بازدید 7072
۷
نوش آبادی تاکیدکرد:

لزوم جلوگیری از افزایش بی‌ضابطه قیمت نان

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه جلوگیری از افزایش بی‌ضابطه قیمت نان الزامی است،گفت: بهبود کیفیت نان و در واقع زنجیره گندم، آرد و نان، یکی از اولویت‌های نظام سلامت است .
کد خبر: ۱۰۵۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 17 May 2021


به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی درباره وضعیت نرخ نان در کشور و استان تهران،گفت: زنجیره تامین نان در ایران، یک زنجیره غذایی استراتژیک و مهم تلقی می شود، زیرا نان یکی از اقلام مهم در سبد تغذیه خانوارها بوده و نقش مهمی در اقتصاد سیاسی، پویایی اجتماعی و امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد، میزان مصرف روزانه نان برای هر فرد در ایران، ۳۱۰ گرم است. این رقم در شهرها ۲۶۰ گرم و در روستاها حدود ۳۸۰ گرم است که این مقدار نان بین ۴۰ تا ۵۰ درصد انرژی، بخشی از پروتئین، کلیسم و ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند که این امر حکایت از اهمیت مقوله امنیت تغذیه‌ای دارد.

وی ادامه داد: بهبود کیفیت نان و در واقع زنجیره گندم، آرد و نان، یکی از اولویت‌های نظام سلامت است و در این راستا تمامی فرایندها در این زنجیره باید به طور دقیق رعایت شود.

نوش آبادی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وابستگی اکثر مردم به این ماده غذایی، هر گونه افزایش قیمت، آثار و تبعات منفی در اقتصاد خانوار بویژه اقشار آسیب پذیر جامعه بجا خواهد گذاشت.لذا افزایش قیمت نان در حال حاضر به صلاح نمی‌باشد و مسئولان ذی ربط، اعم از مسئولان اجرایی و نظارتی، باید از هر گونه افزایش قیمت نان جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: وزارت صمت و استانداران، فرمانداران، ستاد تعزیرات، ستاد تنطیم بازار، سازمان حمایت از مصرف کننده و... باید هماهنگ عمل کنند تا از افزایش بی‌ضابطه قیمت نان جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که وجود دارد ضایعات نان است که متاسفانه بخش قابل توجهی از نان خریداری شده خانوارها، بـدون ایفـای نقش در تأمین امنیت غذایی از چرخه مصرف به صورت ضـایعات خـارج مـی شـود که این مسئله نگران کننده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس یادآورشد: وزارت صمت و استانداران، فرمانداران، ستاد تعزیرات، ستاد تنطیم بازار، سازمان حمایت از مصرف کننده و... باید هماهنگ عمل کرده تا از افزایش بی‌ضابطه قیمت نان جلوگیری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷
صحبتهای تکراری. نتیجه این صحبتها را می دانیم و گوشمان پر است و معنای آن مجاز بودن افزایش قیمت نان است. ضوابط مورد نظر ایشان هم این است که همان نان قبلی را به دست مردم بدهند. وسلام.
آقای نماینده با کدام وزارتخانه و با کدام سازوکار میبایست با افزایش بی‌ضابطه قیمت نان و دیگر ارزاق مبارزه کرد آیا میدانید بدلیل رانت و لابی در وزارت صمت ووزارت جهاد مردم باید گرانی را تحمل نمایند و دولت فقط به جریمه اتکاءمیکند مقصر اصلی شما نمایندگان هستید که با ایجاد وزارت بازرگانی مخالفت میکنید و وزیر صمت را باز خواست نمیکند دیروز تخم مرغ و مرغ و گوشت و......................... امروز گرانی نان .روغن شکر و غیره ..................... مقصر اصلی محلس است ونمایندگانش که با رانت و لابی در وزارت صمت موافق هستند و سکوت اختیار نموده اند چون از آن بهره می برند ومجوز های گوناگون دریافت میکنند و شریک در این گران فروشی هستند .
از ابتدا انقلاب تا حالا کیفیت نان که بهتر نشده هیچ قیمتش هم هر چند وقت یک بار گران می کنند
اون سازمان بی خاصیت حمایت از تولید کنند گان و گران فروشان را تعطیل کنید کی امده یک کالایی را ارزان کرده از اول سال فقط 30 درو 40 درصد گرانی ایجاد می کند روغن نباتی که در بازار موجود نیست غلط می کند کارخانه اش در تلویزیون میلیاردها صرف تبلیغاتش می کند یک آدم عاقلی نیست گوش این کارخانه ها را بپیچاند که برای جنس غیر موجود و با مشتری فراوان چه تبلیغی راه انداخته اید
نمایندگان مجلس افراد کم اطلاع از امور اجرایی کشور هستند که فقط حرف میزنند. در واقع دولت آنها را در بازی راه نمی دهد و لذا صحبتهای نمایندگان نه مبنای موثقی دارد نه قدرت اجرایی دارند.
رفع موانع تولید
هیچی از اقتصاد حالیت نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر