بازدید 4266

چین: آمریکا باید از تهدید خواندن چین دست بردارد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا باید از تهدید خواندن چین دست بردارد.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲ 08 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، وانگ ون بین (Wang Wenbin) سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: آمریکا باید از تهدید خواندن چین دست بردارد.

ون بین گفت: طرف چینی معتقد است توسعه صلح آمیز و همکاری برد-برد خواست مشترک همه کشور‌ها در زمانه ما است. هرکدام از اعضای جامعه بین المللی باید اصول و اهداف منشور سازمان ملل را دنبال کنند و یک سیستم بین المللی همکاری با سازمان ملل را برای رشد تعامل در پیش گیرند. امور بین المللی باید از طریق مشورت بین تمامی کشور‌ها تا مشورت بین چند کشور و تصمیم گیری توسط آن چند کشور به پیش برود. ما باید همچنان آماده پذیرش نظرات دیگران و جامع نگر باشیم. ما باید از محروم کردن دیگر کشور‌ها از حقوقشان و همکاری نکردن با آن‌ها پرهیز کنیم.

وی افزود: ما باید از مشورت برابر حمایت کنیم و به دنبال برتری بر دیگر کشور‌ها نباشیم. چندجانبه گرایی انتخابی مورد حمایت چند کشور، عدم احترام به ایدئولوژی دیگر کشور‌ها و ایجاد جناح‌های سیاسی برای اهداف خاص در کشور‌های خاص موضوعی نیست که پذیرای زمان ما باشد. از این اقدامات هیچ حمایتی نمی‌شود و آن‌ها راه به جایی نمی‌برند. ما امیدواریم که طرف آمریکایی با روشی هدفمند و عاقلانه با چین رفتار کند. چین را یک تهدید نخواند و اقداماتی در جهت اعتماد و همکاری بین چین و آمریکا و صلح و ثبات و رفاه در جهان انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم