بازدید 8962
۱
تجربیات گرانبها در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ برای المپیک ۲۰۲۰

دومین شکست والیبال ایران با آلکنو؛ با روس به روس باختیم

کد خبر: ۱۰۵۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 29 May 2021

ملی‌پوشان والیبال ایران در دومین رقابت شنبه ۸ خرداد ماه از ساعت ۱۴.۳۰ به وقت ایران به مصاف روسیه رفتند؛ دیداری که پس از شکست برابر ژاپن انجام شد و بازی بزرگی برای تیم ملی ایران بود اما در نهایت ایران با حساب ۳ بر یک نتیجه را به رقیب قدرتمند خود واگذار کرد.

آلکنو در دور دوم لیگ ملت های والیبال به جوانان اعتماد کرد و آنان را در زمین بازی داد. امیر غفور، سید محمد موسوی و میلاد عبادی پور در این بازی با صلاح دید آلکنو استراحت کردند.همچنین از ترکیب ۱۷ نفره بازیکنان اعزامی ایران به لیگ ملت‌ها،  سعید معروف (به دلیل سرماخوردگی)، رضا عابدینی (به دلیل داشتن تب و انجام تست کرونا، در انتظار اعلام نتیجه تست) و محمدرضا حضرت‌پور (به دلیل تب) در اتاق ایزوله قرار دارند و این بازی را از دست دادند.

دومین شکست والیبال ایران با آلکنو؛ با روس به روس باختیم

ولادیمیر آلکنو، سرمربی روس که هدایت ملی پوشان والیبال ایران را برعهده دارد در حالی به مصاف تیم سابق خود رفت که در گذشته اعلام کرده بود که به روسیه به چشم یک رقیب نگاه می‌کند. آلکنو در سال های ۲۰۰۷- ۲۰۰۸، ۲۰۱۱-۲۰۰۱۲ و ۲۰۱۵-۲۰۱۶ هدایت روس ها را برعهده داشته است. آلکنو در سال ۲۰۱۲ با تیم ملی روسیه به مدال طلای المپیک دست یافت.

ملی پوشان روسیه که با نفرات کامل به این رقابت ها آمده‌ یک غایب بزرگ به دلیل مصدومیت داشته اند. ایوان یاکوولف سرعتی زن تیم ملی روسیه که در دوره های گذشته در جمع بهترین بازیکنان تورنمنت قرار داشت به علت مصدومیت در این مسابقات حضور پیدا نکرده است.

گفتنی است که روسیه در بازی اول توانست هلند را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست دهد.

 از سال ۲۰۱۸ لیگ ملت‌ها جایگزین لیگ جهانی شد و فرمت و نام بازی ها تغییر کرد. روسیه در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ توانست قهرمان این رقابت ها شود و تاکنون با کسب دو مدال طلا پر افتخار ترین تیم در لیگ ملت ها به شمار می آید. در سال ۲۰۲۰ هم این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا لغو شد. با این تفاصیل روس ها هم امسال مدعی اصلی قهرمانی این رقابت ها به شمار می آیند.

ملی پوشان ایران از سال ۲۰۱۵، ۱۱ بار به مصاف تیم مدعی روسیه رفته که تنها در پنج بازی موفق شدند به پیروزی برسند. عمده این پیروزی ها در رقابت های لیگ چهانی ۲۰۱۵ برای ایران به ثبت رسیده است.

بلند قامتان ایران با ترکیب  علی شفیعی، محمد طاهر وادی، میثم صالحی، امیرحسن اسفندیار، صابرکاظمی و مسعود غلامی پا به این رقابت ها گذاشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ا سلام و احترام
بازی دوم ما در برابر روسیه قدرتمند رگه هایی از توان ناب والیبال ما را مجددا نشان داد. هر چند هنوز هم به جرأت میتوان گفت که تیم فاقد آن مغز هماهنگ کننده و هماهنگی لازم میان مربی و بازیکنان بود. اگر چه تیم مقابل ما، روسیه نامدار بود اما بنظر می‌رسد اگر مقداری درصد اشتباهات فردی مخصوصا در خط سرویس و همچنین حمایت ها و پوشش های منطقه ای بهتری از مهاجم و مدافع صورت می گرفت امکان باخت نزدیکتر و یا حتی برد بسیار نزدیک در مقابل روسیه قدرتمند را پیدا میکردیم. متاسفانه در این بازی مدافعان روی تور ما مخصوصاً در کنار آنتن ها با زاویه باز دستان دفاع می کردند که امتیازات زیادی از ما گرفت و همچنین عجله شاید یک دهم ثانیه‌ای و اشتباه مدافعین در منطقه ۴ تیم خودی در هنگام پرش در مقابل مهاجمی بلند بالایی مانند ماکسیم میخائیلوف هیولا بود که بایستی با توجه به شناخت الکنو از ابتدای بازی به مدافعین گوشزد میشد که متاسفانه دیر هنگام و در گیم سوم گوشزد شد!! علاوه بر این وا دادن بازی و عدم تلاش جهت تغییر روند بازی در گیم سرنوشت ساز چهارم که بنظر تخلیه روحیه و توان تیمی عامل اصلی و ناتوانی مربی در انتقال ایده و تغییر در آهنگ تیمی عامل فرعی آن باشد. بعنوان یک تحلیلگر والیبال نکته ای که در تیم در این بازی متوجه شدم انتقال تاخیری مفاهیم بواسطه غیر والیبالی بودن مترجم بود که تا حدودی در کار تیم وقفه ایجاد می کرد و می کند که امیدوارم در این زمینه اشتباه برداشت کرده باشم. علی رغم باحت آزار دهنده در مقابل روس ها، نقطه مثبت این بازی برای بنده بعنوان یک بازیکن اسبق و مربی و تحلیلگر والیبال کنونی استفاده عالی از نسل جوان و با انگیزه شامل اسفندیار صابر کاظمی علی شفیعی میثم صالحی و ... بود که از این بابت هم از سرمربی محترم تیم ملی تشکر می نمایم و هم به جامعه والیبال ایران تبریک عرض میکنم. بازی بعدی ما با سرزمین لاله ها هلند است که زمانی سرآمد والیبال جهان بود اما حالا سالیانی است که به یک قدرت درجه 2 یا حتی 3 والیبال دنیا تبدیل شده. البته این به این معنی نیست که تیم ضعیفی باشه. مطمئناً بازی ما با این تیم که با تکیه بر چهره های جوان و بلند بالای خود بدنبال باز پس گیری جایگاه گذشته است، بازی جذاب و تماشایی خواهد بود. امیدواریم که با بهبود جسمی ستاره های غایبمون در دو بازی قبل و ارتقا کیفیت دریافت ها و پوشش ها و البته هوشمندی و تنوع در اجرای حملات سرعتی و ترکیبی روی تور بتوانیم این تیم را شکست دهیم کاری که دیروز ژاپن با تغییر آهنگ تیمی و سرعت دادن بیشتر به بازی در گیم های سوم تا پنجم انجام داد و پیروز شد. به امید قدرت نمایی مجدد تیم ملی والیبالمون.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس