بازدید 41015

استقبال جهان عرب از موضع رضايى درباره فلسطين

مواضع دكتر محسن رضایی درباره قدس شریف كه در دو توئيت وى به زبان عربى و در سخنرانى او در مسجد جامع خرمشهر اتخاذ شد، با استقبال گسترده و عمومى منابع خبرى و مخاطبان عرب زبان روبرو شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ 08 May 2021

مواضع دكتر محسن رضايى، دبير محمع تشخيص مصلحت نظام درباره قدس شریف كه در دو توئيت وى به زبان عربى و در سخنرانى او در مسجد جامع خرمشهر اتخاذ شد، با استقبال گسترده و عمومى منابع خبرى و مخاطبان عرب زبان روبرو شد.

استقبال جهان عرب از موضع رضايى درباره فلسطين

به گزارش تابناك، دكتر محسن رضايى، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، پنجشنبه گذشته و در شامگاه روز جهانى قدس، به حوادث اخير در فلسطين اشغالى، به ويژه قدس و نابلس، واكنش نشان داد و با اشاره به قيام اخير مردم بيت المقدس در دفاع از مسجد الأقصى و نيز عمليات يك شهروند فلسطينى عليه شهرك نشينان اشغالگر صهيونيست در حومه نابلس و جنايات اخير ارتش رژيم صهيونيستى كه منجر به قتل و جرح چند نفر از افراد بى دفاع فلسطينى شد، با انتشار توييتى به زبان عربى نوشت:

«قدس و اقصى،
قيام دوباره در ماه رمضان،
و شهادت ديروز جوان فلسطينى در نابلس!
در آستانه روز جهانى قدس:
خدا يار و ياور اهالى بيت المقدس
و مردم ما در همه جاى فلسطين باشد».

استقبال جهان عرب از موضع رضايى درباره فلسطين

نوشته دكتر رضايى علاوه بر ابعاد دينى و سياسى آن، داراى خطابى عاطفى و انسانى در همدردى با مردم فلسطين و طلب يارى الهى براى آنان بود و شايد هم از اين روست كه در میان رسانه های عربی بازتاب هاى فراوانى داشته است.

پايگاه خبرى تابناك در جستجوى خود، دهها مورد بازتاب موضع اخير دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و فرمانده كل اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامى را رصد كرده است.

خبرگزارى هاى مهم فلسطينى مانند pal today يا «فلسطين اليوم» (وابسته به جنبش جهاد اسلامى فلسطين)، «القدس نيوز» و «شمس نيوز» و نيز دو سايت «المحور تودى» و «الدراسات» با انتشار توييت دكتر محسن رضايى اعلام كردند كه يكى از مسؤولان ايرانى كه نامزد انتخابات رياست جمهورى اسلامى ايران است، نسبت به حوادث جارى و قيام مردم بيت المقدس در رويارويى با اشغالگران صهيونيست و مبارزات مردم نابلس و ساير شهرهاى كرانه غربى، در آستانه روز جهانى قدس واكنش نشان داد. اين خبرگزارى ها، در ادامه، متن توییت اخير دكتر رضايى را منتشر كردند.

در لبنان، علاوه بر پايگاه خبرى «العهد» وابسته به حزب الله لبنان، دو سايت خبرى «صدى الضاحية» و sada4press نيز توييت دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام را بازتاب دادند.

گروه ها و تشکل های فرهنگی معتبر در صفحات خود در شبکه های اجتماعی، از جمله «الاعلام العربى المقاوم»، گروه فرهنگی «رضوان»، دو گروه «العلم نور» و «نساء من أحل القدس» كه جمعى از طلاب حوزه هاى علميه لبنان و زنان مدافع فلسطين از كشورهاى مختلف را دربرمى گيرند به همراه دهها گروه فرهنگی دیگر اقدام به بازنشر موضع دکتر محسن رضایی کردند.

همچنين دو شبكه تلويزيونى آفاق و الاتجاه عراق هم از جمله منابع خبرى بازتاب دهنده توييت دكتر محسن رضايى بودند که ویدئوهای منتشر شده در این تلویزیونها، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

تعداد بازدید : 1210

ویدئو: گزارش توییت دکتر رضایی در تلویزیون الاتجاه عراق


شايان ذكر است كه دکتر محسن رضایی، پس از بازديد از خرمشهر و حضور بر مزار شهيدان و ديدار با مردم در مسجد جامع خرمشهر توييت مجددى را به زبان عربى منتشر كرد كه در آن آمده بود، همانطور كه خرمشهر را از دست صداميان نجات داديم، قدس را هم از چنگال اشغالگران صهيونيست آزاد خواهيم كرد و در مسجد الأقصى نماز خواهيم گذارد.
استقبال جهان عرب از موضع رضايى درباره فلسطين

شبكه تلويزيونى «العالم» اظهارات دكتر محسن رضايى را در اين مراسم منتشر كرد كه تا لحظه تهيه اين گزارش، پايگاه هاى خبرى «مرفأ البحرين»، «الناشر اليمنى» و «بوصلة اليمن الإخبارية» آن را به نقل از العالم و آژانس خبرى «نخله» عراق نيز آن را به نقل از خبرگزارى جمهورى اسلامى بازتاب داده اند.

بازتاب هاى انتشار توييت دكتر محسن رضايى در منابع خبرى معتبر و شبكه هاى اجتماعى و استقبال فراوان از مواضع وى در حمايت از مظلومات در برابر جنايات صهيونيست ها نشانگر توجه افكار عمومى جهان به پيام هاى مردان ميدان و مقاومت و نيروهاى مخلص و ايثارگر انقلاب اسلامى ايران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی