، نفت و گاز، صنایع و قبل از کرونا توریسم را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران کشور دوست و همسایه آذربایجان است، به اشتراکات فراوان دو کشور اشاره کرد و افزود: رهبران دو کشور برای افزایش تبادلات در زمینه‌های دین، فرهنگ و آداب و رسوم، اراده دارند.

مصطفی‌اف با اشاره به سفر هفته گذشته خود به تهران، از تداوم مذاکرات و رایزنی‌های مختلف بین ایران و آذربایجان خبر داد و با ابراز خرسندی از جشن ۵۰ سالگی بهره‌برداری از سد ارس بین دو کشور ایران و آذربایجان گفت: در دنیای امروز که بسیاری از کشورها بر سر آب در حال محاربه با هم هستند، ما با ایران در همین حوزه روابط دوستانه داریم و این سیاست کلان ما و ایران است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان ضمن تشکر از حمایت‌های بی دریغ ایران از جمهوری خودمختار نخجوان گفت: امروز ما می‌توانیم به راحتی از اراضی نخجوان وارد ایران شویم که این مساله از نظر ما اهمیت ویژه‌ای دارد. چراکه ایران طی ۳۰ سال گذشته که این منطقه تحت محاصره بود، بسیار از ما حمایت کرده است، ما قدردانیم و امیدواریم این حمایت‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز در جمهوری خودمختار نخجوان شاهدیم که ایران همواره از این منطقه در حوزه انرژی، گاز و تبادلات جاده‌ای حمایت کرده است و اراضی ما را به هم پیوند داده است تا نخجوان بتواند نفس بکشد. ما به همه جهان اعلام می‌کنیم که ایران و آذربایجان کشورهای دوست و متحد منطقه هستند و این دوستی‌ها همیشگی و ابدی خواهد بود.

مصطفی‌اف با اشاره به اینکه دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران زمینه‌های همکاری را بیش از پیش جلو خواهد برد، گفت: در این رابطه اهداف مشترکی را پیگیری می‌کنیم تا موانع بر سر راه توسعه روابط را برداریم و دو طرف از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

وی ایجاد خط اتوبوسرانی و ارتباط خودرویی بین نخجوان و باکو را از جمله اهداف مذاکرات مشترک با ایران اعلام کرد و افزود: در حال رایزنی با طرف‌های ایرانی هستیم تا این خط اتوبوس به زودی ایجاد شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان