بازدید 5310

دانشگاه‌ها تمام نیاز آموزش کشور را برآورده کرده‌اند

کد خبر: ۱۰۵۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 22 May 2021

معاون آموزشی وزارت علوم کیفیت آموزشی را مهم‌ترین چالش دانشگاه‌ها دانست و گفت: امروز در عرصه آموزش این ادعا را داریم که دانشگاه‌ها تمام نیاز آموزش کشور را برآورده کرده‌اند.

به گزارش مهر، علی خاکی صدیق در ارتباط ویدئو کنفرانسی در آئین بزرگداشت استادان نمونه دانشگاه یزد با بیان اینکه که دیگربه کارشناس خارجی در کشور نیاز نداریم، اظهار داشت: اگر امروز در کشور به آموزش‌های جدید نیاز داشته باشیم، یک دانشگاه دوره را تعریف و اجرایی می‌کند، در حوزه آموزشی ده‌ها و صدها دوره جدید تعریف شده که بسیاری از آنها تقاضامحور است یعنی صنعت یا حوزه‌ای آن را درخواست داشته تا اجرایی کنیم که قدرت تحرّک و دانشگاه‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهد.

کرونا، توانمند بودن دانشگاه‌ها را نشان داد

وی با اشاره به اینکه در عرصه پژوهش و فناوری نیز، بیماری کرونا دانشگاه‌ها را سربلند کرد، گفت: در حوزه فناوری بسیاری از وسایل مورد نیاز مقابله با اثرات کرونا را دانشگاه و شرکت‌های بنیان در حال تولید و در خدمت‌رسانی به اجتماع و جامعه هستند و در کنار مدافعان سلامت محققان و آموزشگرانی را می‌بینیم که شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد ولی ارزش کارشان در نزد خدای متعال محفوظ است.

معاون آموزش وزارت علوم عمده‌ترین چالش دانشگاه‌ها را مسئله کیفیت آموزشی دانست و تصریح کرد: اگر ما مسائل آموزش عالی کشور را دسته‌بندی کنیم یکی از مهم‌ترین مسائل آن مباحث کیفی و فاصله زیاد بین دانشگاه‌هایمان است.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: بحث کیفیت آموزشی ابعاد مختلفی دارد که نیاز به سیاست‌گذاری در جهت ارتقا آموزش عالی از ضروریات به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه موفقیت‌های هر دانشگاهی مدیون زحمات استادان و کارشناسان و دانشجویان است، تصریح کرد: ما خانواده آموزش عالی به دستاوردهای بسیار بزرگ در کشور در عرصه آموزش و پژوهش و فناوری مفتخریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان