بازدید 7968

کدخدایی: ملاک مردم، جناح و حزب نامزد‌ها نیست

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اکنون ملاک مردم، کدام جناح و حزب بودن نامزد‌ها نیست، بلکه مردم به دنبال برنامه‌های نامزد‌ها و فرد کارآمد هستند.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۱ 03 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از مشهد، عباسعلی کدخدایی امروز در نشست تخصصی «ره‌بر» که به‌صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه اختلاف‌سلیقه‌ها، بعضاً زمینه‌ساز اختلافات بین نامزد‌ها می‌شود، اظهار کرد: اکنون ملاک مردم، کدام جناح و حزب بودن نامزد‌ها نیست، بلکه طبق نظرسنجی‌ها، مردم به دنبال فرد کارآمد هستند.

سخنگوی شورای نگهبان ابراز کرد: طبق گفتار رهبر معظم انقلاب، مردم به دنبال برنامه‌های نامزد‌ها هستند و کاندید‌های ریاست جمهوری نیز نباید وعده‌هایی بدهند که توان اجرای آن را ندارند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون «انتخاب» حق مردم است، اظهار کرد: به خاطر برخی شباهت‌های ساختاری و قانونی با دیگر کشورها، نباید فراموش کنیم که نظام ما اسلامی است و باید به اصول اسلامی پایدار باشیم و این مهم را کاندید‌ها در جریان تبلیغات و شعار‌ها رعایت کنند.

کدخدایی یادآور شد: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب عدم وعده غیرقابل اجرایی است، بنابراین همه نامزد‌ها در هر دوره انتخاباتی اعم از مجلس و ریاست جمهوری باید شرایط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را درک کنند و وعده‌های منطقی ارائه دهند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر رعایت هنجار‌های ایران اسلامی، ملاحظات اخلاقی و خط قرمز‌های نظام در جریان تبلیغات نامزد‌ها تأکیددارند.

سخنگوی شورای نگهبان اذعان کرد: طبق بیان اخیر رهبر معظم انقلاب کسی که تبلیغ بر عدم مشارکت در انتخابات می‌کند، دلسوز مردم نیست، چون انتخابات برای یک فرد نیست بلکه انتخابات برای هشتاد میلیون ایرانی است، بنابراین اگر نسبت به حوزه‌ای شکایتی داریم نباید پای مردم را وسط بکشیم.

گفتنی است؛ در این نشست مجازی سخنگوی شورای نگهبان، به سؤالات و شبهات مخاطبان پاسخ داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل