بازدید 35161

شکارچی ایرانی موشک‌های لیزری آمریکا را بشناسید

تانک ذوالفقار ۳، حریف سرسخت تانک آبرامز آمریکا در میدان نبرد است، این تانک از خانواده ذوالفقار قابلیت حرکت در آب تا عمق ۱ متر و ۶۰ سانتی متری را دارد، ضخامت زره بدنی عقب و برجک از ویژگی‌های خاص تانک ذوالفقار۳است، این تانک برای حفاظت از خود به تورهای استتاری موسوم به «ترمال» مجهز شده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 07 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت ساخت تانک به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات نظامی در رزم زمینی در جنگ‌های دوگانه جهانی شفاف مشخص شده است، بعد از جنگ جهانی اول و اواخر جنگ جهانی دوم، کشورها برای تقویت قدرت خود در رزم زمینی و درگیری‌های هوایی در مسیر ساخت انواع تانک با تجهیز آن‌ها به فناوری‌های روز در میدان رقابت قرار گرفتند.

تاریخ دفاع مقدس یادآور دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام است، سرهنگ رفیع غفاری در بین این رزمندگان در دوران دفاع مقدس به شکارچی تانک معروف بود، انهدام بیش از ۲۰۰ تانک و نفربر و به غنیمت گرفتن بیش از ۵۰ دستگاه تانک رژیم بعثی را در کارنامه دارد، تجهیزات نظامی رژِم بعثی عاریه‌ای بود.

کلید خودکفایی بی‌شک از دوران دفاع مقدس زده شد، با گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، امروز جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه رژِم جنایت‌کار آمریکا در صنعت دفاعی از محصولات دفاعی بومی در رزم زمینی، هوایی و دریایی برخوردار است.

خانواده تانک «ذوالفقار» به عنوان نخستین پروژه ساخت تانک در نیروهای مسلح، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نیروهای مسلح در مسیر ساخت محصولات دفاعی بومی است، استارت ساخت این محصول دفاعی کاملاً ایرانی از دهه ۷۰ زده شد، سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران سازنده سه نسل از خانواده تانک ذوالفقار است.

تانک هفت متری ذوالفقار ۱ با وزن ۴۱ تن، عرض ۳/۶ متر، ارتفاع ۲/۵ متر سال ۱۳۷۲ رونمایی شد، مرکز صنایع شهید کلاه دوز در سال ۱۳۷۶ خط تولید ساخت نسل اول این تانک را در دست گرفت، این تانک از یک موتور دیزلی با قدرت تولید قدرتی حدود ۷۸۰ اسب بخار، با سرعت ۶۰ کیلومتر در جاده و ۴۰ تا ۴۵ کیلومتر بروی سطوح ناهموار قابلیت انجام مأموریت‌های مختلف با قدرت پنهان‌کاری از دید دشمن در میدان نبرد را دارد.

این تانک شباهت به تانک (ام ۶۰) آمریکا دارد، این اقدام نشانه حرکت شانه به شانه جمهوری اسلامی ایران با قدرت‌های جهان در دهه دوم تحریم‌های رژِیم آمریکاست، برجک این تانک با برخورداری از ساختار پنج ضلعی، می‌تواند در هنگام چرخش بدنه تانک، به صورت ثابت بر روی اهداف مورد نظر قفل کند و با مهمات ضد زره و ضد تانک، یک قبضه تیربار سبک (ام ژ ۳ با کالیبر ۷/۶۲ میلی متری) و دو قبضه (مسلسل سنگین ۱۲/۷ میلی متری) سری «دوشکا» مجهز شده است.

ذوالفقار ایرانی، شکارچی موشک‌های هدایت لیزری سری دشمن است، برخورداری از سامانه هشداردهنده و پدافند لیزری بومی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول دفاعی بومی است. «AT ۱۱»

حریف سرسخت تانک آبرامز آمریکا در میدان نبرد است، این تانک از خانواده ذوالفقار قابلیت حرکت در آب تا عمق ۱ متر و ۶۰ سانتی متری را دارد، ضخامت زره بدنی عقب و برجک از ویژگی‌های خاص تانک ذوالفقار ۳ است، با نصب موتور دیزلی با قابلیت تولید هزار اسب بخار، سرعت آن بروی جاده‌های اسفالت به ۷۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

سامانه کنترل آتش از دیگر تجهیزات نصب شده در بدنه تانک ذوالفقار ۳، قدرت درگیری این محصول دفاعی بومی را با اهداف ثابت و متحرک بالا می‌برد، شبکه شدن با سامانه‌های دید در شب از دیگر قابلیت‌های این تانک است، تانک ذوالفقار ۳ برای حفاظت از خود به تورهای استتاری موسوم به «تر مال» با قابلیت توان کاهش سیگنال‌های فروسرخ ساطع شونده از تانک را دارد.

ذوالفقار ۳ از سامانه‌های حفاظتی مانند، لانچرهای دود پخش کن (قابلیت پنهان‌کاری تانک و شکستن قفل لیزری سلاح‌های هدایت شونده دشمن)، مسافت باب‌های لیزری و ... تشکیل شده است، تجهیز با این فناوری‌ها، امکان تصفیه هوای داخل اتاقک تانک را در صورت مواجهه با عوامل شیمیایی، هسته‌ای و یا میکروبی را دارد،

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
ایکاش این کرکری ها را در اقتصاد برای آمریکا میخواندید .. حریف اپل مایکروسافت اینتل اوراکل و هزاران کمپانی دیگر که حجم درآمد هر کدام از کل اقتصاد ایران بیشتر است کدام است ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
ایران خودرو سایپا رو دستکم نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
چه ربطی داشت؟
هرکشوری با توجه به قابلیت ها و امکانات خودش باید پیشرفت کنه و با کشورهای مشابه خودش مقایسه بشه
ما در اقتصاد خیلی عقب هستیم و اگر از همین اکنون درست برنامه ریزی نکنیم و حرکت رو آغاز قطعا دیگه قدرت خالی نظامی هم از ما نگهداری نخواهد کرد ولی این دلیلی بر سبک شمردن پیشرفت های نظامی نیست
شاید دلیل اصلی پیشرفت واقعی و همه جانبه نظامی کشور ما احساس نیاز جدی و دلیل عدم پیشرفت اقتصادی بی توجهی و وابستگی به نفت بوده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
اینچیزا شیطانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
يعني امكان داره تو اين مملكت يه كار خوب انجام بشه و هر بار عده اي دستاوردهاي داخلي رو تخريب نكنند و مدام سركوفت پيشرفت كشورهاي ديگه رو نزنند؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
چه منطق جالبی!!! چون در اقتصاد عقب مانده شدیم و آمریکا باتحریم و عده ای با تخریب نمیذارن پیشرفت کنیم، باید در فرهنگ و سیاست و نظامی و....عقب مانده بمانیم!!!!!۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
با وجود اینکه پیشرفت در صنایع نظامی رو بد نمیدونم ولی ای کاش اولویت سرمایه گذاری ما روی بخشهایی مانند محیط زیست، گردشگری وتامین آب آشامیدنی بود.
خدا قوت دلاوران ایرانی..

انشاالله هیچگاه جنگ نشه که بخواهیم استفاده کنیم.
جنگهای زمینی و دریایی و هوایی دیگه کار احمقانه ای هستند و در عمل میشه گفت یه جور بازی کودکانه به حساب میان ...
جنگهایی که الان در جبهه های نبرد اتفاق میوفتن ، فقط جنگ زرگری و کودکانه یک مشت سیاستودار دغلباز و فریبکاره ..
دقیقا مثل همین جنگی که اخیرا بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد !!
فقط چند هزار نفر سرباز انگار زیادی بودند ..
بعدش هم سیاستمدارها میگن عذر میخوایم ، ببخشید که نشد !!!!
به امید خدا در آیند نه چندان دور جنگهای جهانی هسته ای و بیو لوژیک بصورت فراگیر و واقعی شروع میشه و با مرگ 7 میلیارد از سکنه روی زمین ، اوضاع بر روی این کره خاکی ، صد سال بعدش به آرامش میرسه ...
تنها راه نجات بشریت استفاده تمام بمبهای هسته ای ساخته شده طی یک روز و برای باقیمانده های این جنگ استفاده از بمبهای بیولوزیکی و میکروبی ...
انشاا... و به امید آن روز عزیز

ممنونم
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
یه سر به روانپزشک بزنید، ممکنه مشکلتون حاد باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
خدا بدون نوبت شفات بده
از کدوم کشورا گرفتید مونتاز کردید
شماها یک رادیاتور پراید نمتوحید بسازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
الان رادیاتور کل ماشین های تولید داخل ساخت داخل هستند
دیگه در این حد هم نیستیم که شما می گید
واقعا فکر کردید جنگ بشه با اینا میتوانید جلوی ابرقدرتی چون امریکا ایستادگی کنید؟!
امریکا نیاز به جنگ نظامی و هزینه کردن نداره.با همین ابزار تحریم فعلا میلیاردها دلار به کشور اسیب وارد کرده و محبوبیت نظام را در داخل و خارج به شدت کاهش داده.اعتراضات ۹۶ و ۹۸ و مشارکت پایین در انتخابات مجلس نمادهای بارز آن بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
از آلبانی پیام میدی آره؟
مقایسه پراید و بنز !
بزرگترین پشتوانه و قدرت هر حکومتی مردم هستند ....
سرتون رو مثل کبک بکنین زیر برف و برای خودتون نوشابه باز کننیین. نویسنده این خبر اصلا اطلاعی از تانک آبرامز و استاندارد های سخت ارتش های دنیا نداره
این تانک شباهت به تانک (ام ۶۰) آمریکا دارد، این اقدام نشانه حرکت شانه به شانه جمهوری اسلامی ایران با قدرت‌های جهان در دهه دوم تحریم‌های رژِیم آمریکاست،
همین نشون میده چقدر پیشرفت کردیم لبه تکنولوئژی ما برابر تانک جنگ ویتنام امریکاست که الان شورشیان افریقایی ازش استفاده میکنند.
((ذوالفقار ایرانی، شکارچی موشک‌های هدایت لیزری سری دشمن است، برخورداری از سامانه هشداردهنده و پدافند لیزری بومی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول دفاعی بومی است. «AT ۱۱))
آبرامز هم چنین ادعایی نداره.
شناسایی و فرار از دست موشکی با سرعت بالای 1 ماخ ؟؟؟؟ با تانک؟

ذولفقار فقط ارتقا یافته هست همین تکنولوژِ دهه 60 . 70 غرب.
خسته نباشید و مردم رو هالو فرض نکنید.
این همه پول بیهوده برای اختراع دوباره چرخ.

اون عزیزانی هم که میان میگن پیشرفت و اغاز کار و اینا تکنولوژی رو نمیشه بدست او.رد به همین راحتی برای همین آمریکا و اورپا داره ما نداریم.
هشت سال جنگ بی نتیجه وحاصل دست آخر هم توافق
چند صد هزار شهید ومحروح و مفقود الاثر و مفقود الحسد
وببش از هزار میلیارد خسارت
یک عده ای فقط یاد دارند انتقاد کنند وغیر از این هیچی دیگه یاد ندارند و جواب اینها ....
این قابلیتها را تانکهای اسرائیلی و امریکایی 20 سال پیش هم داشتند . اقای رفیع غفاری با موشک تاو ساخت امریکا تانکهای عراقی های میزد . دوران جنگ تمام شده برادر من . دشمن اصلی ایران امریکا و اسرائیل نیست خشکسالی هست که یا این روند 5 سال دیگه ایران را نیست و نابود خواهد کرد و ان وقت اتم و موشک و تانک فایده ای ندارد
متاسفانه نویسنده روی چیزی دست گذاشته که ۳۰ سال خوابیده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی