بازدید 8764

توصیه دانشجو به روسای دانشگاهها درباره حجاب

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه فضاي اسلامي صرفاً رعايت حجاب و پوشش اسلامي نيست، گفت: در خصوص پوشش و حجاب دانشجويان مسئولان دانشگاهها برنامه‌ريزي و ساماندهي كنند، روساي دانشگاه‌ها خودشان شخصاً وارد شوند و به هيچ عنوان مديريت موضوع را به نيروهاي حراست و انتظامات واگذار نكنند.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰ 19 June 2010
وزير علوم گفت: هيچكس در دانشگاه‌ها مجاز نيست با افراد و تشكل‌هايي كه عليه اسلام و نظام فعاليت مي‌كنند، همراهي كند.

به گزارش خبرگزاري فارس، كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در جمع روساي دانشگاه‌هاي استان‌هاي اصفهان، اردبيل، كرمان، خوزستان، آذربايجان غربي و شرقي با بيان اينكه يكي از عناصر حاكم شدن فضاي اسلامي در دانشگاه‌ها گسترش صميميت و محيط عاطفي دوستانه بين اعضاي هيأت علمي، كارمندان و دانشجويان است، اظهار داشت: مسئولان دانشگاه‌ها بايد با دانشجويان رفتاري صميمي داشته باشند و تلاش كنند فضاي دانشگاه‌ها سرشار از علم و آكنده به مهر و عطوفت و به دور از هرگونه جهالت، غفلت، عصبانيت و بداخلاقي باشد.

وي افزود: اگر تمام بودجه كشور را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند و دانشگاه‌ها تمام امكانات لازم را داشته باشند ولي فضاي اسلامي، محبت و صميميت بر آن حاكم نباشد به هدف مطلوب دست نيافته‌ايم.

* ساماندهي پوشش و حجاب دانشجويان به نيروهاي حراست و انتظامات واگذار نشود

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه فضاي اسلامي صرفاً رعايت حجاب و پوشش اسلامي نيست، گفت: در خصوص پوشش و حجاب دانشجويان مسئولان دانشگاهها برنامه‌ريزي و ساماندهي كنند، روساي دانشگاه‌ها خودشان شخصاً وارد شوند و به هيچ عنوان مديريت موضوع را به نيروهاي حراست و انتظامات واگذار نكنند.

دانشجو در همين زمينه تأكيد كرد: حراست و نيروهاي زحمتكش انتظامات بايد نقش خود را داشته باشند ولي مديريت اين مسأله مهم و برنامه‌ريزي آن بايد به عهده مديريت و شخص رئيس دانشگاه باشد، در اين صورت است كه حراست و انتظامات با كارمندان شريف و مومن خود مي‌توانند مسئوليت خود را در طول اين برنامه به خوبي ايفا كنند.

وي اساتيد را مهمترين ركن اسلامي شدن دانشگاه‌ها دانست و اضافه كرد: اساتيد بايد علاوه بر اشراف كامل به دانش روز، دغدغه دين نيز داشته باشند.

* 6 هزار هيات علمي متخصص و متعهد جذب خواهد شد

وزير علوم، تحقيقات و فناوري همچنين اظهار داشت: جذب و بكارگيري اعضاي هيأت علمي متخصص و متعهد به مباني اسلامي از برنامه‌هاي محوري وزارت علوم است و فرايند جذب اساتيد مي‌بايست از طريق هيأت‌هاي جذب صورت گيرد.

دانشجو در همين زمينه گفت: دانشگاه‌ها نيازهاي خود را براي جذب اعضاي هيات علمي در رشته‌هاي مختلف كه تاكنون بالغ بر 6 هزار نفر شده است، به وزارت علوم اعلام كرده‌اند و وزارت علوم بعد از فراخوان عمومي و گزينش علمي و عمومي تعداد مناسبي را براي جذب نهايي به دانشگاه‌ها معرفي مي‌كند كه دانشگاه‌ها هم بايد نيازهاي خود را از بين همين افراد متخصص و متعهد كه به آنها معرفي مي‌شوند، انتخاب و جذب نمايند.

* دانشگاه محل فعاليت افراد و تشكل‌ها عليه اسلام و نظام نيست

وزير علوم در ادامه سخنان خود افزود: نقد دولت و انجام فعاليت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي دانشجويان، پويايي و نشاط محيط دانشگاهي را بدنبال دارد و نقد منصفانه نيز براي كشور يك فرصت است ولي اين فعاليت‌ها بايد در چارچوب قوانين و مرزبندي شفاف با دشمنان صورت گيرد تا دشمنان اسلام و معاندان نظام به دانشگاه‌ها طمع نكنند.

وي در همين راستا تأكيد كرد: دانشگاه‌ها بايد از دانشجوياني كه در راستاي مصالح عمومي و منافع ملي، فعاليت سياسي، اجتماعي و فرهنگي مي‌كنند، حمايت كرده و هيچكس در دانشگاه‌ها مجاز نيست با افراد و تشكل‌هايي كه عليه اسلام و نظام فعاليت مي‌كنند، همراهي نمايد.

دانشجو در ادامه يادآور شد: دانشجويان متعهد دانشگاه‌ها يعني فرزندان غيور مردم اين مرزوبوم نبايد حساسيت خود را نسبت به فعاليت‌هاي ضداسلامي و ضدنظام را از دست بدهند، بلكه بايد هر روز با توجه به ترفندهاي تازه دشمنان و فتنه‌گران حساسيت خود را بيشتر نمايند و ضمن علم‌آموزي هر چه بيشتر همانطور كه در چند ماه اخير نشان داده‌اند هم در صحنه باشند و هم عناصر فتنه‌گر و معاند اسلام و نظام را مدبرانه و هوشيارانه ارشاد كنند.

وزير علوم با بيان اينكه مديران دانشگاه‌ها و ما در ستاد وزارت علوم موظفيم از دانشجوياني كه از حق نظام و مردم دفاع مي‌كنند و دغدغه علم توامان با دين را دارند حمايت كنيم، گفت: مردم كوتاهي در اين مسأله مهم را از هيچ يك از مديران دانشگاه‌ها و مسئولين ستاد وزارت علوم نخواهند پذيرفت.

* ابلاغ آئين‌نامه‌ جديد پذيرش دانشجويان دكترا، نقل و انتقال دانشجويان و ارتقاي اعضاي هيأت علمي تا پايان مردادماه

دانشجو با اشاره به تغييرات انجام شده در نحوه پذيرش دانشجويان دكترا، نقل وانتقال دانشجويان و ارتقاي اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها گفت: آئين‌نامه‌هاي جديد تا پايان مردادماه ابلاغ و از آغاز سال تحصيلي اجرا خواهد شد.

وي افزود: مديريت دانشگاه‌ها بايد در راستاي بالا بردن كيفيت آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها برنامه‌ريزي كنند و با بكارگيري آئين‌نامه‌ها و نيز اعضاي هيأت علمي مناسب، بيش از پيش نقش دانشگاه‌ها را در پيشرفت كشور و پيشبرد اهداف نظام پررنگ‌تر كنند.

وزير علوم در خصوص هيات‌هاي امناي دانشگاه‌ها و استقلال دانشگاه‌ها نيز گفت: بايد از توانايي‌ها و ظرفيت افراد شاخص فرهنگي و اجتماعي كه عضو هيأت‌هاي امناء هستند براي سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي كلان دانشگاه‌ها استفاده كرد و وظيفه هيأت‌هاي امناء تنها به مواردي مانند تصويب درآمد و هزينه‌هاي دانشگاه‌ها و تمديد مأموريت‌ها و مرخصي‌ها محدود نمي‌شود بلكه نظارت بر روند كلي مسير حركت علمي، پژوهشي، فرهنگي و اجتماعي دانشگاه‌ها را شامل مي‌شود.

دانشجو در رابطه با بحث كاهش جمعيت دانشجويي تهران گفت: سياست ما اين است كه جمعيت دانشجويي دوره كارشناسي در رشته‌هاي غير اولويت‌دار در تهران كاهش يافته و به دانشگاه‌هاي شهرستان‌ها و نوپا اضافه شود و ظرفيت دانشجويان دوره كارشناسي ارشد در دانشگاه‌هاي تهران وساير دانشگاه‌هاي مادر افزايش يابد.

وي افزود: به اين ترتيب در مجموع هم جمعيت دانشجويي كلان شهرها كاهش مي‌يابد و هم اينكه از امكانات، تجهيزات آزمايشگاهي و ظرفيت‌هاي ايجاد شده در طول ساليان گذشته در اين دانشگاه‌ها به نحو احسن در افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي كه متقاضيان بسيار زيادي دارد و يكي از اهداف برنامه توسعه است، استفاده مناسب صورت مي‌گيرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
تکبیر
بجای این داستان سرایی ها یه کمی هم به فکر خود ذات دانشگاه باشین که تبدیل به یک بنگاه مدرک دهی شده ....
خدا به داد برسه.
آقای دانشجو مشکل این جاست که دانشجویان کلا با شما یه نفر خیلی مشکل دارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل