بازدید 15037

صرافی‌های ارز دیجیتال و نقش آنها در توسعه‌ی اقتصاد و تکنولوژی

هر تکنولوژی نوپایی که وارد دنیا می‌شود نیازمند بستر مناسبی است تا به درستی رشد کند و در نهایت ثمره‌ی چشمگیری داشته باشد. این بسترها تضمین می‌کنند که در مسیر صحیح قدم می‌گذاریم و فناوری جدید زندگی مردم یک جامعه را بهبود و توسعه می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 17 May 2021

صرافی‌های ارز دیجیتال و نقش آنها در توسعه‌ی اقتصاد و تکنولوژی

 

هر تکنولوژی نوپایی که وارد دنیا می‌شود نیازمند بستر مناسبی است تا به درستی رشد کند و در نهایت ثمره‌ی چشمگیری داشته باشد. این بسترها تضمین می‌کنند که در مسیر صحیح قدم می‌گذاریم و فناوری جدید زندگی مردم یک جامعه را بهبود و توسعه می‌دهد. یکی از بسترهایی که می‌خواهیم درباره‌ی آن صحبت کنیم صرافی‌ ارز دیجیتال است که به انسان امروز کمک کرد تا طعم تکنولوژی شگفت انگیز بلاک چین را حس کند و ارزهای دیجیتال را به سرمایه‌های خود اضافه کند تا سهمی بزرگ در آینده داشته باشد.

به گزارش «تابناک» راه‌اندازی صرافی‌های ارز دیجیتال برای استفاده از شبکه غیرمتمرکز بلاک چین و شیوه جدیدی از خلق ثروت و سرمایه‌گذاری بود. مهم‌ترین تفاوت این بنگاه‌های مدرن با صرافی‌های فیزیکی سنتی چیست؟ مزیت‌های آن‌ها کدام است؟ آن‌ها چطور به ما کمک می‌کنند تا زندگی راحت‌تری تجربه کنیم؟ نقش ما در این میان چیست؟‌ رسیدن به پاسخ این سوالات در گروه مطالعه‌ی این متن است.

باید با محدودیت‌ بازارهای سنتی خداحافظی کنیم

تکنولوژی بلاک چین در مقایسه با تاریخچه‌ی سایر موسسات مالی جوان و نوپا است؛ در عین حال، ظهور مبادلات با شیوه جدید ابعاد تازه‌ای از فعالیت‌های مالی را آشکار کرد و توانایی خود را در گسترش و ایجاد توسعه اقتصادی پایدار نشان داد.
صرافی‌ها همیشه آسان‌ترین مسیر برای مبادله ارز به ویژه در صنعت پول الکترونیکی بوده‌اند. یک مثال خوب سیستم‌های پرداخت AdvCash یا Payeer است که هر کدام زیرساخت‌های خاص خود را دارند.
در بازار فیات‌، بیشتر مردم فرصت تجارت با استفاده از صرافی‌ها را ندارند، زیرا پول فیات توسط بانک‌ها تنظیم و کنترل می‌شود. تجارت فارکس که در اواخر دهه ۹۰ محبوبیت زیادی پیدا کرد، برای مبادله مستقیم ارز مناسب نیست و فقط به‌عنوان یک روش چالش برانگیز برای کسب درآمد استفاده می‌شود.
با ظهور ارزهای رمزپایه، وضعیت به شکل چشمگیری تغییر کرد. این بیشتر به دلیل فناوری غیر متمرکز و توانمند بلاک چین است که اجازه می‌دهد محدودیت‌های بازارهای سنتی مالی کنار بروند و تجربه جدیدی از پول و مبادله آن داشته باشیم.
ترید انجین‌ها و صرافی‌های دیجیتال آمدند تا دنیا شیوه به‌روزی از معامله‌گری و سرمایه‌گذاری را تجربه کند و همین به ما نشان داد که فناوری‌های جدید را باید به کسانی سپرد که به آن آگاه هستند و دیگر نمی‌توان با سیستم سنتی پیش‌رفت.

تفاوت صرافی‌های ارز دیجیتال با صرافی سنتی فیزیکی

مالک: موسس و بنیان‌گذار صرافی مالک دارایی دیجیتال شما نیست؛ آن‌ها تنها بسترهای لازم را برای معامله کاربران ایجاد می‌‌کنند تا در فضایی امن و حرفه‌ای بتوانند با ولت‌های الکترونیک خود معامله کنند و از آن به سود برسند. کاربران مالک دارایی خود هستند و برای آن تصمیم می‌گیرند؛ آن‌ها نمی‌توانند با سرمایه شما معامله کنند و به‌دنبال سود حداکثری از این معامله نیستند. همچنین کارمزدی که برای استفاده از بسترهای صرافی‌ دیجیتال می‌پردازید بسیار کمتر از صرافی‌های سنتی است و حتی بخشی از آن کارمزد شبکه است نه رقمی که به‌طور مستقیم به مالکان صرافی می‌پردازید.

صرافی‌های ارز دیجیتال و نقش آنها در توسعه‌ی اقتصاد و تکنولوژی
اعتماد: بازارهای جهانی یک فضای گسترده هستند که به موقعیت فیزیکی محدود نمی‌شود و کسانی‌که به این شبکه بزرگ متصل شوند با جهان همراه شده‌اند. صرافی‌های سنتی کمی با این بازار بزرگ، به‌روز و غیرمتمرکز فاصله دارند و وابستگی مکانی آن‌‌ها محدودیت‌های فراوانی را ایجاد می‌کند؛ بازارهای بزرگ تعطیل نمی‌شوند اما یک صرافی فیزیکی ممکن است یک روز در مکانی باشد و روز دیگر تعطیل شود. تمام کار صرافی‌های غیر دیجیتال بر اساس اعتماد به موقعیت مکانی است که می‌تواند در هر زمان دیگر وجود نداشته باشد.
موضوع مهم دیگر در خصوص اعتماد به صرافی ارز دیجیتال این است که همه چیز در شبکه اطلاعاتی بلاک چین کاملا شفاف و قابل پیگیری است. تمام اعضای حاضر در شبکه می‌توانند به اطلاعات معامله‌ها دسترسی داشته باشند و در امنیت بالا کار خود را پیش ببرند. این اطلاعات برای همیشه در شبکه باقی مانده و هرگز کسی نمی‌تواند‌ آن‌ها را حذف یا دستکاری کند. رخنه امنیتی در سیستم صرافی‌ها سنتی احتمال بیشتری دارد تا شبکه بلاک چین.

قیمت گذاری: صرافی‌های ارز دیجیتال به کاربران خود این امکان را می‌دهند که قیمت‌ها را خودشان مشخص کنند و همه چیز براساس عرضه و تقاضا بین افراد مشخص می‌شود. شما شرایطی متعادل و منصفانه تجربه می‌کنید و می‌توانید با این شرایط یک ارز را با قیمت بهتری از آنچه خریداری کرده‌اید، بفروشید. صرافی‌های سنتی چنین شرایطی ندارند و قیمت‌ها توسط خودشان با توجه به بازارهای سنتی جهان مشخص می‌شود و شما حق انتخاب ندارید.
معامله‌گری: صرافی‌ ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا معامله‌گری کنید و بتوانید در هر ترید نقاط حساس بازار را پیدا کنید، سودگیری کنید و سرمایه خود را افزایش دهید. صرافی سنتی چنین امکانی را به شما نمی‌دهد و تنها می‌توانید ارز فیات خود را به فیات دیگری تبدیل کنید یا نقل و انتقال انجام دهید. همین یکی از مزیت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال و صرافی‌های آن‌هاست؛ به شما امکان خلق ثروت و کسب درآمد می‌دهند.
تنوع سهم‌ها: شما با حضور در بازار جهانی ارزهای دیجیتال شانس این را دارید تا هر مقدار که می‌خواهید از ارزهای مورد نظر خودتان را داشته باشید و تنوع این کوین‌ها در اکسچنج‌های رمز ارز بسیار زیاد است. صرافی سنتی چنین شانس بزرگی را به شما نمی‌دهد و تنها می‌توانید از بازار مشخصی سهم داشته باشید و انتخاب‌هایتان محدود است.
پشتیبانی: صرافی‌های رمزنگاری موظفند از عملکرد صحیح سایت و رفع مشکلات احتمالی بین معامله‌گران مختلف اطمینان کامل داشته باشند و عملکردی بی‌نقص داشته باشند. بنابراین در چنین سیستم‌هایی، سرویس پشتیبانی حرفه‌ای ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند تا مشکلات را به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته بدون تعطیلی حل کنید. پشتیبانی صرافی دیجیتال در شرایط مختلف از جمله این موارد در کنار شما هستند:

● مراحل ایجاد حساب کاربری و تایید آن

● واریز و برداشت وجه

● هرگونه مشکل یا ابهام که در خصوص استفاده از سیستم سایت و اپلیکیشن آن‌ها دارید

اکثر صرافی‌های فیزیکی و سنتی در ارائه پشتیبانی ضعیف عمل‌ می‌کنند و مشتریان ممکن است نتوانند همیشه و بدون تعطیلی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. تمام چیزی که مشتریان از صرافی دارند شماره تماس و نشانی است که ممکن است در تعطیلات یا موارد اورژانسی که مشتریان به آن‌ها نیاز دارند در کنارشان نباشند.
سرعت: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مورد توجه معامله‌گران سرعت است. وظیفه اصلی صرافی ارز دیجیتال ایجاد شرایط مناسب تجاری برای همه فعالان بازار است. سیستم معاملاتی این صرافی‌ها به شما امکان می‌دهد، مبادله یک ارز رمزنگاری شده با ارز دیگر در عرض چند دهم ثانیه انجام شود. همچنین شما محدودیتی برای انتقال مبالغ بزرگ ندارید.
استفاده از صرافی سنتی فیزیکی معمولاً زمان پردازش معاملات را برای شما بیشتر می‌کند. باید منتظر بمانید تا درخواست شما بررسی شود و تأیید شود که این یعنی فیلترهای بیشتر و هزینه زمانی بیشتر.
در کنار همه این موارد شما موضوع تراکنش‌های کمتر، کاربری آسان‌تر و مدیریت سریع و آسان سرمایه با کمک وب‌سایت، کیف پول‌های الکترونیک و اپلیکیشن صرافی‌های ارز دیجیتال را نیز در نظر داشته باشید.

صرافی ارز دیجیتال؛ فرصتی برای استفاده از تکنولوژی
بلاک چین فرصتی را فراهم کرد تا نه تنها بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال که صنایع مختلف از آن بهره‌مند شوند. طی سال‌هایی که کریپتوکارنسی به دنیا معرفی شد، بسیاری از رسانه‌ها و دولت‌ها سعی کردند در مقابل آن مقاومت کنند و مانند هر فناوری تازه‌ای با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شد. مرور زمان و آگاهی جامعه از این فناوری باعث شد تا رفته رفته مقاومت‌ها کمتر شود و دانش کلی نسبت به آن افزایش پیدا کند. حالا بسیاری از کشورها ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند، برای آن قانون، مالیات یا مجوز در نظر گرفته‌اند و حتی برخی از آن‌ها مانند سوئیس (ایالت زوگ) و آمریکا (شهر میامی) سیستم آن را به‌عنوان روشی برای پرداخت مالیات‌ قبول کرده‌اند.
امنیت و شفافیتی که کریپتوکارنسی و صرافی‌های جدید با خود به‌همراه آورده‌اند می‌تواند در خلق توسعه پایدار و رشد ثروت اثر زیادی داشته باشد. کشورهای دیگری هم هستند که ارزهای دیجیتال را پذیرفته و این شانس را در اختیار مردم و خودشان قرار داده‌اند تا با پیشرفت جهانی هم‌مسیر شوند؛ ژاپن، استرالیا، آلمان، بریتانیا، سنگاپور، آفریقای جنوبی، آمریکا، هند و مالزی از این دست کشورها هستند.
تیم‌های جوان و با دانش بسیاری در ایران حضور دارند که به‌خوبی بلاک چین را درک کرده‌اند و در جهت توسعه این تکنولوژی قدم برداشته‌اند. صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مسیری هستند برای توسعه بازارهای مالی، کسب ثروت، خرید کالاهای ضروری، دارو و از همه مهمتر، عبور از تحریم‌هایی که تاکنون آثار جبران ناپذیری روی کلیات و جزئیات زندگی ما ایرانیان گذاشته است.
این همان فرصتی است که صرافی سنتی نمی‌تواند آن را برای ما فراهم کند، چه بسا خود این صرافی‌ها در بسیاری از نقل و انتقالات با مشکلات تحریمی مواجه هستند و کارآمد نیستند.
حمایت از این صرافی‌ها یعنی شانسی بزرگ برای حضور در بازاری جهانی و بهره‌مندی از مزیت‌های بیشمار آن‌ که نباید نادیده گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
ارز دیجیتال مثل سم برای دنیا هست و باعث پولشویی میشه. البته برای ایران هم میتونه مثبت باشه هم منفی اگه از اون برای دور زدن تحریم استفاده بشه مثبت میشه و اگر برای فرار سرمایه از کشور استفاده بشه منفی میشه.
رمزارزها اگر کاربردی و مفید باشند فقط برای انتقال بین المللی پول مناسب هستند یعنی یک چیزی در موازی با سوئیغت است ولی قابلیت و ظرفیت سرمایه گذاری را ندارند و سرمایه گذاری در آنها کاملا حبابی و اشباع پذیر است و برای دادن وضعیت سرمایه گذاری باید به یک فعالیت سودآور متصل شوند که بتوان پارامترهایی از قبیل P/E و ... را داخل آنها اعمال کرد یا از لحاظ بنیادین تحلیل کرد و بنظر من بانک مرکزی هم دلیل موجهی برای عدم پذیرش آنها دارد و اکثر کسانی که آنرا برای سرمایه گذاری توجیه می کنند همان تحلیل شرکت های هرمی را دارند که نباید فریب آنها را خورد
ما در آینده شاهد افزایش رمزارزها هم در انواع آنها و هم در تعداد کاربران آن در جهان خواهیم بود و قسمت اعظم کسب درآمد از رمزارزها به جیب صرافیها و ماینرها ریخته خواهد شد که حاصل از کارمزد خرید و فروش و پردازش در شبکه است.
در رمز ارزها بمرور زمان بدلیل کثرث و به اشباع رسیدن آنها رقابت شدیدی بین آنها شکل خواهد گرفت و از ارزش آنها کاسته خواهد شد و رشد آنها تا قبل از اشباح شدن آنها است و سرمایه گذاری در آنها تا جایی به صرفه است که به حالت اشباع و رقابتی نرسیده باشد لذا سرمایه گذاری در آنها باید با احتیاط انجام گیرد و مشخص نیست که آیا چنین سرمایه گذاری که با به خطر افتادن سرمایه دیگران و آخرین نفرات همراه است و ظاهراً استعداد هرمی شدن دارد دارای منطق شزعی است یا خیر
اندوخته هاي مردم و ارز کشور از کشور خارج ميشود حالا کجايش توسعه است ما که ده ماهه مردم هجوم برده در جامعه فقط فقر و تورم مي بينيم. ان 25 مدرک اقتصاد گرفته و نون به نرخ روز خور کدام گوري اند يک نامه امضا کنند
ارز دیجیتال همان پول واحد جهانیست....خواهید دید که نهایتا تا یک دهه ی دیگر این اتفاق می افتد.......مگر اینکه خدا چیز دیگری بخواهد
بانک مرکزی اجازه بده صرافی های سطح شهر که مجوز دارن، خرید فروش دلار دیجیتال داشته باشن، ارز USDT و BUSD پشتوانه دلاری دارن و هر واحدشون معادل یک دلار کاغذیه، پس نوسان نداره و مردم و حتی صادر کننده بتونه بفروشه، خیلی کارمون رو راحت میکنه، فرض کن من الان 1 میلیون دلار صادرات داشتم، طرف خارجی به من USDT میده و دیگه نیازی به بانک و دردسر تحریم نیست، همین USDT رو به صرافی به صورت حضوری طی قرارداد می فروشم، صرافی هم این پول رو میتونه به وارد کننده بده یا به دانشجو یا مردم عادی جهت رفع نیازشون، این روش جواب میده، اگر نگران پولشویی هستین، میتونید سقف مبادله تعیین کنید، مثلا هر فرد عادی سالی 5 هزار دلار بیشتر نتونه خرید فروش کنه، و اگر بیشتر بخواد باید دلایلی مثل دانشجو یا وارد کننده یا صادر کننده باشه. من به صرافی های سطح شهر بیشتر اعتماد میکنم تا صرافی مجازی که معلوم نیس کی هستن کی نیستن.

بانک مرکزی صدای مردم رو بشنو به نفع خودت هم هست.
خلاصه های بازار های ارز های دیجیتال
یک اسکناس 50 دلاری توی جیب چپ تون یکی هم توی جیب راست تون میزارن
بعد شلوارتون رو پایین میکشن
این صرافی های دیجیتال سود بسیار زیاد و باد آورده ای را از خرید و فروشها به جیب می زنند. واقعا عادلانه نیستت.
نه دولت و نه مجلس نمیدانند ارز دیجیتال چی هست من در تبلیغ همین سایت ارز دیجیتال خریداری کردم الان بانک مرکزی اگر درگاه ها را ببنده سرمایه حداقل ۱۰ میلبون نفر بر باد میره در بورس ورشکسته شدم پول خودمه دوست دارم اتیش بزنم به دولت جه ربطی داره فقط میتونه مالیات بگیره نه جلوی داد و ستد را بگیره
من در یکی از صرافی های ایرانی احراز هویت کرده ام یعنی با فرستادن عکسی که کارت ملی و نوشته مبنی بر تعهد به انجام ندادن پولشویی بود به آدرس همان سایت ثبت نام کردم آدرس محل سکونت - تلفن ثابت ایمیل و ... را هم داده ام شماره حساب و شماره شبای کارت بانکی خودم را هم داده ام - یعنی مسیر رفت پول به آن صرافی - خریدی که انجام میدهم - فروشی که انجام میدهم بازگشت ریالی پول به حساب بانکی من کاملا مشخص و شفاف هست
کیف پول من در صرافی ایرانی هست - حالا من از کشور ارز خارج کرده ام ؟ کار من و امثال من غبر قانونی هست ؟
اگر بورس ایران با مدیریت غلط به این وضعیت افتاده اما بازار رمز ارز ها رونق گرفته - پاک کردن ضورت مسئله و بستن صرافی های داخلی مشکل را حل می کند و باعث میشود ورشکستگان و مال باختگان بورس مشکلشان حل بشود ؟
به جای راهکار قانونی ارائه دادن صورت مسئله را پاک می کنند
ارز دیجیتال چند مشکل اساسی دارد که احتمالاً آینده آن را با مخاطره روبرو می کند!
1- بیش از 4700 ارز دیجیتال وجود دارد که ملاکی برای ارزش گذاری آنها تعیین نشده و رابطه ارزشی آنها با هم مشخص نیست.
2- پیشرفت تکنولوژی و فناوری دیجیتال همچنان که مولد ارز دیجیتال است می تواند مخرب آن باشد و هکرها، ارزهای دیجیتال را نابود کنند.
3- بانک های مرکزی کنترلی به آن ندارند و سیاستگذاری پولی را با مخاطره مواجه می کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار