بازدید 8095

ولایتی: مخالفان رابطه ایران و روسیه، غرب باور هستند

علی اکبر ولایتی گفت: «غربگرایان» و «غرب دوستان»، از جمله آنهایی که مارک غربگرایی ندارند، اما دلبسته غرب هستند، به مخالفت با برقراری رابطه معقول براساس احترام متقابل، حقوق برابر و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر با روسیه برآمدند.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 06 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه کیهان، وی افزود: «غربگرایان»، با عوامفریبی و تکیه بر ذهنیت‌های تاریخ گذشته­، مبتنی بر برداشت سلطه جویانه کمونیست‌های جهان با محوریت مسکو، با تبلیغات پنهان و آشکار، برقراری ارتباط راهبردی با روسیه را مورد تهاجم قرار دادند.

وی از دیگر دلایل و قرائن غیرمستقیم این روس‌ستیزی را دلبستگی بعضی از ایرانیان مقیم غرب نسبت به غرب دانست که قریب به ۵۰ درصد جمعیت کل ایرانیان خارج از کشور بوده و اغلب طبقه تحصیل کرده و ثروتمند و با دسترسی وسیع به رسانه های بین‌المللی هستند و می‌خواهند که رابطه ایران و کشورهای غربی مبتنی بر تسهیلات و آسان‌گیری ویزا و رفت و آمد بین دو طرف باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۱۴
غرب باور آقای دکتر؟!!!
توصیه می کنم تاریخ ایران و روس را یکبار دیگر مطالعه بفرمایید تا میزان ددمنشی این همسایه شرور در طول تاریخ را دوباره بیاد آورید
حتما جنگهای ایران و روس و تجاوزات چند ین ساله روسها و عهد نامه گلستان و ترکمنچای و به توپ بسین مجلس و حرم امام رضا و اشغال آذربایجان و حزب توده و بد عهدی های هسته ای و اس 300 ووو هم توهم هست آقای ولایتی مثل اینکه پیر شده ای و حافظه ات از کار افتاده
و مخالفان رابطه با غرب روسيه باور هستند!روسيه اي كه تاريخ گواه چگونگي برخوردش با ايران است و در صحبتهاي اخير ظريف هم مشخص است كه برخورد امروزش هم در پشت پرده بهتر از قبل نيست.
نظام آموزشی ما و حتی صدا و سیمای ما کارشان تربیت نسلی غربزده یا به عبارت بهتر واداده در برابر غرب است. از بیخ و بن باید اصلاح کرد.
برادر ولایتی ظلم هایی که روسیه به کشور ما کرده اند از زمان های دور تا حالا بر کسی پوشیده نیست لذا روسیه و امثالها آنها اهداف راهبردی شماها هستند و شماها دارید نفع می برید و الا بجز درد رنج برای ملت ایران دستاورد دیگری ندارد
از طریق برچسب زدن دنبال سکوت مخالف و اثبات خویش می‌گردند.
ببخشید آقای ولایتی، تا اونجا که ما حضور ذهن داریم، شعار این نظام "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" بود. خوب حالا شما به دلیل مشکلاتتون با قوانین و ساختارهای اجتماعی غربی گرایش پیدا کردین به شرق و چین و روسیه و دوستان کمونیستتون،هر چند که فرزندانتون در همون جهان غرب به زندگیشون ادامه میدن. خوب ماها هم بخاطر علایق خودمون گرایش پیدا کردیم به غرب. ایرادی داره از نظر شما؟
نوکری ، نوکری است چه امریکا و چه روسیه یا چین کمونیست.
اقای ولایتی شما مثل کبک سرتان را در برف کرده اید ولی مردم ایران آگاه هستند و دسیسه های روسیه و چین را می بینند . ما عملا بازیچه دست روسیه و چین هستیم . خودشان رابطه خوب با امریکا و غرب دارند ولی نمی گذارند ما رابطه داشته باشیم .
اگر مخالفان رابطه ایران و روسیه غرب باور هستند آنگاه موافقان رابطه ایران و روسیه شرق باور هستند
چرا غرب باوری مشکل دارد ولی شرق باوری نه
به چه دلیلی رابطه با غرب سرمایه‌داری مشکل دارد ولی با شرق کمونیست نه
سوابق دخالت‌های روسیه در ایران کمتر از غرب نبوده است. غرب یکجور دخالت داشته و شرق (روسیه یا همان شوروی سابق) هم جوری دیگر
سوابق جنایات و ظلم و ستم‌ها شرق کمونیست در دنیا هم کمتر از غرب سرمایه‌داری نبوده است.
اگر غرب و نظام سرمایه‌داری سودای تسلط بر دنیا را دارند شرق کمونیست هم هم سودا را دارد ولی به شکلی دیگر و از راهی دیگر
اگر در دفاع مقدس هشت ساله صدام از کمکهای غرب بهره برد از کمکهای شرق هم بی بهره نبود.
همین «رابطه معقول براساس احترام متقابل، حقوق برابر و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر» را می‌شود با غرب و با هر کشوری در منطقه برقرار کرد.
چرا ما با کشورهای مسلمان منطقه که اشتراک دینی و فرهنگی هم داریم نمی‌توانیم بر اساس همین اصول رابطه برقرار کنیم ولی با شرق کمونیست می‌توانیم!؟
مناقع مشترک ما با کشورهای همسایه و مسلمان بیشتر است یا با یک کشور همسایه غیر مسلمان؟
البته که با روسیه هم به عنوان یک همسایه قدرتمند باید ارتباط داشت و از منافع آن بهره برد
آيا رعایت این اصول از جانب خودمان را برای همه کشورها قائلیم یا چون اصولا در روسیه نمی‌توانیم دخالت کنیم عدم دخالت را به عنوان یک اصل متقابل در نظر گرفتیم
به نظر می‌رسد بر اساس همین اصولی که مد نظر آقای دکتر هست می‌توانیم با غرب هم رابطه داشته باشیم و اتفاقا رابطه همزمان با غرب و شرق ما را در موقعیتی برتر قرار می‌دهد که می‌توانیم بر اساس منافع با مهره‌های مختلف بازی کنیم.

در پایان بنده را به غرب گرایی یا شرق ستیزی متهم نکنید
و خودت چی؟؟؟؟
موافقان هم روسوفیل و شرق باور هستند.
نه شرقی نه غربی که از اصول بود چی شد؟
یک نیروگاه برای ما ساختن بعد از پنجاه سال هنوز کامل نشده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار