بازدید 10282
۱

تصویب سه رشته جدید میان‌رشته‌ای

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از تصویب سه رشته جدید در قالب طرح تحول ( میان رشته‌ای) در این دانشگاه خبرداد و گفت: تدوین و بازنگری شیوه‌نامه تعیین استاد نمونه آموزشی، راه‌اندازی اتاق فکر دانشگاه با هدف بررسی و تبادل نظر در مورد مسائل روز آموزشی و اخذ مجوز اجرای دوره‌های بین‌الملل از جمله اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰ 11 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر سعید رعیتی،در آیین بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید نمونه و پیشکسوت آموزشی دانشگاه خواجه نصیر که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: انتخاب اساتید نمونه بر اساس دستورالعملی است که در سال ۹۹ در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه به تصویب رسیده است. به طور دقیق‌تر، این دستورالعمل در راستای "دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری" وزارت علوم تحقیقات و فناوری به منظور تعیین عضو هیأت علمی نمونه آموزشی در دانشگاه تدوین گردیده است.

وی با اشاره به ضرورت تداوم آموزش الکترونیک ادامه داد: ما در آینده‌ای نزدیک ، آموزش ترکیبی را پیش خواهیم گرفت‌ و از اکنون به فکر برنامه‌ریزی برای تولید محتوای یادگیری الکترونیکی هستیم چراکه اجرای این شیوه آموزش یعنی آموزش در هرجا و هر زمان و بدون محدودیت و از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به طرح‌ها و فعالیت‌های در دست اقدام در سال ۱۴۰۰ این دانشگاه گفت: بازنگری رشته‌ها بر اساس طرح بازنگری ۵ ساله وزارت عتف، طراحی شاخص ارزیابی کیفیت رشته گرایش‌های دایر در دانشگاه، توسعه رشته‌های جدید بر اساس نیاز روز جامعه و رشته های دایر در دانشگاه‌های معتبر دنیا ، تدوین "روند نمای" جذب عضو هیات علمی جهت ارائه به هیات اجرایی جذب، طراحی و تدوین دروس جدید برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، و برگزاری دوره های جدید در قالب عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و مراکز صنعتی از اهداف و چشم‌اندازهای دانشگاه خواجه نصیر برای سال ۱۴۰۰ است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در رابطه با طرح‌های انجام شده در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سال ۹۹ افزود: بررسی مدارک و پذیرش اولیه دانشجویان ورودی جدید بدون نیاز به مراجعه حضوری دانشجو، بهره برداری از سامانه غیرحضوری سازمان وظیفه عمومی برای صدور معافیت های تحصیلی دانشجویان مشمول ورودی جدید، آماده سازی بخش سوال‌های متداول دانشجویان برای شفاف سازی ابهامات آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در هنگام پذیرش و در حین تحصیل و به روزرسانی مداوم محتوا به اقتضای ابهامات جدید و برنامه‌ریزی برای ساماندهی و نظم بخشی به مراجعات حضوری دانشجویان و دانش آموختگان در دوران پاندمی کرونا از جمله اقدامات سال ۹۹ بوده است.

وی با اشاره به برنامه این دانشگاه برای تحصیلات تکمیلی ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: برنامه ریزی جهت راه اندازی سامانه الکترونیکی، تهیه ضوابط اجرایی نگارش رساله به زبان انگلیسی، تحلیل و بررسی آئین نامه ها و شیوه نامه های آموزشی مقاطع تحصیلات تکمیلی با هدف تسهیل فرآیندهای آموزشی و ارائه راهکارهای اجرایی و تنظیم ضوابط مدوّن در جهت ساماندهی و تسهیل فرآیندهای مرتبط با پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیرایرانی از ‌برنامه‌های ما برای ۱۴۰۰ تعریف شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد یزدان دوست رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز در این مراسم اظهار کرد: حکمت‌آموزی از وجوه روشن رسالت پیامبر است به همین خاطر بزرگان ما معلمی را شغل انبیاء دانسته‌اند.

وی ادامه داد: کار ما در دانشگاه و در فضای علم‌آموزی ، حرکتی است که از ابتدای وجود انسان بوده و کاری بسیار شریف و ارزنده و درخور تایید الهی است.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: اساتید ما در قالب حرکتی چند وجهی در قالب مفاهیمی چون پژوهش و آموزش زحمت می‌کشند و این زحمات شایسته قدرانی و تشکر است.

در پایان مراسم از دکتر " سعید بلالایی" در مرتبه استادی، دکتر " بیژن معاونی" در مرتبه دانشیاری و دکتر" ساغر سلمانی‌نژاد" به عنوان استاد برتر گروه‌های عمومی برگزیده و تجلیل شد و از "دکتر قاسم مهجانی" به عنوان استاد پیشکسوت بازنشسته تقدیر به عمل آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ایران کشور شعارهای پوچ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر