بازدید 11695

ماجرای باند مخوف «گربه مو طلایی!»

پلیس به زورگیری‌های سریالی از زنان مسافر در مشهد پایان داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ 11 May 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از خراسان،، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی یک باند خطرناک زورگیری را متلاشی کردند که بررسی‌ها نشان می‌داد، این باند شاخه دیگری از شبکه مخوف «گربه‌های وحشی» است که تابستان سال ۹۸ هنگام زورگیری‌های وحشتناک، جوانی را به قتل رساندند و اکنون برادر قاتل با تشکیل باند معروف به «گربه مو طلایی» به زورگیری از زنان مسافر روی آورده است.

دوم اردیبهشت بود که زنی میان سال وحشت زده و هراسان با پلیس تماس گرفت و پرده از یک ماجرای زورگیری مخوف برداشت. او به نیرو‌های انتظامی گفت: در پلیس راه قاسم آباد منتظر تاکسی بودم که یک دستگاه پراید مقابلم ایستاد. من هم بدون توجه به این که ممکن است در دام تبهکاران بیفتم، در صندلی عقب نشستم، ولی هنوز راننده خودرو، مسیر زیادی را طی نکرده بود که جوان دیگری هم به عنوان مسافر سوار پراید شد و در صندلی جلو نشست. در همین حال ناگهان خودرو تغییر مسیر داد و من تیغه چاقویی را زیر گلویم احساس کردم که مسافر تازه وارد مرا با آن تهدید کرد. آن‌ها با تهدید به مرگ طلاهایم را ربودند و مرا در همان مکان رها کردند. هیچ کاری از دستم ساخته نبود چرا که در‌های پراید قفل شده و من برای حفظ جانم چاره‌ای جز دادن طلاهایم نداشتم، با این حال فقط مو‌های طلایی رنگ راننده پراید در خاطرم باقی مانده است! به گزارش خراسان، چند روز بیشتر از این ماجرا نگذشته بود که حادثه دیگری در منطقه الهیه مشهد رخ داد. در این ماجرا نیز سرنشینان یک دستگاه پراید زن جوانی را که به عنوان مسافر سوار خودروی آن‌ها شده بود، به جاده خاکی کشاندند و با بیهوش کردن زن جوان با استفاده از پنبه‌های آغشته به مواد بیهوشی، گوشواره‌ها و گوشی تلفن او را ربودند. با آن که در این ماجرا زورگیران از مواد بیهوشی استفاده کرده بودند، اما زن جوان که از مرگ نجات یافته بود، مشخصات مشابهی را به پلیس داد که با زورگیران منطقه پلیس راه قاسم آباد مطابقت داشت.

این در حالی بود که زورگیران مخوف هنگام بستن در پراید، دست زن جوان را شکسته بودند که نتوانسته بود از لای در خودرو بیرون بکشد! بنابراین گزارش، هنوز تحقیقات برای شناسایی اعضای این باند زورگیری ادامه داشت که سومین و چهارمین زورگیری مشابه از زنان مسافر در بولوار پیروزی مشهد رخ داد و زورگیران مخوف زیورآلات و گوشی تلفن و وجوه نقدی طعمه‌های خود را به سرقت بردند. همزمان با سریالی شدن ماجرای زورگیری از زنان که در همه آن‌ها از یک جوان «موطلایی» نام برده می‌شد، سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) شخصا وارد ماجرا شد و دستورات ویژه‌ای را برای دستگیری اعضای این باند خطرناک صادر کرد که دیگر به باند «گربه موطلایی» معروف شده بودند. با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده‌ها به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد تا ماجرا به صورت تخصصی پیگیری شود، اما در همین هنگام پنجمین و ششمین زورگیری مشابه نیز در بولوار شهید فکوری مشهد رخ داد که بر حساسیت پرونده افزود.

به دنبال وقوع زورگیری‌های مخوف از زنان مسافر، گروهی از کارآگاهان ورزیده دایره مبارزه با جرایم خشن، با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی و اطلاعاتی پرداختند. آنان پس از تشکیل جلسه تخصصی و بررسی همه ابعاد و جوانب زورگیری‌های مذکور، شبانه وارد تحقیق میدانی درباره آخرین زورگیری شدند که زن مسافر زیورآلاتی به همراه نداشت و اعضای باند «گربه موطلایی» فقط از کارت عابر بانک مسافر برای خرید پیتزا و ساندویچ استفاده کرده بودند. با توجه به تاکیدات فرمانده انتظامی خراسان رضوی، تلاش‌های کارآگاهان درحالی برای یافتن سرنخی از اعضای این باند ادامه یافت که خودروی پراید سارقان شناسایی شد، ولی یکی از شماره‌های آن مخدوش بود.

با این حال، تحقیقات گروه ویژه کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ «جواد میش مست» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) وارد مرحله جدیدی شد. با آن که همه این زورگیری‌ها در فاصله زمانی حدود دو هفته رخ داده بود، نیرو‌های عملیاتی به حالت آماده باش درآمدند و تحقیقات میدانی را در همه ساعات شبانه روز و در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی ادامه دادند تا این که جوان «موطلایی» با استفاده از شگرد‌های فنی و تخصصی شناسایی شد.

کارآگاهان در ادامه رصد‌های اطلاعاتی، عضو دیگر باند را نیز شناسایی کردند که به «هادی غول» معروف بود.

گزارش ها حاکی است: با جمع آوری اطلاعات و اسناد و مدارک مستند، مخفیگاه اعضای این باند در بولوار توس و شاهنامه به محاصره درآمد و کارآگاهان در چند عملیات ضربتی و هماهنگ با نظارت رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، موفق شدند دو عضو اصلی و مالخر لوازم سرقتی را دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه زورگیران معروف به «گربه موطلایی» بیش از یک میلیارد ریال طلا و زیورآلات سرقتی زنان کشف و ضبط شد. این متهمان که به مقر انتظامی منتقل شده بودند در حالی راز زورگیری‌های باند مخوف «گربه موطلایی» را فاش کردند که بررسی‌ها نشان داد سرکرده این باند برادر جوان قاتلی است که در سال ۹۸ شبکه مخوف «گربه‌های وحشی» را هدایت می‌کرد. او هنگام زورگیری از یک جوان ۲۱ ساله در بولوار امامیه ۸۱، وی را با ضربه چاقو به قتل رساند و پس از آن با صدور دستورات محرمانه‌ای از سوی قاضی کاظم میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) همه اعضای شبکه مخوف «گربه‌های وحشی» در چنگ قانون گرفتار شدند، اما برادر سرکرده این شبکه به همراه یک جوان موطلایی، باند زورگیری از زنان مسافر را تشکیل دادند و به زورگیری از زنان مسافر روی آوردند که آنان نیز به چنگال عدالت سپرده شدند.

به گزارش اختصاصی خراسان، بررسی‌های ویژه درباره جرایم احتمالی دیگر اعضای باند معروف به «گربه مو طلایی» با صدور دستورات قضایی همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی