بازدید 16394
پیمانه اقتصادی

افزایش قیمت دلار در کانال ۲۲ هزار تومانی/ دست‌های پشت پرده، مانع کاهش نرخ ارز/ تاخت و تاز دوج کوین با ایلان ماسک/ نماینده مجلس: ساخت ١٠٠٠ خانه با قیمت متری ۵ میلیون تومان برای شهرداری رقمی نیست/ افزایش قیمت بنزین شایعه است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس مثبت شروع شد، سهام تکنولوژی از سقوط بازگشت، دلار در بازار جهانی پایین رفت، بنزین در پایتخت آمریکا کمیاب شد، درخشش هفتگی طلای سیاه پس از عبور یک هفته پرنوسان و افزایش قیمت سکه در بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 15 May 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس مثبت شروع شد، سهام تکنولوژی از سقوط بازگشت، دلار در بازار جهانی پایین رفت، بنزین در پایتخت آمریکا کمیاب شد، درخشش هفتگی طلای سیاه پس از عبور یک هفته پرنوسان و افزایش قیمت سکه در بازار را در بر دارد.

بورس مثبت شروع شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، با افزایش ۶۴۵۲ هزار واحدی به یک میلیون و ۱۹۰ هزار واحد رسید. /جزئیات بیشتر

سهام تکنولوژی از سقوط بازگشت

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب وال‌استریت (بامداد شنبه به وقت تهران) در حالی جهش کردند که سهام تکنولوژی از سقوط روز گذشته خود بازگشتند. میانگین صنعتی داو جونز ۳۶۰.۵۸ واحد یا ۱.۰۶ واحد جهش کرد و به ۳۴٫۳۸۲.۱۳ واحد رسید. اس‌اندپی ۱.۴۹ درصد جهش کرد و در ۴٫۱۷۳.۸۵ واحد بسته شد، در حالی که کامپوزیت نزدک با جهش بزرگ ۲.۳۲ درصدی روبرو شد و در ۱۳٫۴۲۹.۹۸ واحد به کار خود پایان داد. اما علی‌رغم این جهش شاخص‌های سهام آمریکا معاملات این هفته را با افت پشت سر گذاشتند. داوجونز و اس‌اندپی هر کدام بیش از یک درصد افت کرده و کامپوزیت نزدک ۲.۳ درصد پایین آمد. در معاملات روز جمعه آمریکا سهام تکنولوژی نقش مهمی داشتند. سهام تسلا بیش از ۳ درصد رشد و سهام فیسبوک ۳.۵ درصد جهش کرد و آلفابت و مایکروسافت هر کدام بیش از ۲ درصد بالا آمدند. اپل، آمازون و نتفلیکس همگی بیش از یک درصد جهش کردند.

افزایش قیمت دلار در کانال ۲۲ هزار تومانی

بازار ارز در اولین روز هفته شاهد افزایش نرخ دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور است، به گونه‌ای که در لحظه انتشار این پیمانه، هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی‌ها به نرخ ۲۱۷۴۳ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۲۱۸۳ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته قبل، ۲۰۲ تومان گران‌تر شده است.

دست‌های پشت پرده مانع کاهش نرخ ارز

پور ابراهیمی رئییس کمیسیون اقتصاد مجلس با اعلام اینکه نرخ ارز در اقتصاد ایران متاثر از برخی عوامل اقتصادی مانند وضعیت تراز تجاری کشور و برخی عوامل غیراقتصادی مانند تحریم‌ها، سفته بازی و تقاضای کاذب در بازار است، گفت: تقاضا‌های کاذب رو به کاهش است. وی با تاکید بر اینکه پیش بینی‌ها از شرایط کنونی و پیش روی حرکت اقتصاد کشور بگونه‌ای است که میزان اثر عوامل غیراقتصادی در تعیین نرخ ارز به حداقل خواهد رسید، افزود: همین موضوع باعث شده علاوه بر کاهش تقاضا‌های کاذب و سفته بازی در بازار، بخشی از منابع ارزی ـ که به‌ صورت سپرده‌های فردی و شخصی خارج از شبکه بانکی نگهداری می‌شوند ـ هم در حال بازگشت به چرخه جریان اقتصاد است. رئییس کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: این روز‌ها دو عامل کاهش تقاضا و ورود دلار‌های شخصی به چرخه اقتصاد باعث کاهش نرخ دلار به سوی یک قیمت تعادلی شده، اما گزارش‌هایی رسیده است مبنی بر اینکه دست‌هایی سعی می‌کنند، از روند منطقی کاهش قیمت دلار جلوگیری کنند. /صداوسیما

دلار در بازار جهانی پایین رفت

ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کاهش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۳۶۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۷ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

تاخت و تاز دوج کوین با ایلان ماسک

ارزش دوج کوین طی ۲۴ ساعت بیش از ۵۰ درصد رشد کرد! به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رمزارز پر سر و صدای  این روزها به دنبال انتشار خبر لیست شدنش در صرافی کوین بیس و توییت جدید ایلان ماسک جان تازه ای گرفته است.  بنیان گذار اسپیس ایکس و تسلا در توییتی نوشت: با توسعه دهندگان دوج کوین همکاری خواهم کرد تا کارایی آن را در هنگام استفاده از تراکنش ها افزایش دهیم. ماسک پیشتر نیز یک نظرسنجی توییتری برگزار کرد که اکثر رای دهندگان به استفاده از دوج کوین به عنوان ابزار پرداخت خرید محصولات تسلا رای مثبت دادند. 

هرچند ارزهای دیجیتالی کماکان در حال ثبت رکوردهای جدیدی هستند، اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی انگلیس ـ که یکی از منتقدان سرسخت آن ها نیز محسوب می شود ـ کماکان معتقد است که رمزارزها دارای هیچ ارزش ذاتی نیستند. بیلی با بیان اینکه سقوط آزاد قیمت رمزارزها کاملا محتمل است، گفت: توصیه من به سرمایه گذاران این است که اگر می خواهند جایی سرمایه گذاری کنند که شاید تمام سرمایه شان نابود شود، سراغ رمزارزها بروند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۳۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱۰.۸۳ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۰ هزار و ۳۸۷.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۹۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۰۷۹.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲.۲۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۸ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۳.۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۳۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۹ درصد کاهش

۴- دوج کوین

قیمت: ۰.۵۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۷۱ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۸۳ درصد افزایش

۶- تتر

قیمت: ۰.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۸۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۷۵ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۴۵.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۵.۲۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۷۸ درصد کاهش

۹- بیتکوین کش

قیمت: ۱۲۹۵.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۷۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۷۱ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۳۹.۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۷۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۶۱ درصد کاهش

پیش بینی تحلیلگران از قیمت طلا 

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد، با افزایش فشارهای تورمی و تجدید ابهامات اقتصادی، تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای، خوش بینی بالایی به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جاری پیدا کرده اند. به گزارش ایسنا، نوسان بازار طلا هفته گذشته اوج گرفت. با این حال تحلیلگران اظهار کردند فضای فعلی می تواند این فلز ارزشمند را به بالای مرز ۱۸۵۰ دلار برساند که محدوده فنی مهمی به شمار می رود و میانگین قیمت ۲۰۰ روزه است. رابین بیهار، تحلیلگر مستقل بازار به کیتکونیوز گفت: سوال اینجاست که به دلیل رشد تورم، آیا بانک مرکزی آمریکا ناچار می شود نرخ های بهره را زودتر از موعد افزایش دهد. هرچند تورم رو به رشد است، تصور می کنم بانک مرکزی آمریکا فضا برای صبوری دارد و این امر از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. با بازگشایی اقتصادها، بالا رفتن تورم منطقی است اما آمار اقتصادی همچنان یکسان نیست.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۳ تن شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ تنمعادل ۷۷ درصد به افزایش قیمت طلا و یک نفر معادل هشت درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند. دو نفر معادل ۱۵ درصد نظری نداشتند. در این بین، مجموعا ۴۶۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها، ۳۳۰ نفر معادل ۷۱ درصد به افزایش قیمت و ۸۰ نفر معادل ۱۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند، در حالی که ۵۴ نفر معادل ۱۱ درصد نظر خنثی داشتند. به دلیل مسائل فنی، شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین از سرمایه گذاران خُرد به میزان قابل توجهی پایینتر از حد متوسط بود. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱۴ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۸۳۸ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد رشد هفتگی ثبت کرد.

درخشش هفتگی طلای سیاه پس از عبور یک هفته پرنوسان

نفت تحت تاثیر تعطیلی شبکه خط لوله سوخت شرکت کلونیال پایپ لاین و کمبود بنزین متعاقب آن در آمریکا و بحران کووید ۱۹ در هند، هفته پرنوسانی را سپری کرد، با این حال موفق شد سومین رشد هفتگی متوالی را رقم بزند. به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز جمعه با یک دلار و ۵۵ سنت معادل ۲.۴ درصد افزایش، در ۶۵ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه بسته شد. این افزایش قیمت ریزش ۳.۴ درصدی روز پنج شنبه که بزرگترین کاهش قیمت روزانه از پنجم آوریل بود را جبران کرد. شاخص نفت آمریکا برای کل هفته ۰.۷ درصد رشد هفتگی ثبت کرد که به رشد ۲.۱ درصدی هفته پیش و رشد ۲.۳ درصدی هفته پیش از آن اضافه شد. بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۴ درصد افزایش، در ۶۸ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه بسته شد. نفت برنت روز پنج شنبه ۳.۳ درصد ریزش داشت که بزرگترین کاهش قیمت از پنجم آوریل بود. این شاخص بازار جهانی برای کل هفته ۰.۶ درصد رشد ثبت کرد که سومین رشد هفتگی پس از رشد ۱.۵ و ۱.۷ درصدی در دو هفته پیش از آن بود.

افزایش قیمت بنزین شایعه است

در روز‌های اخیر به دنبال طرح خرید بنزین از مردم با قیمت هر لیتر ۲۰ هزار تومان از سوی یکی از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری، اخباری با عنوان "افزایش قیمت بنزین" و " قطعی شدن رسیدن قیمت بنزین به ۲۰ هزار تومان" در فضای مجازی پخش شده است. فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: اخباری که در خصوص افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی پخش شده، شایعه است. وی افزود: هر برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و یا تغییر در نحوه سهمیه بندی آن باید به صورت مصوبه به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ شود که چنین اتفاقی تا امروز نیفتاده است؛ از این رو اخباری که از قطعی شدن افزایش قیمت بنزین حکایت دارند، شایعه اند.

بنزین در پایتخت آمریکا کمیاب شد

رویترز: با وجود اینکه بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت ایالات متحده پس از یک حمله سایبری دوباره فعالیت خود را از سر گرفت و مقامات واشنگتن به رانندگان اطمینان دادند که به زودی شرایط به حالت عادی بازمی گردد، بنزین روز جمعه در پایتخت آمریکا کمیاب شد. یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی اعلام کرد که سرورهای گروه تبهکاری دارکساید Darkside که به خط لوله کلونیال حمله کرده بود، روز جمعه توسط افراد ناشناخته از کار افتادند. شرکت امنیتی "رکوردد فیوچر" در پستی اعلام کرد که اپراتور Darksupp مستقر در روسیه، در یک پست وب اعتراف کرده که دسترسی به سرورهای خاص مورد استفاده برای وبلاگ و پرداخت های خود را از دست داده است. آدرس گروهDarkside  که از طریق TOR در دارک وِب قابل دسترسی است، اطلاعیه ای را مبنی بر عدم دسترسی نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، تعطیلی شش روزه خط لوله کلونیال مخل‌ترین حمله سایبری ثبت شده بود که آسیب پذیری زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده را در برابر مجرمان سایبری بیش از پیش نمایان کرد. هجوم گسترده مردم آمریکا به پمپ‌های بنزین برای پر کردن باک خودرو‌های خود طی دو روز پس از راه اندازی مجدد بزرگترین شبکه خط لوله سوخت این کشور ادامه یافت و حتی مناطقی که از خط لوله دور هستند را با کمبود بنزین مواجه کرد. درست دو هفته قبل از شروع اوج فصل رانندگی در تابستان و همچنان که محدودیت‌های ایجاد شده برای تردد در دوره همه گیری کرونا کاهش می‌یابد، قیمت بنزین در ایالات متحده به بالاترین حد خود طی سال‌های گذشته رسیده است. انجمن اتومبیل سازی آمریکا اعلام کرد که متوسط قیمت بنزین تقریباً به ۳.۰۴ دلار رسیده است که بیشترین قیمت از اکتبر ۲۰۱۴ محسوب می‌شود.

نماینده مجلس: ساخت ١٠٠٠ خانه با قیمت متری ۵ میلیون تومان برای شهرداری رقمی نیست

علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری شهرهای بزرگ بر اساس این طرح مکلف به ساخت خانه‌هایی با قیمت مناسب می‌شوند تا بر اساس وظیفه مدیریت شهری و حقوق شهروندی به خانواده‌های کم درآمد و آسیب پذیر با نرخ پایین اجاره دهند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: با تأمین مسکن ارزان قیمت برای طبقه کم درآمد و محروم جامعه دو اتفاق بسیار مهم رخ خواهد داد. ابتدا با اجرای این طرح و تعیین اجاره ارزان قیمت؛ نرخ کلی اجاره‌ها در سطح شهر کنترل می‌شود و از طرفی کسب درآمدی برای شهرداری‌ها نیز خواهد بود. شهری مانند وین اتریش که سال‌ها از نظر ارتقا فرهنگ شهروندی در اروپا رتبه اول را کسب کرده است، حدود ۳۰ درصد کل آپارتمان‌های مسکونی آن متعلق به شهرداری است. بدین معنا که شهرداری این مساکن را ساخته تا با اجاره آن هم کسب درآمد کرده و هم قیمت اجاره بها را تنظیم می‌کند. با ارائه طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری‌ها به دنبال این هستیم که شهرداری‌ها بر اساس جمعیت هر شهر اقدام به ساخت واحدهای استیجاری کنند چرا که شهرداری‌ها به لحاظ منابع مالی خودکفا بوده و تمام درآمد و هزینه‌های آن زیر نظر شوراهای شهر صورت می‌گیرد از طرفی ساخت ۱۰۰۰ واحد خانه با قیمت هر متر ۴ تا ۵ میلیون تومان برای شهرداری‌هایی که زمین، پروانه ساخت و نیروی فنی در اختیار دارند، به نسبت پروژه‌های عمرانی آنها مبلغ قابل توجهی نیست.

افزایش قیمت سکه در بازار

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز به دلیل بالا رفتن تقاضا برای خرید سکه و طلا و همچنین افزایش نرخ ارز، شاهد بالا رفتن قیمت طلا و سکه در بازار هستیم. محمد کشتی آرای با بیان اینکه امروز انس جهانی ۱۸۳۸ دلار قیمت گذاری شده است افزود: هم اکنون هر قطعه سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان بفروش می‌رسد. وی گفت: امروز هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
وقتی نرخ ارز و طلا کاهشی می شود نمایندگان مجلس ناراحت و نگران می شوند اما وقتی شروع به افزایش می کند سکوت !!!
افزایش قیمت بنزین آبان 98 هم تکذیب می شد اما .........
نماینده مجلس: ساخت ١٠٠٠ خانه با قیمت متری ۵ میلیون تومان برای شهرداری رقمی نیست
نماینده محترم اگه کشوری مثل اتریش رو مثال میزنن قطعا میدونن اونجا هم امار خانه دارها مشخصه هم اجاره نشین ها . تورم هم که همیشه زیر 2 درصد بوده . تمام نقل و انتقالات و ثبت اسناد هم مکانیزه و اجباری هست خلاصه کسی نمیتونه سر دولت کلاه بزاره . تو ایران اگه چنین طرحی اجرا بشه مطمن باش اولا تمام مسولین و کارکنان شهرداری اجاره نشین میشن و خونه ها رو بین خودشون تقسیم میکنن و بعدش اگه چیزی باقی موند به بقیه میرسه....
هرچند قیمت دلار دست خودتونه و نمیذارین پایین بیاد ولی اگه واقعا دولتها اینقدرناتوان هستن که توو این همه مدت نتونستن کنترل قیمت ارز رو دست بگیرن و بقیه بازیشون میدن پس برای چی رای بدیم؟ بعدی هم همینه دیگه. یه روند ثابت فقیرتر شدن مردمه چه فرقی میکنه کی رئیس‌جمهور بشه؟ بقیه موارد هم همینجوریه
اولین اثرات ثبت نام یک کاندیدا بالا رفتن دلار
( علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری‌ها) خدا پدرت را بیامرزد هزاران هزار بار این پیشنهاد در طول سالهای دور داده شده است ولی شهرداری به این شکل زیر بار نرفته است اما مهندسان خود شهرداری با حمایت شهرداری همین کار را انجام اما به نرخ ازاد می فروشند اگر این طرح در مجلس مصوب شود و در تمام کشورتسری پیدا کند نرخ مسکن 80درصد کاهش پیدا خواهد کرد .
یکروز دلار به خاطر دست های پشت پرده بالا می‌رود و یکروز بخاطر دست های جلوی پرده در هر حال قیمت بالا می‌رود
اگر جرات دارید این دستهای پشت پرده را معرفی کنید
داخل خود سبستم هستن آدمایی که از این بازار ارز و طلا هزاران میایاردی به جیب زدن
همونایی کنه یک هفته پییش دلار ۲۰ تومنی رو‌با منت از ملت بیچاره خریدن بعد که دیدن فروشنده ها کم شدن دستور بالا رفتن رو صادر کردن و همون دلار را دارن الان ۲۲۵۰۰ میفروشمد
به نظر شما اینا مار آدمای معمولی مثل جمشید بسمالله و صرافه خیر کار گردن کلفتاست همونایی که کسی جرات نداره بگه بالای چشاتون ابرو هست
همونا دستور صادر میکنن امروز صراف چی بزنه پشت شیشه
ما با مافیایی پیچیدهتر از مافیای سیسیل طرفیم هموطن
همانطور که جو روانی دلار رو ۳۲ هزار کرد جو روانی هم دلار رو ۲۱ هزار کرد ، بازار توافق وین رو پیش خور کرد ، وقتی دیدن که تمام کالاها با این حجم از نقدینگی تو یه سال تا ۱۱۹ درصد گرون شده همتی هم میگه چرا دلار من دارم ارزون میشه تا فردا صف دلار تشکیل یشع؟؟م
دلار از ۳۲ رسیده به ۲۲ این ارزونی نیست ،؟؟ کاهش ۶۰ درصدی ارز در تارخ بی‌سابقه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
حالت خوبه؟
به حان خودم باز می خوان بنزین رو گرون کنن.اول تکذیب حالا بیست تومان نه ولی 5تومن رو شاخشه
دلاری که روزی ۷ تومان بود چطور شد ۳۰ هزار ؟؟
کشوری که نقدینگی اش حدود ۹۳ هزار برابر شده افزایش نرخ ارز کاملا امری طبیعی هست که همراه با نرخ تورم افزایش نیابد ؟؟بعد هر چند مدت باید منتظر تکانه های ارزی باشه دولت خاتمی بهترین سیاست رو انجام می‌داد هر سال با توجه به تورم سالیانه ارز رو هم گرون میکرد و هیچ نوسانی تو ۸ سال اتفاق نیفتاد ، متاسفانه روحانی ۴ سال اول بخاطر اینکه ۴ سال بعد رای بیاره سرکوب ارزی کرد و تمام اقلام همراه با تورم سالیانه گرون شد به جز ارز که سال ۹۷ فنر رها شده و کاری که داره دولت دوباره یکساله تکرار میکنه و بعد از انتخابات خواهید دید قیمت واقعی چنده
قبلا هم گفتن شایعه هست و یگ شبه گران شد باز هم همون سناریو هست ...
قیمت دلار که پایین میاد ٫ چرا قیمت همه چیز دیگه باز هم بالا میره؟ چرا قیمت ها پایین نمیان؟ کمرمون خورد شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار