بازدید 7581

وعده وزیر راه به یزدی ها درباره راه آهن

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از روند پیشرفت راه آهن یزد به اقلید گفت: راه آهن یزد به اقلید با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی قبل از انتخابات افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ 08 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از یزد، محمد اسلامی ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند پروژه‌های مختلف به ویژه ساخت راه آهن، بر تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها تاکید کرد و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای ساخت این راه‌آهن تاکنون بیش از هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی تصریح کرد:راه آهن یزد- اقلید به طول ۲۷۴ کیلومتر از مهریز در استان یزد آغاز شده و تا اقلید در استان فارس ادامه دارد و در حال حاضر ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی، ۷۰ درصد پیشرفت در بخش روسازی و ۷۵ درصد پیشرفت در بخش عملیات ساختمان و محوطه سازی ایستگاه‌ها دارد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ۲۴۵ کیلومتر این راه آهن در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر در یزد و ۲۰ کیلومتر در فارس ریل گذاری شده است و در بخش ابنیه نیز ۱۳ دهنه پل تکمیل شده است.

وی افزود: این طرح به دلیل مجاورت با معادن بسیاری که در طول مسیر آن قرار دارد دارای توجیه اقتصادی بالایی است و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این پروژه تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری و در زمان فعالیت همین دولت به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش فارس، طرح راه آهن اقلید - یزد جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار