بازدید 15262

دبستان‌های هوشمند علوی، سرآمد آموزش در تهران

کد خبر: ۱۰۵۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 30 May 2021

مقطع تحصیلی ابتدایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاطع تحصیلی در آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان متخصص حوزه تعلیم‌وتربیت، شخصیت علمی و فرهنگی دانش‌آموزان در سال‌های ابتدایی تحصیل در دبستان شکل می‌گیرد. از طرفی همواره انتخاب مدارس ابتدایی مناسب برای فرزندان به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم والدین به شمار می‌رود.

هیئت مؤسس مدارس علوی، با درک اهمیت بالای این مسئله و به‌منظور رفع دغدغه والدین گرامی اقدام به راه‌اندازی شعب دبستان هوشمند علوی در سطح شهر تهران نموده‌اند. بررسی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دبستان‌های هوشمند علوی به والدین گرامی در تصمیم‌گیری برای انتخاب مدارس مناسب فرزندان خود کمک شایان توجهی می‌کند. در ادامه به بررسی این مهم می‌پردازیم.

دبستان‌های هوشمند علوی، سرآمد آموزش در تهران

آموزش در دبستان هوشمند علوی تهران

شاید مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب یک مدرسه خوب، سطح فعالیت‌های آموزشی آن باشد. دبستان‌های علوی مسائل آموزشی را منطبق بر جدیدترین استانداردهای نظام تعلیم ‌وتربیت سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. همچنین کادر دبیران مدارس علوی متشکل از مجموعه‌ای باتجربه و حرفه‌ای است که به تمام جوانب کار تدریس در مقطع ابتدایی آشنا هستند. مدارس علوی برای انتخاب دبیران خود مشخصه‌های گوناگونی را در نظر می‌گیرد. همچنین دبیران در مدرسه علوی متعهد هستند که دانش و روش‌های آموزش خود را به‌صورت دائمی به‌روزرسانی کنند.

یکی از مهم‌ترین جوانب آموزشی که در هر دبستان هوشمند علوی مورد توجه قرار می‌گیرد، مسئله‌ی تقویت خلاقیت قوای حل مسئله در دانش‌آموزان است. به عبارت دیگر، تلاش مدارس علوی بر تربیت نسلی از انسان‌های متعهد و متخصص برای نقش‌آفرینی بهتر در زمینه اداره بخش‌های مختلف کشور متمرکز است.

فرا آموزش در مدارس ابتدایی علوی تهران

همه ما از اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای موفقیت در دنیای امروز آگاه هستیم. مدارس علوی دوزبانه هستند و دانش‌آموزان در طول دوره تحصیل زبان انگلیسی را فرا می‌گیرند. در کنار این مسئله فرزندان شما در مدارس علوی صرفاً با یک محیط خشک و بسته آموزشی مواجه نیستند. مدارس علوی برای تقویت استعدادهای ذاتی دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف برنامه دارند. دانش‌آموزان با حضور در برنامه‌های فراآموزشی دبستان‌های هوشمند علوی، با علوم و مهارت‌های مختلفی آشنا می‌شوند. از جمله مهم‌ترین کلاس‌های فراآموزشی که در هر دبستان هوشمند علوی به آن پرداخته می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مهارت‌های زندگی

- رباتیک

- آموزش مهارت‌های کار با رایانه

- خوش‌نویسی

- سازه‌های ماکارونی

- فلسفه کودک

- چرتکه

دبستان‌های هوشمند علوی، سرآمد آموزش در تهران

سنجش در واحد‌های آموزشی ابتدایی علوی تهران

همان‌طور که می‌دانید برای بررسی میزان اثربخشی فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان باید مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرند. در مدارس علوی همواره روش‌های گوناگونی برای ارزیابی دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به آزمون‌های توصیفی، تشریحی و تستی اشاره نمود. آزمون‌ها در مدارس ابتدایی علوی به‌صورت کاملاً استاندارد طراحی و برگزار می‌شوند.

مسئله‌ی بسیار مهمی که در خصوص سیستم آموزش و سنجش دبستان‌های علوی وجود دارد، سیستم مجازی اختصاصی آموزش و سنجش است. این سیستم با بهره‌مندی از امکانات مختلف و زیرساخت مناسب به جهت اهداف تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان مدارس هوشمند علوی قرار طراحی شده است. دبیران و کادر اجرایی مدرسه برای پیگیری بهتر و آسان‌تر فرآیندهای تحصیلی دانش‌آموزان در شرایط شیوع ویروس کرونا، از این سامانه اختصاصی استفاده کردند.

امکانات دبستان هوشمند علوی تهران

در شرایطی که تکنولوژی به طور روزانه در حال پیشرفت است و روش‌های آموزشی نیز همگام با آن در حال تغییروتحول است، مدارس نیز باید خود را با این شرایط تطبیق دهند. هر یک از دبستان‌های علوی در حال حاضر به طور کامل هوشمندسازی شده است و فعالیت‌های آموزشی دبیران با استفاده از این امکانات آموزشی اجرایی می‌شوند. دبستان‌های علوی با بهره‌مندی از سالن‌های مطالعه، کتابخانه، آزمایشگاه‌های علمی و زمین‌های بازی و امکانات تفریحی، محیطی مناسب برای فعالیت‌های آموزشی و فوق‌برنامه دانش‌آموزان فراهم آورده‌اند.

دبستان‌های هوشمند علوی، سرآمد آموزش در تهران

فعالیت‌های فوق‌برنامه در مدارس ابتدایی علوی تهران

در کنار فعالیت‌های آموزشی به‌منظور ایجاد فضای شاداب و پرنشاط در مدرسه لازم است تا فعالیت‌های فوق‌برنامه نیز در مجموعه برنامه‌های یک مدرسه در نظر گرفته شود. این برنامه‌ها باید برای تقویت روحیه دانش‌آموزان و متناسب با سن آن‌ها اجرا شود. در دبستان هوشمند علوی با برگزاری جشنواره‌های مناسبی و اردوهای تفریحی، فرهنگی و آموزشی تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان در یک محیط شاد و پرنشاط به تحصیل بپردازند. 

معرفی شعب دبستان‌های هوشمند علوی در تهران

در حال حاضر هشت واحد آموزشی ابتدایی علوی در شهر تهران فعال است که نیمی از آن‌ها را مدارس پسرانه و نیمی دیگر را مدارس دخترانه تشکیل می‌دهند. در ادامه به ضمن معرفی هر یک از این دبستان‌های هوشمند علوی در تهران، به محله‌های تحت پوشش هریک از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دبستان دخترانه علوی منطقه 5 تهران (آریاشهر)

ساکنان منطقه 5 تهران در محله‌هایی نظیر صادقیه، شهرک اکباتان، بلوار فردوس، آیت‌الله کاشانی، جنت‌آباد، پونک، اشرفی اصفهانی، خیابان‌های ولیعصر، اعتمادی، تقدیری و ظرافتی می‌توانند از خدمات دبستان هوشمند علوی دخترانه آریاشهر بهره‌مند شوند. علاوه بر این، به جهت خدمت‌رسانی بیشتر و رفاه حال شهروندان ساکن مناطق 9 و 10 تهران مانند جی، جیحون، استاد معین، مهر‌آباد، شمشیری و تیموری نیز می‌توانند فرزندان دختر خود را در این واحد آموزشی ثبت ‌نام نمایند.

دبستان دخترانه علوی منطقه 13 تهران (میدان امامت)

اگر ساکن محله‌های پیروزی، نیروی هوایی، شورا، امام حسین، سرخه‌حصار، آشتیانی، تهران نو، میدان امامت و زینبیه در منطقه 13 شهر تهران هستید، بدون شک بهترین دبستان دخترانه در نزدیکی محل سکونت شما، دبستان هوشمند علوی دخترانه میدان امامت است. همچنین این واحد آموزشی پذیرای شهروندان ساکن مناطق 8 و 14 شهر تهران از جمله محله‌های بلوار ابوذر، افسریه، نارمک، هفت حوض، اتوبان شهید باقری، میدان شهدا، خیابان نبرد، تهرانپارس، وحیدیه، آهنگ و پرستار نیز می‌باشد.

دبستان دخترانه علوی منطقه 13 تهران (نیروی هوایی)

دیگر مدرسه‌ی ابتدایی علوی در شرق تهران، دبستان هوشمند علوی دخترانه نیروی هوایی است. این دبستان در نزدیکی محله‌های پیروزی، سرخه‌حصار، نیروی هوایی، امام حسین، آشتیانی، تهران نو، شورا و زینبیه در مناطق 13 و 7 تهران واقع شده است. علاوه بر این، اگر ساکن محله‌های تهرانپارس، هفت حض، اتوبان شهید باقری، بلوار ابوذر، میدان شکوفه، خیابان نبرد، افسریه و پرستار در مناطق 8 و 14 شهر تهران هستید هم، می‌توانید از خدمات مدرسه دخترانه علوی منطقه 13 تهران در نیروی هوایی بهره‌مند شوید.

دبستان دخترانه علوی منطقه 11 تهران (منیریه)

ساکنان بخش‌های مرکزی تهران یعنی محله‌های منیریه، میدان حر، خیابان آذربایجان، میدان انقلاب، خیابان کارگر، میدان راه‌آهن، میدان حسن آباد، خیابان حافظ، ابوسعید، ولیعصر میدان گمرک و خیابان جمهوری می‌توانند از بهترین دبستان دخترانه در نزدیکی خود یعنی دبستان هوشمند علوی دخترانه منیریه تهران برای ساکنین منطقه‌ی 11 استفاده کنند. جهت رفاه حال ساکنان مناطق 10 و 12 تهران یعنی محله‌های بهارستان، بازار، میدان امام خمینی، خیابان وحد اسلامی، میدان قیام، زنجان، چهارراه لشگر و خیابان قزوین، مالک اشتر و خیام، این واحد آموزشی پذیرای دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی ساکن در این محله‌ها نیز می‌باشد.

دبستان پسرانه علوی منطقه 2 تهران (جلال آل‌احمد)

دبستان هوشمند علوی منطقه 2 تهران واقع در خیابان جلال آل احمد پذیرای دانش‌آموزان پسر ساکن در محله‌های آریاشهر، گیشا، ستارخان، مرزداران، حبیب‌اللهی، ضبع شرقی اشرفی اصفهانی و همچنین ساکنان مناطق 6 و 10 تهران شامل محله امیرآباد شمالی است.

دبستان پسرانه علوی منطقه 5 تهران (جنت‌آباد)

یکی دیگر از واحدهای آموزشی علوی در مقطع دبستان در محله جنت‌آباد تهران واقع است. ساکنان مناطق 2 و5 شهر تهران از جمله ستارخان، بزرگراه ستاری، حکیم، اکباتان، صادقیه، آیت‌الله کاشانی، اشرفی اصفهانی، جنت‌آباد و بلوار صادقیه، دبستان پسرانه علوی منطقه 5 تهران را در نزدیکی خود دارند. برای رفاه حال شهروندان مناطق 9 و 10 تهران از جمله مهرآباد، استاد معین، جیحون، جی، شمشیری و تیموری نیز امکان ثبت نام دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی در این واحد آموزشی وجود دارد.

دبستان پسرانه علوی منطقه 13 تهران (فلکه اطلاعات)

اگر ساکن منطقه 13 تهران در محله‌های پیروزی، تهران نو، آشتیانی، نیروی هوایی، نبرد، دماوند، شهید آیت، فلکه اطلاعات، زینبیه و قاسم‌آباد هستید، بدون شک بهترین دبستان پسرانه در نزدیکی محل سکونت شما، دبستان هوشمند علوی پسرانه شعبه فلکه اطلاعات است. همچنین دانش‌آموزان پسر در مناطق 4، 8 و 14 در محله‌های تهران‌پارس، استخر، شهرک پارس، شهرک امید، قنات کوثر، سراج، دلاوران، فرجام، نارمک، هفت‌حوض، وحیدیه، خاقانی، فدک، چهارراه تلفن‌خانه، بزرگ‌راه شهید باقری، پرستار، آهنگ، افسریه و ابوذر نیز می‌توانند از خدمات دبستان پسرانه علوی منطقه 13 تهران استفاده کنند.

دبستان پسرانه علوی منطقه 11 تهران (جمهوری)

ساکنان مناطق مرکزی شهر تهران از جمله جمهوری، انقلاب، میدان توحید، خیابان کارگر، چهارراه لشگر، میدان حر، جمال‌زاده و اسکندری می‌توانند دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی خود را در دبستان پسرانه علوی منطقه 11 تهران ثبت ‌نام کنند. همچنین دانش‌آموزان مناطق 10، 12، 16 و 17 یعنی محله‌های ابوذر، زمزم، قلعه مرغی، هرندی، هاشمی، دامپزشکی تهران نیز می‌توانند از این واحد آموزشی برای تحصیل استفاده کنند.

کلام پایانی

انتخاب مدرسه ابتدایی مناسب برای دانش‌آموزان به‌عنوان یک ضرورت به شمار می‌رود. والدین باید دقت کافی در انتخاب مدرسه ابتدایی برای فرزندان خود داشته باشند؛ چراکه تقریباً پایه و اساس شخصیت علمی دانش‌آموزان در این مقطع تحصیلی رقم می‌خورد. مدارس علوی باتوجه‌به امکانات و زیرساخت‌های مناسبی که تدارک دیده‌اند، به‌عنوان بهترین مدارس غیردولتی در مقطع ابتدایی شناخته می‌شوند. همچنین به دلیل وجود شعب متعدد این مدارس در شهر تهران، دسترسی مناسبی در بیشتر نقاط تهران به مدارس علوی وجود دارد. تلاش ما در مدارس ابتدایی علوی تربیت افراد متعهد و متخصص برای ساختن فردای بهتر است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار