بازدید 5119
۱

نخستین مکالمه تلفنی میان بایدن و رئیس جمهور چین

جو بایدن طی سخنانی از انجام نخستین مکالمه تلفنی خود با رئیس جمهور چین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۳ 31 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از بلومبرگ، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز طی سخنانی از مکالمه طولانی مدت تلفنی خود با «شیجین پینگ» رئیس جمهور چین خبر داد.

بر اساس این گزارش، بایدن که برای نخستین بار از زمان رسیدن به قدرت در آمریکا با همتای چینی خود گفتگو کرده، گفت که در خصوص موضوع حقوق بشر با شیجین پینگ به مذاکره پرداخته است.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: من اخیراً مکالمه‌ای طولانی و حدود دو ساعت با پرزیدنت «شی» داشتم و برای وی روشن ساختم که ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم به جز صحبت کردن در خصوص مساله حقوق بشر در سراسر جهان، چراکه ما اینچنین هستیم!

لازم به ذکر است روابط میان واشنگتن و پکن پس از روی کار آمدن بایدن و کنار رفتن ترامپ از قدرت نیز همچنان سرد و نسبتاً تیره باقی مانده است.

دو کشور بر سر موضوعات متعدد فراوانی از جمله حقوق بشر، مراودات و معادلات تجاری، تایوان، دریای چین و … و البته به تازگی نیز بر سر منشأ پیدایش بیماری کرونا با یکدیگر اختلاف نظر جدی دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بعد از چند ماه تازه با چین صحبت کرده..خیلی ضعیفه..بعد گفته ،برای چین روشن ساختم..انگار نوکرشه..فعلا خودشونو زدن به خواب غفلت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان