بازدید 10039
۳

ادامه تنش مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

نخست وزیر ارمنستان گفت اوضاع در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان متشنج است.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰ 20 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از ایروان، اوضاع در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان متشنج است. نیکول پاشینیان نخست وزير ارمنستان ديروز در جلسه کابينه با اعلام این خبر، وضعیت موجود را برای کشورش غیرقابل قبول خواند.

وی با تاکید بر این که نیرو‌های جمهوری آذربایجان‌ می بایست خاک ارمنستان را ترک کنند، تصریح کرد: موضع ما این است که اوضاع به وجود آمده در مرز جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌بایست از طریق سیاسی و به شکل صلح آمیز حل شود.

پاشینيان گفت که رایزنی‌ها با سازمان پیمان امنیت جمعی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به منظور حل مسائل به وجود آمده، ادامه دارند.

وی با اشاره به این که اقدامات جمهوری آذربابجان اوضاع منطقه را متشنج می‌کند، افزود: موضوع کریدوری که قرار است جمهوری آذربایجان را به نخجوان از طریق خاک ارمنستان وصل کند در ارمنستان نه بررسی شده، نه بررسی می‌شود.

وزارت دفاع ارمنستان چندی پیش اعلام کرد که گروهی از نیرو‌های جمهوری آذربایجان در روز ۱۲ مه مصادف با ۲۲ اردیبهشت با تجاوز به خاک ارمنستان در منطقه مرزی استان سیونیک و استان گقارگونیک مستقر شده اند و تاکنون در آنجا هستند.

در همین حال؛ مذاکرات میان نمایندگان نیرو‌های جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان که پس از دو روز وقفه قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، برگزار نشد.

وزارت دفاع ارمنستان با اعلام این خبر، افزود: مذاکرات به منظور حل تنش مرزی موجود بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان به دلیل حاضر نشدن نمایندگان جمهوری آذربایجان برگزار نشد.

همچنین؛ وزارت دفاع ارمنستان با اعلام اینکه بخشی از نیرو‌های جمهوری آذربایجان، خاک ارمنستان را ترک کرده اند؛ افزود اوضاع در مرز‌های مشترک جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان تغییر خاصی نکرده و در سه نقطه نیرو‌های جمهوری آذربایجان حریم ارمنستان را نقض کرده اند.

ارمنستان شش روز پیش به منظور حل مشکل بوجود آمده با جمهوری آذربایجان از سازمان پیمان امنیت جمعی به عنوان یکی از اعضای آن کمک طلبید، اما تاکنون مشخص نیست که این سازمان چه اقداماتی انجام می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳
تامین راه دسترسی نخجوان به آذربایجان از شروط آتش بس بود.
کل ارمنستان خاک اشغال شده ترکهاست
وقتی ارمنستان اشغالگر به قطعنامه صلح پایبند نیست بنابرین آذربایجان با زور زنگه زوز را پس خواهد گرفت زنگه زور جزوه سرزمین آذربایجان است و جزو تمامیت ارضی آذربایجان حمایت می کنیم
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی