بازدید 10996
۱
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

جست و جو پیرامون مصرف برق ماینر در گوگل توسط ایرانیان/ اسامی نامزد‌های نهایی انتخابات در صدر جست و جو‌های مردمی/ چرا دوباره معاهده آب و هوایی پاریس سئو شد؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 26 May 2021

جست و جو پیرامون مصرف برق ماینر در گوگل توسط ایرانیان/ اسامی نامزدهای نهایی انتخابات در صدر جست و جوهای مردمی/ چرا دوباره معاهده آب و هوایی پاریس سئو شد؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی چون «مصرف برق ماینر»، «قارچ سیاه در هند چیست؟»، «معاهده آب و هوایی پاریس»، «لیلی کریمان» و «فتح خرمشهر»، «اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری» و... از مهم ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آنها بودند.

در ادامه در مورد مفاهیم و عبارت های فوق و چرایی ترند شدنشان بیشتر خواهیم گفت.

مصرف برق ماینر

مدت هاست که در کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان موضوع ارز دیجیتال و استخراج ارز که نیازمند ماینر است، مورد توجه قرار گرفته است.

این موضوع در روزهای اخیر از آن جهت بیشتر مورد توجه قرار گرفته که می دانیم در کشور با بحران تأمین برق رو به رو هستیم و از آن سو استخراج ارز دیجیتال آن هم با ماینر به میزان قابل توجهی برق نیاز دارد.

کشف ۶۴۵ ماینر قاچاق حین استخراج ارز دیجیتال - تابناک | TABNAK

طی سال‌های اخیر، استخراج ارز‌های دیجیتال بوسیله کامپیوتر‌های استاندارد که شامل همان cpu‌های استاندارد اینتل یا AMD و کارت گرافیک‌های متداول بود صورت میگرفت، اما به مرور شبکه بیت کوین و همینطور دستگاه‌های ماین آن افزایش یافت و pc‌ها کاربرد خود را در این زمینه از دست دادند.

با از رده خارج شدن pc‌ها در زمینه ماینیگ استخراج فقط با پردازنده‌های خاصی که Asic ماینر نامیده میشوند ممکن است، اما این به آن معنا نیست که pc‌ها توانایی استخراج نداشته باشند، بلکه با توجه به گسترش و سختی شبکه استخراج در حال حاضر نیاز به pc‌هایی فوق العاده قدرتمند است که عملا از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

حالا و با افزایش شدید میزان مصرف برق در کشور که به قطعی دوره‌ای برق در شهر‌های مختلف منجر شده، مصرف برق ماینر توسط کاربران مورد توجه قرار گرفته است.

واقعیت این است که در مورد ماینر‌های قانونی و نیز غیر قانونی فعال در ایران اطلاعات شفاف و روشنی که بتوان بر اساس آن، این مهم را محاسبه کرد، وجود ندارد. با این حال، مسئولان وزارت نیرو با اعلام اینکه در سال جاری و به نسبت مدت زمان مشابه چیزی حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف برق در کشور داریم، همچنین از کشف و شناسایی بیش از ۱۷۰ هزار دستگاه ماینر در طول سال جاری سخن می‌گویند.

قارچ سیاه در هند چیست؟

بیماری عفونی و کشنده جدیدی در هند شایع شده و تعداد زیادی از شهروندان این کشور را مبتلا کرده که به بیماری قارچ سیاه معروف شده است.

این بیماری گفته می‌شود که برای مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ خطرناک‌تر است.

قاچ سیاه؛ عفونتی کشنده و تهاجمی در هند

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، این عفونت قارچی که موکورمیکوز نام دارد و به «قارچ سیاه» نیز معروف است به دلیل وجود نوعی کپک در خاک و در نتیجه پوسیدگی مواد آلی مانند برگ‌ها پدیدار می‌شود.

افراد با تنفس هاگ این قارچ‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند. این قارچ‌ها ممکن است از مسیر دستگاه‌های رطوبت‌ساز یا مخازن اکسیژنی که حاوی آب کثیف هستند نیز در بیمارستان‌ها یا خانه‌ها پخش شوند.

کاربران ایرانی اینترنت حالا نگران این هستند که مبادا این بیماری عفونی به کشور ما نیز وارد شود و در کنار خطرات و خسارات بالای ویروس کرونا کشور دچار بحران جدیدی در این حوزه شود.

بیشتر بخوانید

معاهده آب و هوایی پاریس

معاهده آب و هوایی پاریس یکی از معاهدات بین المللی در جهان است که تقریباً اکثر کشورهای جهان به آن پیوسته و متعهد هستند که در راستای بهبود کیفیت و شرایط محیط زیست نسبت به کاهش مصرف آلاینده ها و به صورت مشخص مصرف سوخت اقدام کنند.

در این معاهده و بر اساس مفاد آن کشورهای در حال توسعه در صورت اجرای تعهدات مشمول امتیازاتی خواهند شد و کشورهای توسعه یافته نیز باید هزینه هایی را پرداخت کنند.

همان طور که می دانید دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با این استدلال که توافق آب و هوایی پاریس برای منافع اقتصادی آمریکا زیان بار است، از این توافق نامه خارج شد.

حالا و با بالا گرفتن ناکارآمدی ها در ایران در حوزه تأمین انرژی برق، برخی کاربران با تصور اینکه اجرای معاهده پاریس، ما را از توسعه نیروگاه های حرارتی منع کرده و به همین دلیل با مشکل مواجه شده ایم، در جست و جوی اطلاعاتی بیشتر در این باره هستند.

خطر بزرگ «توافق پاریس» برای کشورمان؛ آیا در نتیجه تعلل کلانتری تحریم خواهیم شد؟!

این در حالی است که توافق نامه پاریس در مجلس ایران به تصویب نرسیده و ایران هنوز آن را اجرایی نکرده است. 

لیلی کریمان کیست؟

لیلی کریمان نویسنده، مترجم، منتقد و ماما در سال ۱۳۴۲ در تهران متولد شد. وی نویسنده، مترجم و ماما بود که در سن ۵۸سالگی و در تاریخ ۳ خرداد ۱۴۰۰ بر اثر مرگ مغزی از دنیا رفت.

لیلی کریمان درگذشت - تابناک | TABNAK

درگذشت این نویسنده و مترجم در تاریخ مورد اشاره سبب شد تا نام او به یکی از پر جست و جوترین عبارت ها در گوگل تبدیل شود.

فتح خرمشهر

همه ساله با فرا رسیدن سالروز آزادی خرمشهر در سوم خرداد و به واسطه گرامیداشت این روز در اقصی نقاط کشور، عبارت هایی چون خرمشهر، آزادی خرمشهر، حماسه خرمشهر، فتح خرمشهر و ... در صدر جست و جوی کاربران ایرانی قرار می گیرند.

تصاویر از شادی رزمندگان بعد از فتح خرمشهر - تابناک | TABNAK

در مورد فتح خرمشهر در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری

شورای نگهبان پس از انجام بررسی های خود، هفت تن از نامزدهای انتخابات را دارای شرایط لازم برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم دانست و اسامی کاندیداهای مورد نظر را در چهارم خردادماه به وزارت کشور در اعلام کرد.

 بر اساس این اطلاعیه اسامی این نامزد‌ها به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:

  • سعید جلیلی
    ۲. محسن رضایی
    ۳. سید ابراهیم رئیسی
    ۴. علیرضا زاکانی
    ۵. امیرحسین قاضی زاده هاشمی
    ۶. محسن مهرعلیزاده
    ۷. عبدالناصر همتی

اعلام این اسامی، با واکنش های فراوانی در فضای مجازی و اینترنت رو به رو شد و همچنین نام این افراد را به پر جست و جوترین عبارت ها در گوگل تبدیل کرد.

جست و جو پیرامون مصرف برق ماینر در گوگل توسط ایرانیان/ اسامی نامزدهای نهایی انتخابات در صدر جست و جوهای مردمی/ چرا دوباره معاهده آب و هوایی پاریس سئو شد؟

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نامزدهای تایید صلاحیت شده اینجا کلیک کنید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
آیا درست است که میزان تولید برق الان نسبت به سال 92 10 هزار مگاوات یا حدود 13 درصد کمتر است؟
اگر درست است چرا نیروگاه فرسوده را بازسازی نکرده اند و نیرگاههای جدید گازی و هسته نشاخته اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار