بازدید 4599
۲

صد‌ها کشته و زخمی در تظاهرات ضددولتی در کلمبیا

این تظاهرات از ۹ روز پیش شروع شده است و تاکنون ۲۵نفر در تظاهرات کلمبیا کشته و صد‌ها نفر نیز زخمی شده اند.
کد خبر: ۱۰۵۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵ 08 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، تظاهرات ضد دولتی در کلمبیا به کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر منجر شد. تظاهرات ضد دولتی در کلمبیا همچنان ادامه دارد. این تظاهرات از ۹ روز پیش شروع شده است. تاکنون بیست و پنج نفر در تظاهرات کلمبیا کشته و صد‌ها نفر نیز زخمی شده اند. این تظاهرات به سراسر کلمبیا کشیده است. معترضان به طرح جدید دولت درخصوص مالیات اعتراض دارند.

با آنکه دولت این طرح را پس گرفته است اما همچنان تظاهرات ادامه دارد. حالا معترضان تقاضا‌های بیشتری دارند و می‌گویند دولت باید برای رسیدگی به معضل فقر و رفتار‌های بیرحمانه پلیس اقدام کند. به گفته کلادیا لوپز هرناندز شهردار بوگوتا، پایتخت کلمبیا، جوانان معترض می‌خواهند صدای اعتراض آنها شنیده شود و توانمند شوند. وی خواستار آن شده است که «قراردادی جدید» در سطح اجتماعی تنظیم شود که خواسته‌های مردم کلمبیا در این پیمان اجتماعی لحاظ شود.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی نهاد موسوم به «مدافع ملت»، ۱۶ غیرنظامی و یک پلیس در جریان تظاهرات که از روز ۲۸ آوریل آغاز شده است، جان باخته اند. از سوی دیگر وزارت دفاع کلمبیا از زخمی شدن ۸۶۴ نفر از جمله ۳۰۶ غیرنظامی در جریان این تظاهرات خبر داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجوز راهپمائی از وزارت کشور کلمبیا نداشتند ! غیر قانونی بوده پس دولت مجاز به کشتن هست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
شما کلا کارتون ماله کشی غرب هست
این کلمبیا که نوکر کدخداست چرا جوانانش اینقدر وضعشون بد هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر