بازدید 15534

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۳ اردیبهشت/ فوت ۲۹۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ عبور واکسن‌های تزریق شده از ۲ میلیون دوز

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۲ میلیون دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۴ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۴۸۱ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 13 May 2021
تابناک اجتماعیتاکنون یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۱۱۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۳۰ هزار و ۸۰۵ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲ میلیون و ۹۲۳ دوز رسیده است.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۴۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۲۱۷۵ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۹۷ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۶ هزار و ۲۳۱ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۸۹۰ تن بهبود یافته‌اند.

همچنین ۵۴۸۱ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و تاکنون هم ۱۷ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۴۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۳.۴ است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۶.۶ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۴ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
تقریبا برای همه مسجل شده برخی مسئولان کشور از واکسن های آمریکایی استفاده کرده اند
به آمارها اعتمادی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
چهار روز پیش : ۲۰۰ هزار واکسن گم شده
سه روز پیش : ۳۰۰ هزار واکسن ایرانی تولید شده
آیا رابطه ای بین این دو ماجرا وجود دارد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
اولا دیگر هیچ مسولی بخاطر کرونا بیمار و فوت نکرده
ثانیا مسولان همگی از قرنطینه در آمده و بدون ماسک از نزدیک دیدار و جلسات دارند
و به احتمال ۹۹ درصد واکسن های عالی زده اند
موج پنجم همراه با سونامی گونه های هندی و آفريقایی در راه است. خیلی جالبه آقایان خودشان گفتند یکی از دلایل سونامی کرونا در هند برگزاری مراسم ها بوده است. حالا چطور در ایران فرق می کند ؟؟ در ضمن کرونا مسافرت و مراسم سرش نمی شود. هر جایی که تجمع در آنجا باشد شیوع کرونا هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
فقط در ماه اول تعدادی از مسولان به علت کرونا فوت کردند
الان تقریبا یکسال است که الحمد الله هیچ مسولی قربانی کرونا نشده است
یا پروتکل ها را عالی عالی عالی رعایت میکنند
یا واکسن های عالی عالی عالی زده اند
خدا را شکر
یکی از آشناهای ما با حدود 95 سال سن و کاملا سالم، در اثر تزریق واکسن سکته کرده و متاسفانه فوت کردند. یه نمونه دیگه هم استاد عبدالوهاب شهیدی که در اثر تزریق واکسن فوت کردند. آیا این ها هم جزو آمار کرونا حساب شدن؟ آیا مسئولین در حال تست واکسن های دست ساز خودشون هستن؟
از یک طرف میگن در خانه بمانید ، با ماشین شخصی مسافرت نرید و از طرف دیگر میگن چون ذخیره بنزین شما به ۵۴۰ لیتر رسیده دیگر سهمیه ماهیانه به شما تعلق نمیگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
و عوارض شهرداری و بیمه سالیانه را هم می گیرند
و جریمه های کلان هم که یک کاسبی شده است
من هم با گم شدن چندین هزار واکسن موافقم اختار ورود واکسن ها را از آرشیو در بیاورید نگاه کنید حتما 200 هزار اختلاف هست
می بینم که نزدیک خرداد شد و آمار داره به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کنه.
حالا واقعا کرونا وجود داره یا سر کار هستیم یکی بگه یک سال و نیمه سر کار هستیم
گوش شیطون کر٬ خوشبختانه طلیعه سرازیر شدن موج چهارم به دامنه های قابل تحملتر هویدا شده است.
بیایید ایندفعه کاری کنیم که در پایین دامنه آهنگ ابتلای روزانه که احتمالا ظرف سه هفته آتی به آن میرسیم( انشاءالله)٬ اشتباه سه مرتبه قبل را تکرار نکنیم.
اشتباه چه بود؟
این بود که به صرف تخت شدن منحنی ٬ به نحوه مداخله ای ( Interventional) مردم و کادر درمان به راهبری ستاد مقابله با کرونا دلخوش شدیم و اکتفا کردیم و گذاشتیم ترکیب های نو در نو ویروس در بدنهای ما فرصت کافی برای حمله مجدد پیدا کنند. اگر به منحنی ابتلای روزانه مربوط به چین و نیزلند و استرالیا و کره جنوبی نگاه کنیم٬ متوجه می شویم هیچ لزومی ندارد موج جدید را قهری و غیر قابل مقابله بدانیم. کافی است فرصت تجدید حمله را از ویروسها با تمهیدی مثل تمهید پیشنهادی زیر یا شبیه به آن بگیریم:
- از اکنون مردم را توجیه کنیم ضرر اقتصادی و اجتماعی وفردی قرنطینه نسبتا کامل سه هفته ای خیلی کمتر از قرنطینه های نیم بند اما مکرر در موج های آینده خواهد بود. چو ن با عث فروکش بسیار موثر دامنه ( ارتفاع قله منحنی) در موج های اینده حتی در صورت گشایش های اجتماعی متداول خواهد بود.
- با همسایگان بویژه عراق در شمال( کولبری) و جنوب(مراودات مذهبی و قبیله ای) و ترکیه( گردشگری و تا حدودی تجاری) و افغانستان(مهاجرت فصلی) توافق و تفاهم کنیم که چرا مجبور خواهیم بود ایزولاسیون خیلی شدید را در مرز های مشترک و رفت و آمدها از همین هفته های جاری تا حدود اواخر تابستان برقرار کنیم.
- هم میهنان مقیم در کشور های غربی و بویژه افریقایی و بستگان داخلی انها را توجیه کنیم چرا مجبوریم محدودیت های اکید تری را در چند ماه آینده در ترددانان ( تا آستانه توقف) برقرار کنیم
- با مقدمات فوق قرنطینه اکید فاز اول ( تا آستانه Lock Down) را برای سه هفته( فقط سه هفته!) در سراسر کشور اعم از زرد و قرمز و نارنجی و حتی تا حدودی آبی بر قرار شود
- پس از سه هفته با پیش بینی اینکه میزان ابتلا به طرز قابل توجهی نسبت به حد اقل موج های گذشته کاسته خواهد شد( و طبع مرگ و میر به زیر 25 نفر در روز خواهد رسید) ٬ به آرامی گشایش های متداول از سر گرفته شود.
- از شروع قرنطینه فاز اول (سه هفته ای )تا اواسط تابستان به جد از تردد های غیر ضرور (حتی با توسل به زور) از مرزها جلوگیری شود. ( دوایر امنیتی از قبل خود را برای انجام تردد های ضروری خود در این بازه آماده کنند( فاز دوم). چون معمولا این دوایر بیشترین نفوذ را برای شکستن قرنطینه ها دارند!!)
- با رصد فرو کش کردن به مراتب موثر تر همه گیری و باز خورد آن به جامعه و مسئولین٬ دل گرمی و تشویق لازم برای "مقاومت" در برابر وسوسه شکستن قرنطینه فاز اول و دوم فراهم گردد


ممکن است به اعتبار واکسیناسیون٬ ضرورت اقدام فوق الاشاره جدی گرفته نشود. که این اشتباه است. برنامه واکسیناسیونی که از سوی ستاد اعلان شده قادر به جلوگیری از بروز موج های پنجم و ششم و شاید هفتم نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
تکمله:مقابله دو فازی پیشنهادی فوق باید از زمان تخت شدن منحنی بعد از اتمام شیب کاهشی موج جهارم شروع شود نه از هم اکنون که موج چهارم هنوز فعال است
کلا ۱ میایون واکسن چینی زدید
چیه هر روز سرعت دا بالا می برید
مثلا ۲ میلیون واکسن در روز
۱۰ روز پیش گفتید سرعت شده ۱ میلیون واکسن با این حساب باید ۱۰ میلیون تزریق شده باشه که کلا ۱ میلیون تزریق کردید
هرچی به انتخابات نزدیک میشیم مثل 22 بهمن و روزهای خاص دیگه تعداد فوت شده ها همینجور میاد پایین
به نظرتون این کارها نخ نما نشده؟ مسخره نشده؟
واکسن ها بی اثر و مشکل زا هستند. واکسن مطمئن تهیه کنید.
حیف کرونا یاب مستعان کار نکرد. اگه میکرد مشت محکمی زده بودیم بهشون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار