بازدید 13090
۷

سرانجام راه مقابله با واکسن‌خواری در شهرداری تهران کشف شد!

ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم برای اجرای این تدبیر، پروتکلی ویژه تنظیم شده که هنوز در مرحله پیش نویس است و بعد از اصلاح، ابلاغ خواهد شد، تا دریابیم تا به امروز خبری از قواعد و اصول مشخص در واکسیناسیون در شهرداری تهران نبوده است؛ وضعیتی که احتمالا مشابه آن و چه بسا بدترش در شهرداری‌های دیگر در کشور حاکم بوده و هست!
کد خبر: ۱۰۵۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 15 May 2021
تابناک اجتماعی
بعد از چند نوبت واکسن خواری در برخی نقاط کشور و تکرار آن در شهرداری تهران، مسئولان شهری پایتخت، ساز و کاری ویژه برای مقابله با آن تدارک دیدند.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز زمان زیادی از شروع واکسیناسیون علیه کرونا در کشورمان نگذشته بود که خبر رسید، یکی دو تن از مدیران سازمان بهشت زهرا به واکسن‌های اختصاص یافته به شاغلان در سالن تطهیر قبرستان نام آشنای پایتخت دستبرد زده و خود را علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه کرده اند؛ خبری که در میان سیل اخبار دیگر گم شد تا نتایج شومش از شهر‌های دیگر سربرآورد.

نتیجه بی توجهی به آن رویداد را حالا می‌توان در شهر‌های زیادی دید که واکسن خواری در آن‌ها به ثبت رسیده و حتی عزل برخی از خطاکاران را به دنبال داشته است؛ چرخه‌ای که با بازگشت تخلف به تهران، به نوعی تکمیل شده و مسئولان را مجاب به واکنش کرده است؛ واکنشی از جنس عمل به وظایف!
 
بالاخره راه مقابله با واکسن‌خواری در شهرداری تهران کشف شد!

این را می‌شود از خبری دریافت که ساعاتی پیش منتشر شده و حکایت از تدابیری ویژه در زیرمجموعه شهرداری تهران برای جلوگیری از تکرار چندباره واکسن خواری در ادامه اجرای برنامه ملی واکسیناسیون علیه کرونا در کشورمان دارد؛ تدبیری برای جلوگیری از تکرار تخلفی که به عزل چند تن از مدیران و مسئولانِ واکسینه شده منجر شده است.

منظور از این تدبیر، سپردن مسئولیت نظارت بر واکسیناسیون به حراست شهرداری تهران و همچنین شرکت شهر سالم است، به این صورت که این مجموعه‌ها، لیست واکسیناسیون را تهیه کرده و به وزارت بهداشت می‌دهند تا آن وزارتخانه واکسیناسیون را بر اساس لیست‌های اعلامی به انجام برساند. تدبیری همینقدر ابتدایی و پیش پا افتاده که معلوم نیست چگونه بی اندیشه، واکسیناسیون صورت می‌گرفته است؟!

ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم برای اجرای این تدبیر، پروتکلی ویژه تنظیم شده که هنوز در مرحله پیش نویس است و بعد از اصلاح، ابلاغ خواهد شد، تا دریابیم تا به امروز خبری از قواعد و اصول مشخص در واکسیناسیون در شهرداری تهران نبوده است؛ وضعیتی که احتمالا مشابه آن و چه بسا بدترش در شهرداری‌های دیگر در کشور حاکم بوده و هست.

ایرادی بنیادی که نشان می‌دهد، پروسه واکسیناسیون در کشورمان دچار مشکلاتی جدی بوده است، وگرنه شاهد این حجم از تخلف، آن هم در شرایطی که تازه شمار واکسن‌های تزریق شده به ۲ میلیون دوز رسیده، نمی‌بودیم و ضرورت تدوین پروتکل‌های ویژه تزریق واکسن احساس نمی‌شد. پروتکل‌هایی که چیز خاصی نمی‌گویند، جز ضرورت عمل به وظایف ذاتی امثال حراست و شرکت متولی بهداشت و درمان در شهرداری تهران!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
نمونه بارز مدیریت فشل در ایران. همیشه هم همین بوده فقط الان چون فضای مجازی هست یه چیزایی لو میره که قبلا نمیرفت. بعد یه عده میگن با رای دادن سرنوشت خودمون و فرزندمون بهتر میشه و چنین میشه و چنان میشه. این همه سال رای دادیم و انواع و اقسام دولتها و جناحها اومدن چه گلی به سرمون زدن؟
واکسن پر...فولادپر... دکل پر...خاوری پر...زنجانی پر...در عوضش
کلی مسیول مومن و متعهد داریم . باور ندارید ‌‌سری به ستاد انتخابات بزنید . تو هم می‌دونم که سانسور خواهی کرد پس پیام من پر
اگر واکسن به تعداد زیاد وارد شود کسی دزدی نمیکند
فکر کردید بازرسی شهرداری خیلی کارش درسته ؟ همشون با هم فامیل هستند
منظورتون تغییر جایگاه شغلی ست دیگه
ی قانونی ۷ست تو ایران که مسئول به وجود نمی اید و از بین نمیرود بلکه از پستی به پستی دیگر تبدیل میشود....
هیس از شهرداری ها نگویید
به وضعیت فرهنگی این جامعه باید افسوس خورد تا یک خبر و اتفاقی در مملکت می افتد خیل عظیمی هستند که فقط به این فکر می کنند که چطوری می شود از این فرصت در راستای مناقع شخصی استفاده کنند. و این است نتیجه تعلیم و تربیت و الگوهای غلط.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار