بازدید 6441

نتیجه سایپا-پیکان بخاطر تعویض اضافه تغییر نمی‌کند

کد خبر: ۱۰۵۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 17 May 2021

کارشناس داوری فوتبال ایران اعتقاد دارد نتیجه دیدار سایپا - پیکان به دلیل انجام شش تعویض توسط تیم میهمان تغییر نخواهد کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، حیدر سلیمانی درباره اتفاقات دیدار روز گذشته سایپا و پیکان و تعویض شش بازیکن از سوی پیکانی‌ها اظهار داشت: در مورد اتفاق روز گذشته دیدار سایپا و پیکان در جریان هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باید اعلام کنم که مقصر اول این اتفاق، گروه داوری است که متشکل از داور وسط، نماینده فدراسیون در کنار داور چهارم است. متأسفانه داوران در این مورد دقت کافی نداشتند، اما مقصر بعدی خود تیم پیکان است که باید جریمه شود.

وی در پاسخ به این پرسش که براساس مقررات مسابقات لیگ برتر ایران آیا نتیجه بازی تغییر پیدا خواهد کرد یا نه، اظهار داشت: گزارش این بازی در درجه اول به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد و این کمیته است که در مورد تغییر نتیجه یا مسائل دیگر تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما اینکه گفته شده نتیجه بازی تغییر پیدا خواهد کرد، خیر چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد، چون محل بحث در اینجا تعداد تعویض‌های بیشتری است که تیم پیکان بیشتر از حد معمول انجام داده است، اما اگر تعداد بازیکنان داخل زمین به 12 نفر می‌رسید و در این حین گلی رد و بدل می‌شد، می‌توانستیم بگوییم که نتیجه بازی تغییر پیدا خواهد کرد.

کارشناس داوری فوتبال ایران در خاتمه تصریح کرد: حتماً کمیته انضباطی داور و تیم مربوطه را جریمه خواهد کرد، ولی تغییری در نتیجه بازی حاصل نخواهد شد. این آیین‌نامه فقط مربوط به مسابقات لیگ برتر ایران نیست، چیزی است که از سوی فیفا وضع می‌شود و همه کشورهای عضو ملزم به اجرای آن هستند. مقررات داخلی هر کشوری متفاوت است. مثلاً من شنیدم جریمه این اتفاق در کشور ایتالیا تغییر نتیجه بازی است، ولی در کشور ما بستگی به نظر کمیته انضباطی دارد که نتیجه عوض شود یا نه. من فکر نمی‌کنم نتیجه بازی تغییر پیدا کند و احتمالاً جریمه نقدی و یا محرومیت اعمال خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار