بازدید 5546
۱

هشت پا» در لانه مافیا!

کد خبر: ۱۰۵۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ 23 May 2021

در پی دستگیری شش عضو باند مخوف زورگیری و گوشی قاپی معروف به «هشت پا» در مشهد، مشخص شد که اعضای این باند نیز وابسته به شبکه مافیایی انتقال گوشی های سرقتی به خارج از مرزهای ایران هستند که در ادامه عملیات، 22 عضو این شبکه زیرزمینی در چنگ قانون گرفتار شدند.

به گزارش خراسان، دوشنبه گذشته گزارشی با عنوان «راز شبکه مخوف هشت پا» در صفحه حوادث روزنامه خراسان به چاپ رسید که بیانگر دستگیری اعضای یک باند زورگیری و گوشی قاپی در نقاط مختلف شهر مشهد بود.

شش عضو این شبکه که در گروه های دو نفره موتورسوار، دست به ارتکاب جرم می زدند و تبهکاری های خود را از کوچه چهنو آغاز کرده بودند گوشی های سرقتی را به فردی تبعه خارجی به نام «شیرآقا» می فروختند که این مالخر نیز هنگام قاچاق 110 گوشی سرقتی در باک بنزین به یکی از کشورهای همسایه و در مرز تایباد به دام افتاد.

در پی انتقال مالخر مذکور به دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی، بازجویی های تخصصی از او آغاز و مشخص شد که «شیرآقا» و سرکرده باند مخوف معروف به «هشت پا» با یک شبکه مافیایی سرقت و انتقال گوشی‌های سرقتی به آن سوی مرزهای کشور در ارتباط هستند و در واقع «هشت پا» در لانه مافیا زندگی می کند.

با به دست آمدن این اطلاعات ارزشمند و با صدور دستوری از سوی سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه تخصصی کارآگاهان زیرنظر سرهنگ علی بهرامزاده (جانشین رئیس پلیس آگاهی) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را درباره شبکه مافیایی زیرزمینی آغاز کردند.

رصدهای اطلاعاتی نشان می داد «زرین» (مالخر تبعه خارجی) که چندین شبکه سرقت و زورگیری را هدایت می کند در منطقه قلعه ساختمان مشهد لانه دارد.

بنابراین گروه عملیاتی کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ «جواد میش مست» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) دامنه بررسی های تخصصی و غیرمحسوس خود را به منطقه شهرک شهید رجایی کشاندند و مخفیگاه مالخر تبعه خارجی را به محاصره درآوردند.

با دستگیری این مالخر که در پوشش خرید و فروش ضایعات، باندهای سرقت و زورگیری را هدایت می کرد، راز شبکه مافیایی انتقال گوشی های سرقتی به آن سوی مرزهای کشور فاش شد چرا که با گشودن رمز گوشی «زرین» دنیایی از تصاویر و سریال گوشی های سرقتی نمایان شد.

با انتقال این «شاه ماهی» ارتکاب جرایم به مقر انتظامی، تحقیقات درباره ریشه یابی این شبکه مافیایی ادامه یافت.
بررسی ها نشان داد: «زرین، با حدود 22 سارق سابقه دار در ارتباط است و پس از خرید گوشی های سرقتی از دزدان و زورگیران، تصاویر آن ها را از طریق فضای مجازی برای سرکردگان شبکه مافیایی ارسال می کند که در آن سوی مرز در حال فعالیت هستند.

سپس زمانی که بهای گوشی ها از آن سوی مرز به حساب بانکی «زرین» واریز می شد او با سرکردگان این شبکه مافیایی در نقاط مرزی دو کشور همسایه قرار می گذاشت و گوشی‌های سرقتی را برای انتقال به خارج از کشور تحویل آن ها می داد.

براساس این گزارش، در حالی که تصاویر و سریال 143 گوشی سرقتی از تلفن همراه مالخر تبعه خارجی بیرون آمد، کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن موفق شدند تک‌تک مال باختگان را شناسایی و آن ها را به پلیس آگاهی دعوت کنند.

این درحالی بود که حدود هشت دستگاه گوشی سرقتی نیز در بازرسی از «لانه زرین» در انبار ضایعاتی کشف و ضبط شد.

با وجود این احتمال می رفت اعضای این شبکه مافیایی که به صورت زیرزمینی در نقاط مختلف مشهد فعالیت داشتند دامنه جرایم و تبهکاری های خود را گسترش داده باشند به همین دلیل و با صدور دستورات محرمانه‌ای از سوی قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) بررسی‌های کارآگاهان به صورت ریشه ای ادامه یافت و آن‌ها موفق شدند 22 عضو این شبکه مافیایی سرقت را نیز که با «زرین» در ارتباط بودند طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند. با کشف 15 گوشی سرقتی از سارقان و زورگیران این عملیات گسترده وارد مرحله جدیدی شد.

تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد و احتمال می رود که اعضای این شبکه مافیایی به سرقت های بیشتری اعتراف کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شبکه مخوف مافیایی که گوشی موبایل اونم 143 تا کمتر یا بیشتر قاچاق می کردن!!!! .آفرین لااقل به مافیا توهین نکنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار