بازدید 5721
۳
در بیانیه مجمع نمایندگان خوزستان قرائت شد

تقدیر از دیوان محاسبات به علت فسخ قرارداد هفت تپه

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیانیه مجمع نمایندگان استان خوزستان در تقدیر از دیوان محاسبات به علت فسخ قرارداد واگذاری شرکت هفت تپه را قرائت کرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 18 May 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، متن کامل این بیانیه که خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی نوشته شده است، در جلسه علنی امروز مجلس توسط سید محسن دهنوی به شرح زیر قرائت شد:


«آقای دکتر قالیباف
رییس محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحیات

احتراماً همان‌گونه که مستحضرید دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس و نماینده انحصاری منتخبین ملت در نظارت بر حسن اجرای قانون، وظیفه پاسداری از حفظ بیت‌المال را بر عهده دارد. بر همین اساس و با پیگیری‌های مسئولان و همکاران خدوم و حافظان بیت‌المال در این سنگر مقدس و با همراهی دستگاه قضا، قرارداد واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه فسخ و این شرکت به بیت‌المال بازگشت.

قابل ذکر است پس از احراز تخلفات عدیده در نحوه واگذاری و فقدان اعتبار قیمت پایه و عدم بررسی اهلیت متقاضی و عدم نظارت اثربخش سازمان خصوصی‌سازی، عدم پیگیری اقدام متناسب با ایفای تعهدات خریدار، عدم تحقق اهداف واگذاری مطابق با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ دیوان محاسبات به این ماجرا ورود کرده و طی ۸ ماه با همراهی قوه قضائیه این واگذاری غیرقانونی حذف شد.

فسخ واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و بازگشت آن به بیت‌المال نشان داد مجلس یازدهم بازوی نظارتی مهم آن نسبت به احقاق حقوق مردم حساسیت ویژه داشته و در جهت حفظ و پاسداشت بیت‌المال گام برخواهد داشت،بنا به مراتب فوق بدین وسیله تقدیر و تشکر خود را از آقای بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات و همکاران صدیق و پرتلاش ایشان اعلام می‌داریم.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ضرر بازگشت هفت تپه به بیت المال از سودش بیشتره
شرکتی که 5000 نیروی مازاد با حقوق های بالای 6 7 میلیون تومان داره و هنوز با قمه نی بری میکنن و 40 سال زیان ده بوده، جز خسارت چیزی برای بیت المال نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
تا ضرر و سود و چی تعریف کنی ؟ و اینکه شما جزو کدوم دسته باشی ؟
کاش اگر راست میگن وجرات دارند مخابرات را برگردونند به بیت المال
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر