بازدید 8992

آمریکا راه طولانی برای بهبود از کرونا در پیش دارد

جینا ریموند وزیر بازرگانی دولت بایدن با اشاره به روند کند بهبود اقتصاد آمریکا و اشتغالزایی در کشور گفت که ایالات متحده راه طولانی برای بهبود از کرونا در پیش دارد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷ 10 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ریموند در مصاحبه با شبکه سی بی اس با اشاره به گزارش اخیر اشتغالزایی در ماه اوریل گفت: این گزارش نشان می دهد که هنوز بسیاری از آمریکایی ها با چالش روبرو هستند.

دفتر آمار کار آمریکا در گزارش ماه آوریل (فروردین) خود بسیاری از اقتصاددانان را در ایجاد شغل کم در آمریکا شوکه کرد.

براساس اخرین گزارش دفتر آمار کار ایالات متحده اقتصاد کشور در ماه گذشته تنها توانسته ۲۶۶ هزار شغل ایجاد کند این در حالی است که اقتصاددانان انتظار داشتند که حداقل یک میلیون شغل برای بهبود اقتصاد آمریکا لازم است.

طبق آمار دفتر کار در حال حاضر ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا هنوز به علت شیوع ویروس کرونا بیکار هستند.

ریموند در ادامه افزود: من فکر می کنم ما برای بهبودی از بیماری همه گیر کرونا یک راه طولانی در پیش داریم، ۸ میلیون شغل کم است بنابراین می دانید ما بسیار سخت کار می کنیم.

وزیر بازرگانی آمریکا تاکید که هفته گذشته با جو بایدن رییس جمهوری ایالات متحده دیدار داشته و در مورد کمک به اقتصاد و کارگران آمریکایی سخن گفته است.

سخنان ریموند در حالی مطرح می شود که رییس فدرال رزرو(بانک مرکزی) ایالت مینیاپولیس اعلام کرد که ایالات متحده برای بازیابی ۱۰ میلیون شغل از دست رفته به علت بیماری همه گیر کرونا به چندین سال نیاز دارد.

نیل کاشکاری در پاسخ به سوال در مورد آنکه آیا بهبود اقتصاد آمریکا می تواند هشت میلیون شغل از دست رفته به علت کرونا را دوباره برگرداند گفت: به نظر من ۱۰ میلیون شغل از دست رفته وجود دارد زیرا جمعیت در حال رشد است و بنابراین افراد جدیدی در سال های آتی وارد بازار کار می شوند.

کاشکاری افزود: ما افرادی را داریم که قبلا شغل داشتند و افرادی نیز هستند که تازه می خواهند وارد بازار کار شوند، ما باید همه آنها را به سر کار ببریم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل