بازدید 9486
حجت‌الاسلام مصباحی مقدم:

ایده «مشارکت کمتر، نتیجه بهتر» هیچ اساسی ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام(ره) بنیان این نظام را بر آرای ملت و رضایت، حمایت و نصرت مردم قرار دادند و هیچ‌گاه از این راهبرد ذره‌ای کوتاه نیامدند، گفت: اظهارنظرهای برخی افراد در رسانه‌ها مبنی بر اینکه «اگر به رأی کمتر اکتفا کنیم به نتیجه‌ بهتری دست پیدا می‌کنیم»، سخنان بیهوده‌ای است و هیچ اساسی ندارد و در تضاد با اندیشه‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 30 May 2021

به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره چرایی اهمیت همیشگی راهبرد مشارکت حداکثری در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی و برخی اظهارنظرها در خصوص بی‌اهمیت شمردن و کمرنگ کردن این راهبرد گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر آرای مردم است و پیامبر(ص) اگر در صدر اسلام حکومت تشکیل داد این کار را با بیعت، موافقت و رضایت عامه مردم انجام داد.

حمایت مردم برای تشکیل حکومت؛ رویکرد پیامبر(ص) و امام علی(ع)
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) قبل از اینکه وارد مدینه شوند بیعت با اهل مدینه را آغاز کردند و وقتی به مدینه آمدند اولین اقدامی که کردند گرفتن بیعت بود و گرفتن بیعت کسب رضایت، موافقت و همراهی و اطمینان از حمایت مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امام علی(ع) نیز پس از رحلت پیامبر(ص) وقتی دیدند اقبال عمومی به ایشان نیست و مردم سراغ دیگران رفته‌اند، حضرت البته ابتدا حرکتی را انجام دادند تا حق خود را استیفا کنند، اما بعد ایشان این تعبیر را فرمودند که من تأمل کردم که با دست شکسته به قدرت دست پیدا کنم یا بر ظلمت پدید آمده صبر کنم. منظور از دست شکسته در فرمایش امام علی(ع) نیز همین نبود حمایت مردمی است.

وی ادامه داد: وقتی که پس از کشته شدن عثمان، ایشان مورد اقبال عمومی قرار گرفتند، فرمودند اگر به حمایت این مردم نمی‌بود و عهدی که خداوند از علما گرفته است که بر فقر و گرسنگی مستمندان و گرسنگان صبر و تحمل نکنند، من شتر خلافت را رها می‌کردم تا با همان ظرفی که به ابتدا به آن آب دادند، آب داده شود و به تعبیر امروز عطایش را به لقایش می‌بخشیدم.

حجت‌الاسلام مصباحی تصریح کرد: در واقع آنچه موجب شد امام علی(ع) به میدان بیاید و حکومت را بپذیرد تقاضای فراوان جامعه از ایشان و رضایت، حمایت و اقبال مردم بود.

امام(ره) ذره‌ای از ضرورت رأی و حمایت مردم کوتاه نیامد
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی نیز امام(ره) را میزان و مبنا را رأی ملت قرار دادند، گفت: به همین دلیل اولین همه‌پرسی تنها کمتر از ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد و این نشان می‌دهد که امام(ره) بنیان این نظام را بر آرای ملت و رضایت، حمایت و نصرت مردم قرار داده و هیچ‌گاه از این راهبرد ذره‌ای کوتاه نیامده است.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم تأکید کرد: سخنان و اظهارنظرهایی که بعضا در رسانه‌ها مطرح می‌شود که «اگر به رأی کمتر اکتفا کنیم به نتیجه‌ بهتری دست پیدا می‌کنیم»، سخنان بیهوده‌ای است و هیچ اساسی ندارد و در تضاد با اندیشه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است. این نظام اگر مبتنی بر مردم و حمایت آنها نباشد جمهوری اسلامی ساقط می‌شود و استمرار پیدا نمی‌کند و این مردم هستند که پشتوانه نظام هستند و اگر خدای ناکرده آنها پشت این نظام را خالی کنند همه چیز به هم می‌ریزد.

آثار داخلی و بین‌المللی حضور حداکثری مردم در انتخابات
عضو جامعه روحانیت مبارز یاد‌آور شد: اساس در نظام جمهوری اسلامی و همه انتخابات‌ها، حضور پرشور و حداکثری مردم است و اگر مردم پای صندوق‌های رأی بیایند رئیس‌جمهور منتخب قدرت بیشتری پیدا می‌کند و توان بالاتری برای مقابله استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی و حل مشکلات کشور خواهد داشت.

وی در پایان ابراز کرد: امروز آنچه کشور به آن نیاز دارد این است که مردم با حضور حداکثری در انتخابات هم تکلیف شرعی و اسلامی خود را انجام دهند و هم آینده خودشان و کشور را به گونه‌ای که دوست دارند رقم بزنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار