به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، علی انصافی اظهار کرد: صنف مسافربری از جمله صنوف آسیب دیده در شرایط کرونا بوده است، به طوری که با تعطیلی مدارس، دانشگاهها و تورهای مسافرتی، فعالیت بسیاری از رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه مسافربری که عضو این اتحادیه بودهاند، تعطیل شد.
وی ادامه داد: فقط ۴۰ درصد از رانندگان ما همچنان فعال هستند و ۶۰ درصد بیکار شده اند. از ۱۲۰ شرکت زیر مجموعه اتحادیه شب عید یکی از شرکتها مجبور به تعطیلی و انحلال شد.
انصافی همچنین گفت: تا کنون از ۱۰ هزار راننده تحت پوشش اتحادیه، بیش از ۲هزار نفر از رانندگان به بیماری کرونا مبتلا شدهاند و بیش از ۲۰۰ نفر نیز جان خود را ازدست دادهاند. فقط در یک ماه گذشته در شرکت مسافربری ما، ۳ نفر از کرونا فوت کردند.
وی افزود: شرایط کار و معیشت رانندگان ما بسیار سخت است، حتی رانندگان سرویسهای بیمارستانها هم در اولویت نخست دریافت واکسن کرونا قرار نگرفتهاند و همه رانندگان در اولویت سوم هستند.
رییس اتحادیه مسافربری تهران تصریح کرد: بهتر بود که در کنار تسهیلات حمایتی یا حتی به جای آن، بخشودگی مالیاتی و پرداخت بیمه رانندگان و تسهیل در تهیه لاستیک و لوازم جانبی مورد توجه قرار میگرفت.
انصافی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری بیش از پنج سال است که متوقف شده، کارخانجات تولیدکننده انواع اتوبوس، مینی بوس و ون، تولیدشان به صفر نزدیک است و واردات هم انجام نشده است.
وی افزود: دربازار قطعات موردنیاز و روغن و وسایل جانبی اصل به آسانی پیدا نمیشود و برخی از فروشندگان نیز اجناس غیراصل را با قیمت اجناس اصل میفروشند.
رییس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: در جهت جلوگیری از دخالت دلالان و واسطهها که نتیجه ای جز گرانی ندارد، دولت توزیع لاستیک، روغن و اقلام استهلاکی را از طریق اتحادیه انجام دهد این تنها راهکار جهت قطع دست واسطه ها و سوداگران است.
وی ادامه داد: قطع کردن دست دلالان و رفع تبعیض مهمترین خواسته ما از دولت است تا در این شرایط سخت اقتصادی، امکان ادامه فعالیت این قشر فراهم شود.
تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.