بازدید 17479

گاف AP دمای کویت را به 80 درجه رساند!

این خبر صحت نداشته و در روزهای سه شنبه به بعد دمای هوا در کویت 52 و 50 درجه گزارش شده که این اعلام درجه هوا باعث افزایش مصرف برق تا 80 مگاوات شده و به اشتباه خبرگزاری آمریکایی درجه حرارت را 80 درجه سیلیسیوس اعلام کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰ 19 June 2010
رئیس سازمان هواشناسی ایران از اشتباه خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا در مورد اعلام گرمای بی سابقه 80 درجه ای در کویت خبر داد و گفت: درجه حرارت در روز سه شنبه در این شهر به 52 درجه رسید که مصرف برق را تا 80 مگاوات افزایش داده است.

بهرام صناعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسیهای انجام شده در مرکز هواشناسی ایران پیرامون اعلام افزایش بی سابقه هوای کویت تا مرز 80 درجه سیلیسیوس گفت: این خبر صحت نداشته و در روزهای سه شنبه به بعد دمای هوا در کویت 52 و 50 درجه گزارش شده که این اعلام درجه هوا باعث افزایش مصرف برق تا 80 مگاوات شده و به اشتباه خبرگزاری آمریکایی درجه حرارت را 80 درجه سیلیسیوس اعلام کرده است.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: خبرگزاریها به جای اعلام مصرف 80 مگاواتی برق در این روزهای گرم در کویت، به اشتباه دمای هوای کویت را 80 درجه سیلیسیوس اعلام کرده اند و همین مسئله باعث بروز شایعه و ایجاد نگرانی در مناطق نزدیک به کویت در خاورمیانه شده است.

صناعی اعلام کرد: از پنجشبه و جمعه دمای هوا در کویت پایین آمده و به 47 درجه و امروز به 40 درجه سیلیسیوس رسیده است و رطوبت نسبی نیز در این شهر 35 درصد است.

روز گذشته برخی رسانه ها از افزایش دمای کویت به 80 درجه سانتی‌گراد در آخرین روزهای بهاری خبر داده و اعلام کرده بودند بالا رفتن دمای هوا و تعطیل نشدن سازما‌نها و ادارات، دولت این کشور را با انتقادات شدیدی مواجه کرد.

به باور کارشناسانی که این رسانه ها نظراتشان را منعکس کرده بودند دمای کویت در حالی در آخرین روزهای فصل بهار به 80 درجه سانتی‌گراد رسید که به عقیده آنها این اتفاق طی 52 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. طبق این گزارش کارشناسان هواشناسی با بی سابقه خواندن این موج گرما در 52 سال گذشته نسبت به بروز فاجعه انسانی در اثر قطع جریان برق در برخی مناطق کویت هشدار داده‌ و تابستان سوزان و زمستان گرمی را برای این منطقه حاشیه خلیج فارس پیش بینی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
مجید! دلبندم! اون مگاوات هستش نه مگابایت!!!
مگابایت مربوط به علم کامپیوتره تابناک عزیز.
توصیه می کنم یک کارشناس علوم این اخبارتون رو چک کنه.
دوست عزیز گاف شما بیشتر است. 80 مگا وات!!! نه مگابایت. مگه کامپیوتره؟
سلام.
تابناك از تو بعيده
مصرف برق با «مگاوات» سنجيده ميشه نه «مگا بايت»
احتمالا زياد پاي كامپيوتر نشستي همه چيزو كامپيوتري ميبيني!
با سلام
تا حایی که من یادم است واحد مصرفی برق وات است و بایت برای بیان ظرفیت حافظه الکترونیکی بکار می رود
تمام سایتها و خبرگزاریها از جمله AP این خبر رو درست درج کردند. در این خبرها دمای کویت 126 درجه فارنهایت ذکر شده که برابر 52 درجه سلسیوس است.
کمی شهامت داشته باشید و به اشتباهتون اعتراف کنید.
گاف تو که بزرگتره تابناک دانشمند، تو دیگه چرا اشتباه می کنی.
80 مگا بایتی دیگه کدوم صیغه ایه.
80 مگا وات درسته.
اولاً فارس خبر رو درج کرده بود و ننوشته بود به نقل از ای پی ، ثانیاً مگابایت واحد جدید مصرف برقه؟! شاید منظور مگاواته؟؟؟!!! آخه یک بار هم تکرار نشده بگیم اشتباه تایپیه!
سلام

بابا وضع شما از ap بدتر است. از کی تا حالا مصرف برق را با مگابایت می سنجند. مگر کامپیوتر است. هر بی سوادی می داند که مصرف برق مگاوات است.
خوب شد گفتید. خداوکیلی دو روز که سر کار رفتم با این خبر.
یکی هم بیاد گاف هواشناسی ایران رو بگیره که مگاوات رو نوشته مگابایت!! شاید هم گاف تابناک
افزایش مصرف برق تا 80 مگابایت شده؟
واحد مصرف برق مگا وات ساعت است دلبندم!
مگا بايت واحد ذخيره سازي اطلاعات در رايانه است
شوت اندر شوت و گاف اندر گاف
یارو ! واحد مصرف برق مگا "وات" است نه مگا "بایت"
رييس سازمان هواشناسي هم كه گاف داده و بجاي 80 مگاوات گفته 80 مگا بايت . عجب گاف در گافي
خود شمام که چند خط پایین تر دمای کویت را 80 درجه گفته اید
مصرف برق تا 80 مگا بايت يعني چي ؟؟!!
حالا اونها گفتند. آخه عقل سليم بايد اين رو قبول كنه؟ بنده خدا اگه 80 درجه مي شد همه جا آتش سوزي رخ مي داد وهمه مواد پلاستيكي و آسفالتها روان مي گشت.
من که دلم بحال کویتی ها سوخت تو گرما چکار میکنند.ماشینهای مدل پایین نداشتن کولر گازی،بی پولی ونداری ، نداشتن مسولین خدمتگذار،یارانه هدفمند نشده وکلی مشکلات کشور های دیگر........
تا اونجا که من یادمه وتو خبر خوندم ، اون دمای 80 درجه سیلیسیوس مربوط به دمای تابش مستقیم آفتاب بود که درست به نظر میرسه و خیلی فرق میکنه با سیستم ثبت دما در سایه
من خودم با دوستام دماسنج بردیم زیر آفتاب اهواز و حدود 70 درجه رو نشون میداد
آقایان و خانمهای تابناکی!
اگه بابت گاف کارشناس خبره خودتان، و این همه کامنت، یه عذرخواهی ناقابل از مردم و خواننده هاتون می کردید، و توضیح می دادید که اونو اصلاح کردید، چیزی از شان و منزلت والای شما کم می شد؟! آقایان مچ گیر!
بابا این همه به تابناک گير ندين حالا که بنده خدا اصلاحش کرده .ولی کار درستی هم نيست که هر اشتباهی رو به حساب خارجيها بذاريد .
همه گاف دادند ولی آخه گوینده اخبار چرا قبل از پخش اخبار آنرا مرور نکرد ؟ هر آدم سالمی می تواند فکر کند که انسان در دمای 80 درجه سیلیسیوس ( مگابایت یا مگاوات ) تبخیر میشود. اگر درست بود همان روزها خوزستان خصوصا آبادان باید با اختلاف یک یا دو درجه بعنوان گرمترین شهر یا نقطه کشور اعلام میشد . لطفا صدا وسیما برای روشن شدن اذهان برنامه یک ساعته ای را به مجریگری آقای اصغری (Weather Man ) با آن ژست و بیان زیبایش تهیه و پخش کند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار