بازدید 6162

افشاگری دونده معروف ایران از دوپینگ گسترده در دوومیدانی ایران

کد خبر: ۱۰۵۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 29 May 2021

قهرمان سابق دوومیدانی در خصوص دلالی برای حضور مربیان خارجی و دوپینگ در میان ورزشکاران صحبت‌های قابل توجهی را انجام داد.

به گزارش تابناک ورزشی، احسان مهاجر شجاعی در مورد حضور مربیان بی کیفیت خارجی در دوومیدانی گفت: آن زمان که در فدراسیون بودم، در این مورد صحبت کردم و کارهایی انجام دادیم. متاسفانه حضور مربی خارجی یک دکانی برای یک عده ورزشکار شده است. به طور مثال اگر مربی 5 هزار دلار ارزش داشته باشد، هزار دلار را ورزشکار برمی‌دارد و باقی را به مربی می‌دهد. ما در آن زمان با آن کار مبارزه کردیم و به همین دلیل دوست نداشتند در فدراسیون باشیم.

افشاگری دونده معروف ایران از دوپینگ گسترده در دوومیدانی ایران

او ادامه داد: در حالی که مربیان ایرانی ما رکوردهای خوبی کسب کرده بودند، اما مربی درجه 4 و 5 را به ایران می‌آورند و چند هزار دلار هم در ماه حقوق می‌دهند؛ در حالی که به مربی ایرانی بی توجهی می‌کنند. قبلا یک نفر در اوکراین بود و برای حضور مربیان اوکراینی در ایران دلالی می‌کرد و درصد می‌گرفت. ورزشکاران هم برای خودشان کلاس می‌گذارند و می‌گویند با مربی خارجی کار می‌کنیم. متاسفانه این موارد وجود دارد اما ما کار ریشه‌ای نکرده‌ ایم.

مهاجر شجاعی گفت: وقتی وزیر ورزش در آمدن یک مربی خارجی درجه دو به ایران نقش ایفا می‌کند، در رشته‌های دیگر چه انتظاری دارید. چرا سلطانی فر به خاطر ویلموتس در ایران بازخواست نشد؟
مهاجر شجاعی با اشاره به اینکه ورزش ایران بیمار است، گفت: سلطانی فر ضربه‌ای به ورزش ایران زد که آن را به ته دره برد. من واقعا دلم برای وزیر بعدی می‌سوزد. باید یک خانه تکانی اساسی در ورزش صورت بگیرد. ما در حال حاضر مدیر خوب نداریم و همه برای حفظ صندلی و منافع شخصی خود همه کار می‌کنند.

قهرمان سابق دوومیدانی گفت: متاسفانه خیلی از ورزشکاران ما هم دوپینگ می‌ کنند اما به خاطر اینکه تستی گرفته نمی‌ شود، خیال شان راحت است. من خودم حاضرم هزینه‌ها را بدهم تا از ورزشکاران تست خون گرفته شود. حالا با اینکه دوپینگ می‌کنند اما رکوردها خیلی پایین است. یکی از مربیان وقتی ورزشکارش در بازی‌های آسیایی مدال گرفت، خودنمایی می‌ کرد، اما وقتی دوپینگش درآمد، خودش را کنار کشید و گفت ورزشکار من نبوده است. مسئولان فعلی فدراسیون هم نمی‌ توانند بگویند این شرایط دست پخت آنها نبوده چون 5-4 سال در فدراسیون حضور داشته و همه چیز را می‌دانند.

مهاجر شجاعی با اشاره به شرایط دوومیدانی گفت: متاسفانه کیهانی در زمان خودش به هیات‌ها باج داد و این کار را در فدراسیون باب کرد. صیامی در خوابش هم نمی دید از جلوی در فدراسیون رد شود، اما حالا رئیس فدراسیون شده است. یا رضایی دبیر فدراسیون کجای دوومیدانی بوده که هم رئیس هیات است و هم دبیر فدراسیون؟ او نهایتا در زمان خودش پنجم ایران می‌شد.

مهاجر شجاعی در مورد اینکه شرایط دوومیدانی برای المپیک را چطور می‌ بیند گفت: چیزی وجود ندارد که درباره آن صحبت کنیم. در المپیک قطعا نتیجه نمی‌گیریم. الان تفتیان برای چه به فرانسه رفته و برایش هزینه می‌شود؟ چرا کسی شرایط اردوی او را پیگیری نمی‌کند؟ ما ورزشکاری داریم که 20 سال است یک رکورد ثابت را ثبت می‌کند اما همیشه جزو اولویت‌ها بوده است. هزینه برای رده بزرگسالان در حال حاضر بی فایده است. ما فقط باید در بخش پایه سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان