بازدید 14959
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

پیروزی اراده آدولف هیتلر / پروپاگاندای بریتانیا پس از اشغال ایران / مجسمه آزادی آمریکا برای مصر است! / روایت یک حضور اتفاقی در انقلاب ۱۳۵۷ / چه چیزی منجر به بی‌خوابی می‌شود؟ / پانزده تکنیک رانندگی تدافعی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲ 16 May 2021

پیروزی اراده آدولف هیتلر / پروپاگاندای بریتانیا پس از اشغال ایران / مجسمه آزادی آمریکا برای مصر است! / روایت یک حضور اتفاقی در انقلاب 1357 / چه چیزی منجر به بی‌خوابی می‌شود؟ / پانزده تکنیک رانندگی تدافعی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.


پروپاگاندای بریتانیا پس از اشغال ایران

پس از آنکه درخواست روسیه و بریتانیا برای استفاده از ایران به عنوان خط ارتباطی علیه نیرو‌های آلمان در جنگ جهانی دوم با پاسخ مثبت همراه نشد، در سوم شهریورماه ۱۳۲۰ روسیه و بریتانیا به خاک ایران تجاوز کردند. این ویدیو در آن زمان به عنوان پروپاگاندای بریتانیا پس از اشغال ایران منتشر شده که به جای تجاوز از تعبیر دفاع از ایران استفاده شده است!

 

پیروزی اراده آدولف هیتلر

روز سی ام ژانویه سال ۱۹۳۳ مصادف با آغاز دوران صدراعظمی آدولف هیتلر، دیکتاتور نژادپرست آلمانی بود. هیلتر یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های تبلیغاتی تاریخ را داشت و در زمینه پروپاگاندا الگویی برای رقبا محسوب می‌شد! «پیروزی اراده / Triumph des Willens / Triumph of the Will» یکی از اولین فیلم‌های بلند است که به مفهوم واقعی کلمه کارکرد پروپاگاندا دارد. این فیلم ۱۱۴ دقیقه‌ای توسط لنی ریفنشتال درباره چهار روز کنگره حزب نازی است که در ۱۹۳۴ در نورنبرگ برگزار شد، ساخته شد و در ۱۹۳۵ اکران شد. تماشای پیروزی اراده برای شناخت جریان‌های نژادپرست که نماد امروزی شان صهیونیست‌ها هستند، بسیار بااهمیت است. این مستند را برای نخستین بار با زیرنویس دقیق در «تابناک» تماشا می‌کنید. ذکر این توضیح ضروری است که بخش از این فیلم در نسخه اصلی فاقد صداست که طبیعتاً در این نسخه زیرنویس شده نیز همین مساله وجود دارد.

 

مجسمه آزادی آمریکا برای مصر است!

مجسمه آزادی آمریکا در ابتدا قرار بود یک عرب (مصر) باشد؛ اما بعدها به علت ورشکستگی دولت مصر، مدل آن تغییر کرد. این ویدیو را درباره اینکه چه شد، مجسمه مصری ها سر از آمریکا درآورد را در «تابناک» با زیرنویس فارسی می بینید.

 

روایت یک حضور اتفاقی در انقلاب 1357

«دیوید بارنت / David Burnett» زمانی که برای گرفتن عکس‌هایی از سیستان و بلوچستان به ایران آمده بود، یکباره خود در مریان جمعیت انقلابی ایران در سال ۱۳۵۷ دید. روایت او را از این حادثه با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید و می‌شنوید.

 

چه چیزی منجر به بی‌خوابی می‌شود؟

در بیشتر موارد بی‌خوابی در اثر استرس به دلیل مسائل مختلف است. این استرس باعث می‌شود مغز واکنش جنگ یا گریز را فعال کرده و انسان را در وضعیت بیش‌انگیختگی قرار دهد و انسان به شدت حساس شده و به دنبال تهدیدات بگردد که باز به نوبه خود باعث می‌شود حتی کوچکترین ناراحتی برای او غیرقابل تحمل شود؛ بنابراین، این مانع از به خواب رفتن انسان می‌شود و افزایش متابولیسم بدن در اثر استرس نیز باعث می‌گردد شخص، خسته از خواب بیدار شود. با گذر زمان و تکرار بی‌خوابی خود خوابیدن تبدیل به یک عامل استرس‌زا می‌شود و چرخه‌ای شکل می‌گیرد که در آن شخص از خود استرس ناشی بی خوابی نمی‌تواند بخوابد و بی‌خوابی شکل مزمن پیدا می‌کند. در این ویدیو با توضیحات بیشتر در مورد عوامل این اختلال بیشتر آشنا شوید و راه‌های مقابله با آن را بشناسید.

 

پانزده تکنیک رانندگی تدافعی

رانندگی حالت‌های متفاوتی دارد و می‌توان آن را به سه گروه معمولی، تهاجمی و تدافعی تقسیم کرد. همانقدر که رانندگی تهاجمی می‌تواند برای خود راننده و اطرافیان خطرناک و مضر باشد، رانندگی تدافعی می‌تواند جان راننده و دیگران را حفظ کند. در این ویدیو، پانزده نکته مهم برای رانندگی تدافعی عنوان می‌شود که توجه به آن‌ها می‌تواند از بسیاری از تصادفات جلوگیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
آدولف هیتلر برای من ارزشمند هست. به امید آنکه کاری رو که شروع کرد ما به اتمام برسونم و نسل یهودیان از روی زمین برداشته شود.
چیزهای خیلی بدی از استعمارگران اسپانیایی، بلژیکی، ایتالیایی، فرانسوی و هلندی در حافظه تاریخ مانده است بهرحال هرچه بود تمام شد و رفت اما چرا هرجا مستعمره بریتانیایی ها بوده با گذشت سال ها هنوز روی آرامش ندیده است؟ بریتانیایی ها "باید" به این سوال پاسخ دهند.
جالب است، آلمانها هرگز استعمارگر نبودند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار