بازدید 5840
۶

نانواهای متخلف ۲ تا ۴ برابر جریمه می‌شوند

ایرنا به نقل از معاون سازمان تعزیرات حکومتی و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران نوشت: اکنون بیشترین تخلف در صنف نان، کم فروشی و گرانفروشی است و بسته به میزان تخلف، واحد صنفی ۲ تا چهار برابر در مرحله اول جریمه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 20 May 2021

به گزارش تابناک، محمدعلی اسفنانی اضافه کرد: به تدریج در صورت تداوم و تکرار تخلف، امکان پلمب واحدهای متخلف وجود دارد که البته این موضوع بازدارنده نیست.

وی افزود: در برخورد با تخلفات ما نیز باید به ارتکاب تخلف اعتقاد داشته باشیم اما زمانی که می‌دانیم شرایط مطلوب نیست، برخوردها هم قابل توجه نیست.

به گفته اسفنانی، تاکنون موضوع افزایش نان تصویب نشده اما برخی نانوایان قیمت را افزایش دادند که تخلف بوده و پرونده برای رسیدگی در این زمینه تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت نان نداشتیم، افزود: طبق آخرین اطلاعات، اتحادیه نانوایی‌ها آنالیز قیمت تمام شده نان با توجه به مولفه‌های تاثیرگذار از جمله دستمزد کارگر، هزینه حمل و نقل، حامل‌های انرژی، اجاره بها و سایر هزینه‌ها را تهیه کرده و در اختیار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار داده تا قیمت نهایی پیشنهادی به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: سال ۹۷ قیمت نان افزایش یافت اما از چهار سال قبل قیمت نان افزایش نداشته در حالی که در این مدت تورم و سایر مولفه های تاثیرگذار در قیمت‌گذاری افزایش بسیار داشته است.

اسفنانی اظهار داشت:‌ اینکه اکنون بعد از چند سال یکباره قیمت نان افزایش یابد برای مردم قابل تحمل نیست زیرا قدرت خرید مردم افزایش نیافته است و شاید بهتر بود سالانه و به تدریج با توجه به نرخ تورم و سایر مولفه‌ها نرخ نان تعیین می شد تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی اظهارداشت: نان قوت غالب مردم و برای بسیاری از خانواده‌ها مهمترین قلم سفره است و در نرخ جدید بعد از چند سال حداقل این است که قیمت نان ۳۰ درصد افزایش یابد که این میزان افزایش قیمت، مردم را تحت فشار قرار می‌دهد.

اسفنانی اضافه کرد: اگر دولت بنا دارد تا قیمت نان افزایش نیابد هم باید تمهیدی بیاندیشد تا نحوه پرداخت یارانه مدیریت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
وقتی قیمتها چند نرخی میگردد نتیجه اش میشود کم فروشی و گران فروشی ،اولین کامی که میبایست در این خصوص برداشته شود آزاد پز کلاٌبرداشته شود ودارای یک اتحادیه باشند .وسپس از سوی این اتاق برنامه ریزی شود که یک نانوائی در یک سال هم کام با نرخ تورم ،نرخ آب و برق .گاز و تلفن ،قیمت ملک واجاره بها و هزینه پرداخت دستمزد کارگر نانوا ، نرخ نان بدست آید وبه تناسب نرخ نان افزایش یابد تا هم مشتری راضی باشد هم نانوا ،نمیشود دولت نرخ ایتم های گفته شده را اضافه کند و به نانوای بگوید به نرخ اعلامی فروش داشته باشد که از نظر اقتصادی منطق نیست
دوست عزیز نانوا ها سرعت پخت رو میارن پایین تا صف طولانی درست بشه و دقیقا همین موقع شروع به پخت نان های VIP میکنن (کنجدی - خاشخاشی - بزرگ - مخصوص -یه رو - دو رو) و به قیمت دو برابر معمول میفروشن و کسایی میخوان بدون صف خرید کنن این نون ها رو میخرن!
این مسئله صف فروشی بسیار رایج هست.
لطفا در این خصوص اطلاع رسانی کنید و برای این تخلف هم چاره ای بیاندیشید
تشکر از تابناک
توی محله ما که لواش شده ۴۵۰ تافتون ۹۰۰ بربری ۱۵۰۰ سنگک ۲۵۰۰

غیر از این حجم شون هم آب رفته
این رفیق ما احتمالا شوخی می کند چون افزایش اعمال شده ،یا این دادا نان نمی خرد یا مردم را دست انداخته .جالب اینکه اصلا سامانه 124 هم بی خیال مردم شده ،خیلی مشگل نیست تشریف ببرند به یک نانوایی سری بزند
متخلف مغازه بسته شود .
وقتی تبرم 100در صد رفته بالا باید نان هم گران شود اولاهزینه های نانوا رفته بالا دوما که در امد نانوا کم شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل