بازدید 4823

اوج گیری شیوع کرونا در ویتنام

بیماری کووید-۱۹ در روز‌های اخیر در ویتنام به شدت اوج گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳ 08 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، بیماری کووید-۱۹ در روز‌های اخیر در ویتنام به شدت اوج گرفته است. افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ویتنام سبب بروز نگرانی‌های گسترده شده است.

هشدار‌هایی هم درباره مشاهده گونه جدیدی از ویروس کرونا در ویتنام مطرح شده است. با این اوصاف، اجرای گسترده برنامه واکسیناسیون در چند هفته آینده در ویتنام اهمیت حیاتی دارد. اما این کشور با مشکل کمبود شدید واکسن کرونا مواجه است. در این میان باید به اقدام برخی از کشور‌ها از جمله ژاپن توجه داشت که اعلام کرده اند قصد دارند محموله‌های واکسن به ویتنام ارسال کنند.

خیابان‌های هانوی و هوشه مینه سیتی از جمله شهر‌های بزرگ ویتنام که در گذشته در این ایام سال مملو از گردشگران داخلی و خارجی بود، از تردد مردم خالی شده است. کرونا همه را فراری داده است. رستوران‌ها فقط غذای بیرون بر ارائه می‌کنند. مراکز تفریحی نیز به طور کامل تعطیل شده است. این محدودیت‌ها حداقل تا یک هفته دیگر ادامه دارد.

ویتنام زمانی یکی از بارقه‌های امید در میان شیوع کرونا در جهان بود، زیرا موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در این کشور بسیار کم بود، اما حالا اوضاع متفاوت شده است. بیش از نیمی از کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ویتنام، فقط در یک ماه گذشته ثبت شده است.

فرودگاه بین المللی شهر هوشه مینه سیتی نیز این روز‌ها بسیار خالی شده است. در این شهر نیز محدودیت‌های شدیدی اعمال شده است و مردم فقط برای تهیه مواد غذایی و اقلام اساسی می‌توانند از خانه خارج شوند. در مناطق پرخطر از نظر کرونا در ویتنام، تست کرونا به صورت گسترده در حال انجام شدن است.

کمتر از یک درصد کل جمعیت ویتنام در مقابل ویروس کرونا به طور کامل واکسینه شده اند. مردم امیدوارند که دولت ویتنام بتواند برای همه واکسن خریداری کند، اما این امید با واقعیت بسیار فاصله دارد. باتوجه به روند بسیار کند واکسیناسیون در ویتنام، مردم نگران هستند که بیماری کووید-۱۹ بسیار گسترش یابد و شاهد تشدید این مشکل در روز‌های آینده باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی