بازدید 4736
۱

تزریق ۱.۵ میلیارد دوز واکسن در جهان

شش ماه بعد از آغاز کارزار واکسیناسیون علیه کووید ۱۹، تا امروز بیش از یک و نیم میلیارد دوز واکسن کووید ۱۹ در جهان تزریق شده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶ 19 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، براساس آمار ثبت شده توسط خبرگزاری فرانسه، شش ماه بعد از آغاز کارزار واکسیناسیون علیه کووید ۱۹، تا امروز بیش از یک و نیم میلیارد دوز واکسن کووید ۱۹ در جهان تزریق شده است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط منابع رسمی، دستکم ۱.۵۰۰.۰۱۷.۳۳۷ دوز واکسن در ۲۱۰ کشور در سراسر جهان تا امروز تزریق شده اند. نزدیک به ۶۰ درصد از این تعداد واکسن در سه کشور جهان تزریق شده اند: چین (۴۲۱.۹ میلیون)، آمریکا (۲۷۴.۴ میلیون) و هند (۱۸۴.۴ میلیون).

در انگلیس ۵۴ درصد مردم دستکم یک دوز واکسن دریافت کرده اند. در بحرین ۵۰ درصد، در آمریکا ۴۸ درصد، در شیلی ۴۷ و در اروگوئه ۴۰ درصد مردم دستکم یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.

در اتحادیه اروپا بیش از ۲۰۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. به عبارت دیگر حدود ۳۲ درصد شهروندان اروپایی دستکم یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.

در مالت ۶۵ درصد، در مجارستان ۴۹ درصد، در آلمان ۳۷ درصد، در فرانسه ۳۱ درصد، در ایتالیا ۳۲ درصد و در اسپانیا ۳۳ درصد مردم واکسینه شده اند.

طی هفته گذشته هر روز ۳.۹ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ در اتحادیه اروپا تزریق شده است. در مجموع ۱۴ درصد ۱.۵ میلیارد دوز واکسنی که تا امروز در جهان تزریق شده است در اتحادیه اروپا که ۶ درصد جمعیت جهان را داراست، تزریق شده است.

هنوز در ۱۱ کشور جهان واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ آغاز نشده است: شش کشور در آفریقا (تانزانیا، بورکینا فاسو، چاد، بروندی، آفریقای مرکزی، اریتره). دو کشور در قاره اقیانوسیه (وانوآتو، کریباتی)، دو کشور در آسیا (کره شمالی، ترکمنستان) و یک کشور در منطقه کاراییب (هاییتی).

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سهم مردم ایران از یک و نیم میلیارد دوزه فقط یک و نیم میلیون واکسن بوده ، یک هزارم واکسن های جهان در ایران مصرف شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل