بازدید 8935

۴۰۰ خانواده منتظر دریافت فرزندخوانده در مرکزی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ خانواده در نوبت دریافت فرزندخوانده به سر می‌برند.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 14 May 2021


فرزندخواندگی
اعظم علی مددی در گفت و گو با همشهری آنلاین، با بیان این که شیوع ویروس کرونا تاثیری در افزایش یا کاهش متقاضیان فرزندخواندگی در استان مرکزی نداشته است اظهار کرد: در سال گذشته میزان مراجعه خانواده‌ها به بهزیستی برای اطلاع از شرایط و چگونگی فرزندخواندگی کاهش یافته ولی در تعداد متقاضیان فرزندخواندگی تغییر محسوسی ایجاد نشده است.

وی با بیان این که ۴۰۰ خانواده در نوبت دریافت فرزندخوانده هستند، افزود: در سال گذشته ۳۱ فرزند بی‌سرپرست به خانواده‌های دارای صلاحیت سپرده شده که از این تعداد ۱۷ دختر و ۱۴ پسر هستند. در سال ۹۸ نیز ۳۲ فرزند بی‌سرپرست به خانواده‌ها واگذار شده است.

علی مددی بیان داشت: بیشتر خانواده‌ها متقاضی دختران زیر دو سال هستند و در بخش پسران و کودکان بالای ۵ سال اقبال کمتری وجود دارد.

وی افزود: استقبال خانواده‌ها از فرزندخواندگی نشان می‌دهد که این مساله در استان مرکزی به یک فرهنگ تبدیل شده است. این در حالی است که تعداد بچه‌هایی که شرایط واگذاری دائمی را دارند کم است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی در پاسخ به گلایه بعضی از خانواده‌ها که ادعا می‌کنند بهزیستی این استان در واگذاری کودکان بی‌سرپرست سخت گیری می‌کند، گفت: سیاست سازمان بهزیستی این است که بچه‌ها به اصلح‌ترین خانواده واگذار شوند. ما در زمینه شناسایی خانواده اصلح مسئول هستیم و باید طبق قانون این اقدام انجام شود. ضمن این که بچه‌هایی به خانواده‌های اصلح سپرده می‌شوند که قابل واگذاری باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل