بازدید 5589

شناسایی گونه ترکیبی کرونای هندی و انگلیسی در ویتنام

وزیر بهداشت ویتنام از شناسایی گونه جدیدی از ویروس کرونا در این کشور خبر داد که ترکیبی از گونه‌های هند و انگلیسی است و به سرعت از طریق هوا منتقل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 30 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، طبق اعلام وزیر بهداشت ویتنام، مقامات این کشور گونه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند که به گفته آن‌ها ترکیبی از گونه‌های انگلیسی و هندی است و به سرعت از طریق هوا منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کشور جنوب شرقی آسیا که در اغلب اوقات سال گذشته توانست به شکلی موفق شیوع ویروس را کنترل کند، از اواخر آوریل با خیز ابتلا مواجه شده که بیش از نیمی از مجموع ۶ هزار ۸۵۶ مبتلای این کشور را تشکیل می‌دهد.

«نگوین تا لانگ» وزیر بهداشت ویتنام در این خصوص گفت نوع جدید کووید-۱۹ کشف شده ویژگی‌های دو نوع موجود را که برای اولین بار در هند و انگلیس شناسایی شدند، داراست.

او در یک جلسه دولت که نوار ضبط شده آن به دست رویترز رسید، گفت: نوع جدید، گونه هندی است با جهش‌هایی که در اصل متعلق به نوع انگلیسی است و بسیار خطرناک است.

وی افزود ویتنام به زودی داده‌های ژنومی از نوع تازه شناسایی شده را که به گفته وی از انواع شناخته شده قبلی قابلیت انتقال بیشتری دارد، منتشر خواهد کرد.

سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت برای بیماری کرونا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر ما هنوز گونه ویروسی کزارش شده در ویتنام را ارزیابی نکرده‌ایم. دفتر ما در این کشور در حال همکاری با وزارت بهداشت ویتنام است و به زودی منتظر اطلاعات بیشتری هستیم.

وی افزود برداشت فعلی سازمان جهانی بهداشت این است که این گونه، گونه B.۱.۶۱۷.۲ است که به آن نوع هندی می‌گویند و احتمالاً یک جهش اضافی دارد.

به گفته وزیر بهداشت ویتنام، داده‌های آزمایشگاهی این نوع جدید نشان می‌دهد این ویروس خود را بسیار سریع تکثیر می‌کند که احتمالاً تعداد زیاد موارد ابتلا در مناطق مختلف این کشور در مدت زمانی کوتاه را توجیه می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر