بازدید 26435
آخرین اخبار و اظهارنظرها پیرامون جام جهانی فوتبال 2010؛

تاييد ناپديد شدن 4 بازیکن كره‌ در جام جهانی

كلنل بيلي جونز، يكي از فرمانده‌هان پليس، در اين زمينه گفت: اين اتفاق براي اولين مرتبه در اين جام جهاني رخ داده است. شب گذشته ماموران به اين مرد اجازه دادند كه برود زيرا با بازيكنان درگير نشده بود؛ اما اكنون در تعقيب اين مرد كه تي‌شرت قرمز و شلوار جين پوشيده بود، هستيم و تصور مي‌كنيم هنوز در شهر كيپ تاوون باشد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳ 19 June 2010
تيم ملي فوتبال اسپانيا در سرماي شديد ژوهانسبورگ مجبور به قطع تمرين تازه كليد خورده خود شد.

به گزارش فارس و به نقل از ماركا، شاگردان ويسنته دل‌بوسكه خود را براي دومين بازي از مرحله گروهي آمده مي‌كنند. اين تيم بايد از سد دو تيم هندوراس و شيلي بگذرد تا روي خوشبختي را بار ديگر ببيند.

تمرين تيم ملي اسپانيا روز گذشته در سرماي آزار دهنده ژوهانسبورگ برگزار شد اما كادر فني و سرپرست تيم تنها پس از 10 دقيقه مجبور به قطع تمرين شدند.

اين در حالي است كه بازيكناني چون فابرگاس، پيكه و كاسياس به دليل سرماخوردگي از همان ابتدا نيز در تمرين حاضر نشدند.

فرناندو تورس نيز كه به شدت نگران سرماخوردگي نامزدش بود با اجازه مقامات كاروان فوتبال اسپانيا و با اسكورت پليس براي تنها 15 دقيقه وي را در هتلي در شمال ژوهانسبورگ ملاقات كرد.


روبينيو: كاكا كليد موفقيت‌هاي ما است
بازيكن تيم ملي برزيل گفت: كاكا رمز موفقيت‌ و كليد پيروزي‌هاي ما است.

به گزارش فارس و به نقل از اوگلبو، روبينيو اظهار داشت: بر اساس برنامه گروهي كه كارلوس دونگا آن را طراحي كرده در زمين حركت مي‌كنيم اما در بين ما كاكا نقش تاكتيكي ويژه‌اي دارد. در حقيقت با او مي‌توانيم به كسب نتيجه اميدوار شويم. كاكا كليد اصلي موفقيت‌هاي‌مان است.

وي تصريح كرد: در تيم ما همه بازيكنان قابل جايگزين هستند؛ اما بايد اعتراف كرد كاكا اين گونه نيست.

اين بازيكن تكنيكي در مورد بازي بحث‌انگيز مقابل كره شمالي عنوان كرد: قبول دارم در مقاطعي از بازي دچار افت و خيز شديم؛ اما به مرور شرايط تيم ملي بهبود خواهد يافت.

روبينيو ادامه داد: ما به قدرت و توانايي خود ايمان داريم و اعتقاد داريم مي‌توانيم هر حريفي را شكست دهيم.


توپ‎های سبز نماد همکاری فیفا و وادا
فدراسیون جهانی فوتبال و آژانس بین‎المللی مبارزه با دوپینگ به بهانه برگزاری رقابت‎های جام جهانی تفاهم نامه‏ای امضا کرده‏اند که شعار ویژه آن بر روی توپ‌هایی به رنگ سبز حک شده و در اختیار همه شرکت کنندگان در جا نوزدهم قرار داده شده است.

به گزارش مهر، "Say NO!To Doping" به معنای "به دوپینگ بگوئید نه!"؛ این شعار ویژه نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی در زمینه کنترل دوپینگ این رقابت‎هاست که بر اساس تفاهم نامه همکاری فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و آژانس بین‎المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) شکل گرفته است.

شعار "Say NO!To Doping"  بر روی توپ‏هایی سبزرنگ حک شده است. این توپ‎ها در اختیار هر یک از 32 تیم شرکت کننده در رقابت‎های فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی قرار داده شده تا در جلسات تمرینی خود و همچنین در حین تمرین پیش از آغاز بازی‎ها از آنها استفاده شود.

همچنین بازیکنانی مشهور و نام آشنای جهان فوتبال نظیر مسی و رونالدو به عنوان سفیران مبارزه با دوپینگ، این توپ‏ها را به کشورشان می‎برند تا "به دوپینگ بگوئید نه" در همه جای دنیا رایح شود.


شناسايي ستارگان واقعي فوتبال با دانش رياضي!   
دانشمند‌ان با استفاده از يك روش جديد مي‌توانند با بهره‌گيري از محاسبات رياضي ميزان موفقيت هر يك از بازيكنان فوتبال را با اندازه‌گيري هدفمند عملكرد آنها و نه بر مبناي نظر كارشناسان مشخص كرده و بر اين اساس آنها را رتبه‌بندي كنند.

به گزارش ايسنا، لوئيس آمارال ــ استاد دانشگاه نورت وسترن ــ و تيم تحقيقاتي وي بر خلاف بازي‌هاي بيسبال و بسكتبال در مورد بازيكنان فوتبال هيچ اطلاعات آماري وجود نداشتند كه نحوه عملكرد آنها را در مسابقات به طور مفصل بررسي كند. به اين ترتيب، وي و دستيارانش از طريق تحليل‌هاي رياضياتي خود توانستند به طور هدفمند ميزان عملكرد تمام فوتباليست‌هاي شركت كننده در جام ملت‌هاي اروپا در سال 2008 را رتبه بندي كنند.

به گزارش سايت علمي ديسكاوري، نتايج محاسبات آنها بسيار شبيه به نتايج كلي مسابقات گزارش شده بود.

در اين روش براي كشف يك شيوه كمي جهت رتبه بندي بازيكنان محققان ابتدا يك نرم‌افزار را براي بيرون كشيدن اطلاعات آماري تمام بازي‌ها از وب سايت جام يورو 2008 طراحي كردند. سپس از اين اطلاعات براي تعيين كيفيت عملكرد بازيكنان از طريق عمومي سازي روش‌هاي تحليل شبكه اجتماعي، بهره گرفتند.

تيم آمارال نقشه جابجايي توپ فوتبال بين بازيكنان در يك شبكه و اطلاعات شوت زدن‌ها را به دست آورده و نتايج حاصله را تجزيه و تحليل كردند.


دروازه‌بان برزيل: ساعت‌ها لحظه بلندكردن جام را در ذهنم تصور كرده‌ام
ژوليو سزار كه در فصل اخير به همراه اينتر اسكودتو، ليگ قهرمانان و جام حذفي را فتح كرده است مي خواهد با قهرماني در جام جهاني موفقيت‌هايش را در سال 2010 كامل كند.

ژوليو سزار در سال 2006 هم در تركيب سلسائو حضور داشت و روي نيمكت نشست. اما با حضور دونگا روي نيمكت به نفر اول برزيلي ها درون دروازه تبديل شد و با درخشش توانست جايگاهش را در تيم ملي ثابت كند.

ژوليو سزار كه به عقيده بسياري از كارشناسان بهترين دروازه بان حال حاضر دنياست، نتوانست دروازه اش را مقابل تيم نه چندان مطرح كره شمالي بسته نگه دارد.

سزار تاكنون نتواسنته افتخار فردي به دست آورد، اما نمايش خوب او در اينتر و كسب سه عنوان قهرماني او را يكي از گزينه هاي كسب عنوان بهترين بازيكن جهان در سال 2010 قرار داده است.

ژوليو سزار درحالي به عنوان يكي از گزينه هاي كسب عنوان بهترين بازيكن جهان در سال 2010 مطرح مي شود كه از سال 1963 كه لئو ياشين افسانه اي اين عنوان را به دست آورد هيچ دروازه بان ديگري نتوانسته اين عنوان را به دست آورد.

سزار درباره عنوان بهترين بازيكن سال گفت: خيلي رويايي است. قرار گرفتن در فهرست بهترين بازيكنان دنيا و كسب توپ طلاي جهان بزرگ ترين افتخار ورزشي براي يك فوتباليست است.

سنگربان سلسائو در ادامه افزود: مهم ترين چيز در حال حاضر قهرماني با برزيل در جام جهاني است. ساعت ها لحظه بلند كردن جام را در ذهنم تصور كرده ام.

سزار با اشاره به قهرماني برزيل در جام جهاني 2002 كره و ژاپن گفت: امسال هم تيم خوبي داريم و مي توانيم موفقيت 8 سال پيش را تكرار كنيم. لوسيو به من گفت كاپ قهرماني بسيار سنگين است و نتوانسته بيش از 5 دقيقه آن را نگه دارد، اما اگر امسال قهرمان شويم مي خواهم يك ساعت با جام در ورزشگاه دور افتخار بزنم!


9 شبكه ژاپن ديدار با هلند را پوشش تصويري مي‌دهند
بازي هلند و ژاپن از كانال‌هاي تلويزيوني متعددي در كشور آفتاب تابان براي علاقمندان به صورت زنده پخش خواهد شد.

به گزارش يوميوري، مصاف ژاپن و هلند از گروه پنجم كه روز شنبه (امروز) برگزار مي شود‌، بينندگان تلويزيوني زيادي خواهد داشت. علاوه بر چندين شبكه بين‌المللي همچون ARD آلمان و اسكاي اسپورت، 9 شبكه خصوصي و دولتي كشور ژاپن به صورت زنده از محل انجام بازي اقدام به گزارش خواهند كرد.

اين شبكه‌ها به علت رقابت فشرده‌اي كه با يكديگر دارند از يك ساعت قبل از شروع مسابقه برنامه زنده خود را در محل آغاز مي‌كنند. جدال اين دو تيم اروپايي و آسيايي از گروه پنجم ساعت 16 به وقت تهران شروع خواهد شد.


مسئولان كره‌شمالي ناپديد شدن 4 بازيكن خود را تاييد كردند
مسئولان تيم فوتبال كره‌شمالي ناپديد شدن 4 بازيكن اين تيم را تاييد كردند و به دنبال يافتن آنها هستند.

به گزارش فارس؛ روز گذشته خبري مبني بر ناپديد شدن 4 بازيكن تيم فوتبال كره‌شمالي نظر تمام خبرنگاران و هواداران را به خود معطوف كرد.

اين در حالي بود كه فيفا اين موضوع را شايعه خواند و يكي از سخنگويان اين سازمان اعلام كرد اطلاعاتي در مورد ناپديد شدن بازيكنان ندارد و گفت كه مسئول رسانه‌اي كره شمالي تماسي با ما در اين زمينه نداشته است.

با اين حال امروز مسئولان كره‌شمالي اعلام كردند 4 بازيكن اين تيم در تمرينات حاضر نبودند و درصد يافتن آنها هستند.

كيم ميونگ وون، آن چول هيوك، كيم كينگ ايل و پاك سانگ هيوگ 4 بازيكني هستند كه از ديدار اول اين تيم برابر برزيل غايب بودند و تاكنون هيچ خبري از آنها وجود ندارد.


فحاشي آنلكا به دومنش
براساس اعلام معتبرين روزنامه ورزشي فرانسه، مهاجم عضو تيم چلسي به مربي‌اش فحش ناموسي داد و رسوايي به بار آورد.

به نوشته روزنامه اكيپ دو روز پس از بازي خروس‌هاي‌ آبي در جام‌جهاني برابر مكزيك، در گزارشي نوشت: در فاصله بين دو نيمه اين بازي كه پنج‌شنبه شب انجام گرفت، ميان نيكولاس آنلكا و ريمون دومنش درگيري بوجود آمده است.

اين نشريه افزود: ‌شنيده مي شود پس از آنكه دومنش دستورات تاكتيكي به بازيكنانش داد و به مهاجم تيم انگليسي رسيد، به يكباره آنلكا از كوره در رفت و فحش‌ و ناسزاهاي ناموسي به مربي 58 ساله نسبت داد.

اكيپ نوشت: آنلكا قصد برخورد فيزيكي با مربي‌اش داشته كه با پادرمياني بازيكنان و ساير اعضا تيم،‌ جلوي اين كار گرفته شده است.


اسپانيا با دو مهاجم بازي مي‌كند
تيم ملي فوتبال اسپانيا در بازي با هندوراس با دو مهاجم به ميدان مي‌رود.

به گزارش ماركا اسپانيا، ويسنته دل‌بوسكه سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا در تمرين روز گذشته كه به علت سرماي هوا پس از 10 دقيقه قطع شد با تاكتيك 4-4-2 بازيكنانش را آرايش داد.

سسك فابرگاس و فرناندو تورس، مهاجمان اسپانيا را در بازي شماره 32 جام برابر هندوراس تشكيل مي‌دهند.


امید هافبک تیم ملی ایتالیا برای ماندن در مرکز زمین
ریکاردو مونتولیو که در بازی در مقابل پاراگوئه در کنار دانیله ده روسی بازی کرده بود در این کنفرانس خبری نسبت به مسابقه اول آرامتر، مطمئن‌تر و پخته‌تر به نظر می رسید.

کاپیتان تیم فیورنتینا ابراز امیدواری کرد که در بازی با نیوزلند در مرکز زمین بماند و به جیرالدینو کمک کند.

این بازیکن تیم ملی ایتالیا اظهار داشت: "امیدوارم که لیپی جای من را عوض نکند. می خواهم جایی حرکت کنم که بتوانم زیاد توپ بزنم و یک بازی زنده داشته باشم. مرکز زمین جای همیشگی من است اما می توانم جلوتر هم بروم، اما من بازیکن یک سوم دفاعی نیستم. با ده روسی بلافاصله به توافق رسیدیم. وقتی او جلو می رفت من توقف می کردم و برعکس. ما با چشم‌های بسته همدیگر را پیدا می کنیم و یک زوج واقعی در زمین هستیم".

براساس گزارش کورییره دلاسرا، مونتولیو در پاسخ به این پرسش که زمانی که پیرلو بازگشت چه می کند، ابراز امیدواری کرد که جای خود را از دست ندهد. وی در این خصوص گفت: "وقتی آندره آ خوب شد دوباره به تیم باز می گردد. وی برای ما خیلی مهم است. درباره بقیه لیپی تصمیم می گیرد".


نادال: قلبم با تيم ملي اسپانيا است
قهرمان شماره يك تنيس جهان با ارسال نامه‌اي براي بازيكنان تيم ملي فوتبال اسپانيا به آنها روحيه داد.

به گزارش ABC اسپانيا، رافائل نادال قهرمان ملي اسپانيا و يكي از معدود ورزشكاران داراي نشان شجاعت و لياقت از پادشاه اين كشور با ارسال نامه‌اي براي ملي‌پوشان تيم فوتبال كشورش تاكيد كرد: قلبم با شما است و به محض تمام شدن بازي‌هاي ويمبلدون با جام قهرماني اين مسابقات به سمت شما حركت مي كنم.

وي خاطرنشان ساخت: من هم مثل شما سرباز كشورم هستم و در ميدان ديگري براي خوشحال كردن مردم تلاش مي‌كنم، با هم براي رسيدن به هدف حركت مي‌كنيم و اطمينان دارم كه به قله خواهيم رسيد.


ايگواين: آرژانتين مثل رئال مادريد بازي مي‌كند
مهاجم گلزن تيم ملي فوتبال آژرانتين گفت: اين روزها تيم ما مثل رئال مادريد بازي مي‌كند.

به گزارش آس اسپانيا، گونسالو ايگواين تصريح كرد: اين روزها درست مثل رئال مادريد بازي مي‌كنيم و براي قهرماني پيش مي‌رويم.

وي افزود: در رئال مادريد بازي زيبا با نتيجه‌گرايي توام مي‌شود و ما موظفيم هر دو را مد نظر داشته باشيم، درست همان چيزي كه در آرژانتين به آن توجه مي‌شود.

خالق اولين هت‌تريك جام نوزدهم ادامه داد: من هرگز بازيكن بزرگي نيستم و در تيمي كه مسي بازي مي‌كند بازيكني مثل من محو مي‌شود اما همين كه سهمي در موفقيت آرژانتين دارم بسيار خوشحالم.


اعتراض مردم كيپ تاون به ورود شاهزادگان انگليسي
شاهزادگان بريتانيايي براي مبارزه با ايدز وارد شهر كيپ تاون شده و با اعتراض مردم اين شهر مواجه شدند.

به گزارش ديلي ميرر، هري و برادرش پرنس ويليامز كه براي تماشاي بازي‌هاي تيم ملي فوتبال انگليس وارد آفريقاي جنوبي شده‌اند روز گذشته به شهر كيپ تاون رفته و در اقدامي نمادين به بيماران ايدزي در بيمارستان مركزي اين شهر كمك كردند.

همزمان با ورود دو شاهزاده انگليسي به شهر كيپ تاون عده‌اي از مردم با تجمع برابر بيمارستان مذكور با در دست داشتن پلاكاردهايي خشم خود را ابراز داشتند. بر روي اين پلاكاردها نوشته شده بود: به جاي كمك مالي، دست از صادرات مواد مخدر به آفريقاي جنوبي برداريد.

پرنس ويليام و برادر ولزي او هري، كه از تماشاي بازي‌هاي ضعيف و كسالت‌بار انگليس خسته شده‌اند به احتمال فراوان تماشاگر بازي سوم تيم كشورشان در مرحله گروهي نبوده و به زودي به انگليس بر‌مي‌گردند.


بازتاب گسترده رسانه‌ها از حركت عجيب تماشاگران انگليسي
پس از تساوي بدون گل شب گذشته تيم فوتبال انگليس برابر الجزاير 2 نفر از تماشاگران معترض انگليسي وارد رختكن اين تيم شدند.

اين اتفاق عجيب بازتاب بسيار گسترده‌اي در مطبوعات و رسانه‌هاي آفريقاي جنوبي داشت و اتحاديه فوتبال انگليس نسبت به اين حركت ناياب از پليس آفريقاي جنوبي به فيفا اعتراض كرد و خواستار رسيدگي به آن شد تا جهان فوتبال شاهد تكرار چنين حركاتي در رقابت‌هاي جام جهاني نباشد.


بنگاليو: با هيتسفلد هندوراس و شيلي را هم شكست مي‌دهيم
ديگو بنگاليو اظهار داشت: برد ما در بازي با اسپانيا اتفاقي نبود. از مدت‌ها قبل زير نظر اوتمار هيتسفلد براي اين بازي تمرين و تلاش كرديم و مي‌دانستيم به چه طريق بايد به اسپانيا ضربه بزنيم.

اين دروازه‌بان كه در بازي روز چهارشنبه با ماتادورها درخشش زيادي در مهار توپ‌هاي بازيكنان حريف داشت، افزود: با حضور مربي بزرگ همچون هيتسفلد توانستيم براي تمام لحظات بازي برنامه دقيق داشته باشيم. با دانش و درايت او مي‌توانيم بر حريفان همگروهي ديگر خود غلبه كنيم.

عضو تيم ولفسبورگ ادامه داد:‌ مطمئن باشيد براي تمام دقايق بازي با حريفان آتي نيز برنامه دقيق و مدون داريم.


تغيير قوانين كارت‌ زرد براي حمايت از ستاره‌ها
فيفا به دنبال تغيير قوانين كارت زرد است تا ستاره‌ها ديدار نهايي جام جهاني را از دست ندهند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، مسئولان فيفا به دنبال تغيير در قوانين كارت‌ زرد و محروميت در جام جهاني هستند تا بازيكنان شاخص و سرشناس ديدارهاي نهايي اين مسابقات را از دست ندهند.

مسئولان فيفا مي‌خواهند كارت‌هاي زرد دور اول مسابقات را در مراحل بعدي جام جهاني منظور نكنند و بازيكناني كه در مرحله گروهي كارت زرد مي‌گيرند در مراحل بعدي مورد بخشش قرار مي‌گيرند.

به اين ترتيب بازيكنان شاخص فقط در صورتيكه در مرحله يك چهارم و نيمه نهايي دو كارت زرد بگيرند يا يك كارت قرمز دريافت كنند ديدار نهايي را از دست مي‌دهند.

ماريوس اشنايدر يكي از سخنگويان فيفا در اين زمينه به خبرنگاران گفت: موضوع خيلي ساده است. فيفا مي‌خواهد به بازيكنان شاخص شانس بيشتري براي حضور در ديدار نهايي جام جهاني را بدهد.

در دوره‌هاي گذشته ميشاييل بالاك هافبك آلماني ديدار نهايي 2002، الكساندرو كاستا كورتا بازيكن ايتاليايي ديدار نهايي 1994 و كلوديو كانيگيا مهاجم آرژانتيني ديدار نهايي 1990 را از دست دادند.


ردنپ: برزيل به مشكل مي‌خورد
سرمربي تيم فوتبال تاتنهام گفت: معتقدم برزيل به مشكل خواهد خورد.

هري ردنپ اظهار داشت: نسبت به تيم برزيل، كارشناسان باور بسيار زيادي دارند و فكر مي كنند اين تيم شانس مسلم قهرماني است. من هم تاييد مي كنم بازيكنان بزرگي دارند؛ اما مقابل كره شمالي برزيل مشكلات زيادي داشت.

وي افزود: فكر نمي كنم برزيل بتواند با اين وضعيت شانس مسلم قهرماني باشد. برزيل فوتبال فانتزي را ارائه مي كند؛ اما مقابل كره شمالي بازيكنان تكنيكي برزيل در ارائه خلاقيت خود به مشكل بر خوردند.


پليس در تعقيب يك هوادار انگليس
پليس آفريقاي جنوبي در جستجوي يكي از هواداران انگليس است كه وارد رختكن اين تيم شده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز، يكي از هواداران انگليس شب گذشته و پس از ديدار برابر الجزاير وارد رختكن شد و ماموران ورزشگاه او را به زور از رختكن بيرون كردند.

كلنل بيلي جونز، يكي از فرمانده‌هان پليس، در اين زمينه گفت: اين اتفاق براي اولين مرتبه در اين جام جهاني رخ داده است. شب گذشته ماموران به اين مرد اجازه دادند كه برود زيرا با بازيكنان درگير نشده بود؛ اما اكنون در تعقيب اين مرد كه تي‌شرت قرمز و شلوار جين پوشيده بود، هستيم و تصور مي‌كنيم هنوز در شهر كيپ تاوون باشد.

نيكولاس مينگات، يكي از سخنگويان فيفا، در اين زمينه عنوان كرد: براي فيفا به هيچ عنوان قابل قبول نيست كه طرفداران بتوانند به رختكن تيم‌ها راه پيدا كنند. از پليس خواسته‌ايم كه تدابير امنيتي را در اين زمينه تشديد كند. فكر نمي‌كنم اين حادثه بار ديگر تكرار شود.

طرفداران انگليس از نمايش تيم ملي كشورشان در جام جهاني رضايت ندارند. انگليس شب گذشته برابر الجزاير با تساوي بدون گل متوقف شد و در ديدار اول هم مقابل آمريكا يك بر يك به تساوي رسيد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بد بخت ها فرار کردند دیگه تا دیگه به جهنم کره شمالی بر نگردند
خدایی عجب جاییه این کره ، خیلی خوبه که ما اینطوری نیستیم.
پس کو خبر کره شمالی؟ یالعجب!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار