بازدید 27478
ظریف:

نتانیاهو به زباله‌دان تاریخ پیوست؛ ایران سرافراز ایستاده

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خروج نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت نوشت او نیز به زباله‌دان تاریخ پیوسته است.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 03 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری‌اش در توییتر به پایان نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه ایران در این پیام توییتری از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دو نفر از ضدایرانی‌ترین مشاوران او («جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا) نیز به عنوان همدستان سیاست‌های ضد ایرانی نتانیاهو برای پیگیری سیاست‌های ضد ایرانی نام برده است.

ظریف در توییتر نوشت: «نتانیاهو در سفر ننگین همدست‌های ضد ایرانی‌اش-یعنی بولتون، ترامپ و پامپئو- به سوی زباله‌دان تاریخ، با آن‌ها هم‌سفر شده است. ایران، همچنان سرافراز ایستاده است. این سرنوشت، طی چندین هزاره برای همه آن‌هایی که قصد آسیب زدن به ایرانی‌ها را داشته‌اند تکرار شده است. وقت تغییر مسیر فرا رسیده است.»

بامداد امروز، ساعاتی مانده به پایان مهلت رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت، رسانه‌ها گزارش دادند که با موافقت یائیر لاپید رئیس حزب «یش عتید» با پیوستن لیست مشترک عربی به ائتلاف تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی، وی شرایط لازم برای تشکیل کابینه را به دست آورده و قرار است لیست کابینه را به رئیس رژیم صهیونیستی تحویل دهد.

رسانه‌های صهیونیستی، تشکیل چنین کابینه‌ای را به منزله پایان بنیامین نتانیاهو بعد از ۱۲ سال حضور در سمت نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی تعبیر کردند.

حزاب تشکیل دهنده ائتلاف، همگی توافق جدیدی را امضا کردند که طبق آن لائیر لاپید و نفتالی بنت به صورت دوره‌ای نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را در اختیار گرفته و جانشین بنیامین نتانیاهو خواهند شد.

یائیر لاپید طی نامه‌ای به رئیس رژیم صهیونیستی اطلاع داد که با موافقت ۷ حزب اکنون از تعداد کرسی‌های لازم برای تشکیل کابینه جدید برخوردار است.

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی ساعاتی بعد اعلام کرد نفتالی بنت رئیس حزب یامینا به مدت دو سال نخست وزیر و یائیر لاپید نیز نخست وزیر علی البدل خواهد بود.

یائیر لاپید که از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شده بود تا ساعت ۲۳:۵۹ به وقت محلی فرصت داشت تا اعلام کند که قادر به تشکیل کابینه است یا خیر؛ در غیر این صورت، مجوز اعطاشده به او به کنست بازگشت می‌خورد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه گزارش داده بود نفتالی بنت، رئیس حزب «یامینا» و یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید با تشکیل کابینه ائتلافی موافقت کرده‌اند. در این توافق مقرر شد که ابتدا بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست‌وزیر شود و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را به عهده بگیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر