بازدید 6839

جاعل نماد اعتماد دستگیر شد

کد خبر: ۱۰۵۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸ 02 June 2021

رئیس پلیس فتا از دستگیری فردی خبر داد که با جعل نماد اعتماد، دست به تحصیل اموال نامشروع زده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری جاعلی که برای جلب اعتماد کاربران فضای مجازی، نماد اعتماد را جعل کرده بود خبر داد و اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کردند و مدعی شدند قصد خرید تجهیزات دیجیتالی در فضای مجازی را دارند که به یک سایت فروش آنلاین که "نماد اعتماد الکترونیک" نیز داشت مراجعه کردند ولی پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه شدند در دام کلاهبرداران قرار گرفته اند.

وی با اشاره به تجمیع پرونده های مشابه، ابراز داشت: کارشناسان در بررسی های اولیه متوجه شدند که نماد اعتماد بارگذاری شده در سایت فروشگاه، جعلی بوده و متهم برای جلب اعتماد کاربران فضای مجازی از نماد اعتماد جعلی استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا ابراز داشت: هویت واقعی و مخفیگاه متهم در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ شناسایی و متهم در مخفیگاهش پس از هماهنگی‌های قضائی دستگیر شد.

این مقام سایبری این مقام سایبری تصریح کرد: متهم در پلیس فتا به ۶ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اقرار کرد و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری شده را یک میلیارد ریال اقرار کردند.

وی تاکید کرد: مشخصات فروشگاه های معتبر در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است و کاربران فضای مجازی قبل از واریز وجه در ابتدا به نشانی اعلامی مراجعه و اعتبار سایت و یا فروشگاه را بررسی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم