بازدید 10274

بزرگ‌ترین گلخانه شیشه ای خاورمیانه

گلخانه‌های شیشه‌ای آتاویتا از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین مصالح ساخت و ساز استفاده کرده‌اند ، این نوع گلخانه دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود و در گلخانه‌های شیشه‌ای از پوشش‌های با ترکیب پلاستیک که دوام کمتری دارند و به طبیعت بر نمی‌گردند استفاده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 03 May 2021

گلخانه شیشه ای آتاویتا

گلخانه‌های شیشه‌ای آتاویتا از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین مصالح ساخت و ساز استفاده کرده‌اند.

این نوع گلخانه دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود. در گلخانه‌های شیشه‌ای از پوشش‌های با ترکیب پلاستیک که دوام کمتری دارند و به طبیعت بر نمی‌گردند استفاده نمی‌شود. شیشه باکیفیت‌ترین گزینه برای ساخت گلخانه و در عین حال گرانقیمت‌ترین است. نصب آن هم نسبت به مواد دیگر مشکل‌تر است اما اگر به خوبی نگهداری شود، دوام آن بیشتر از گلخانه‌های دیگر بیشتر خواهد بود.

بارزترین ویژگی‌های این گلخانه شیشه‌ای، تولید محصول با مصرف کمترین آب ممکن، افزایش ۱۰ برابری تولید، کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق و کاهش ۱۵ درصدی مصرف گاز، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، تغذیه بهتر گیاه، کاهش مصرف کود و در نهایت کاهش ضایعات نسبت به گلخانه‌های معمولی است.

بزرگ‌ترین گلخانه شیشه ای خاورمیانه

گلخانه‌های شیشه‌ای با امکانی که برای تنظیم دما و شرایط محیطی به شما می‌دهند، در تمام فصول سال محصول دارند و به تولید ادامه می‌دهند.

آتاویتا تکنولوژی ساخت گلخانه شیشه‌ای را تا حد زیادی بومی کرده است و آماده ارائه خدمات در این زمینه به تولیدکنندگان دیگر است.

بزرگ‌ترین گلخانه شیشه ای خاورمیانه

مزایای گلخانه شیشه‌ای

نور بیشتر نسبت به دیگر گلخانه‌ها؛

طول عمر و دوام بالا؛

مقاوم در مقابل باد و باران؛

بدون نیاز به تعویض لایه‌های پوششی؛

حفظ اشعه مادون قرمز در شب.

تاریخچه گلخانه شیشه‌ای

روایت‌های تاریخی متنوعی درباره پیدایش اولین گلخانه‌ها وجود دارد. از تاریخ‌نگار‌ی‌های روم و مصر باستان گرفته، تا تاریخ پررمز و راز شرق آسیا، نشانه‌هایی از کشت خارج از فصل و طراحی مکانی برای نگهداری و پرورش گیاهان در شرایط قابل کنترل به دست آمده است.

اما چیزی که ما امروزه به نام گلخانه و کشت گلخانه‌ای می‌شناسیم، برای اولین بار در اروپا ظهور کرده است. در اواخر قرن ۱۵ در اسپانیا و ایتالیا ساختمان‌های شبه‌گلخانه‌ای می‌ساختند که از آن‌ها برای تولید خارج از فصل برخی محصولات کشاورزی استفاده می‌شد. اقلیم خاص اروپا باعث رونق گرفتن این پدیده دنیای کشاورزی در قرن ۱۹ شد.

در انگلیس گلخانه‌های تجاری از اوائل قرن ۱۹ و در آمریکا نیز از اواخر این قرن پدید آمد.

هلندی‌ها در اوایل قرن بیستم در این صنعت سرآمد سایر کشورها بودند. تا قبل از سال ۱۹۵۰ فقط گلخانه‌های شیشه‌ای وجود داشت.

امروزه هلند دارای بزرگ‌ترین گلخانه‌های جهان است. برخی از آن‌ها بسیار وسیع هستند و هر سال می‌توانند میلیون‌ها سبزی و میوه مختلف تولید کنند.

تاریخچه گلخانه در ایران

اقلیم کشور ما و در اصطلاح چهارفصل بودن آن تا مدت‌ها ما را از کشت گلخانه‌ای بی‌نیاز می‌کرد. اما پیشرفت تکنولوژی‌ کشت گلخانه‌ای و تغییر عوامل اقلیمی، اندیشه بی‌نیازی به گلخانه در ایران را از ذهن‌ها دور کردند.

در ابتدا از گلخانه در ایران بیشتر برای تولید گیاهان و نشاهای مورد نیاز کاخ‌ها و باغ‌های تفریحی اشراف استفاده می‌شد. با اختراع پوشش‌های پلی‌اتیلن در حدود نیم قرن پیش این صنعت با شدت بیشتری در دنیا و در ایران رشد کرد.

دو مجتمع گلخانه‌ای ارس تارلا امیر و ارس تارلا امین واقع در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس تولید‌کننده محصولات کشاورزی خوش‌نام آتاویتا، بزرگ‌ترین گلخانه‌های هیدروپونیک شیشه‌ای کشور، خاورمیانه و جزو ده گلخانه بزرگ جهان هستند.

بزرگ‌ترین گلخانه شیشه ای خاورمیانه

محصولات این گلخانه‌های شیشه‌ای تکنولوژیک و مدرن تا کنون انواع گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای است. بادمجان به تازگی به سبد محصولات آتاویتا اضافه شده و به مرور زمان، سبد تولیدات این گلخانه‌ها کامل‌تر خواهد شد.

این گلخانه‌های شیشه‌ای از جدیدترین دانش و تکنولوژی روز اروپایی بهره ‌می‌گیرند و باعث تحولی چشمگیر در صنعت کشت گلخانه‌ای در داخل کشور شده‌اند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار