بازدید 7362

چرا وی اوی دی‌های داخلی به جای آمازون فیلم اصغر فرهادی را نخریدند؟

کمپانی آمازون تاریخ پخش «یک قهرمان» را به شکلی برنامه ریزی کرده که بتواند کمپین های تبلیغاتی این فیلم را برای حضور در فصل جوایز سال 2022 اجرایی نماید و در واقع مدیران آمازون برآوردشان این است که فیلم تازه فرهادی در کن یا جوایز سینمایی نظیر اسکار و گلدن گلوب موفق خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱ 02 May 2021

چرا وی اوی دی‌های داخلی به جای آمازون فیلم اصغر فرهادی را نخریدند؟

در عصری که وی او دی ها با رشد چشمگیری مواجه شدند و رقیب سرسخت سالن‌های سینما شده‌اند، فیلم تازه اصغر فرهادی نیز به جای آنکه روی پرده نقش ببندد همچون آثار بسیاری از فیلمسازان مطرح دنیا برای نخستین بار از یک وی او دی بین المللی پخش می‌شود؛ اقدامی که این پرسش را پیش آورد چرا رویکرد مشابهی از سوی وی او دی های داخلی در قبال فیلم فرهادی یا دیگر فیلم های سینمایی در پیش گرفته نشد؟

به گزارش «تابناک»، فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی که عملاً از دی 1398 کلید خورده بوده، در دی 1399 به پایان رسید. امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی، نادر شهسواری و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌هایی جدید هستند در این فیلم مقابل دوربین علی قاضی ایفای نقش کرده‌ و تدوین فیلم توسط هایده صفی‌یاری انجام شد.

در حالی که قرار است در جشنواره فیلم کن نیز به نمایش درآید، اکنون که استودیو آمازون حقوق پخش فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را در ایالات متحده خریداری کرد. پیش از این حق امتیاز «فروشنده» در آمریکا نیز به آمازون واگذار شده بود. کمپانی آمازون تاریخ پخش «یک قهرمان» را به شکلی برنامه ریزی کرده که بتواند کمپین های تبلیغاتی این فیلم را برای حضور در فصل جوایز سال 2022 اجرایی نماید و در واقع مدیران آمازون برآوردشان این است که فیلم تازه فرهادی در کن یا جوایز سینمایی نظیر اسکار و گلدن گلوب موفق خواهد بود. 

در پنج سال اخیر رشد وی او دی‌ها شتاب گرفته و تعطیلی سالن‌های سینما به واسطه شیوع کرونا و افزایش گرایش عمومی به این بسترهای نمایش، یکی از عوامل رشد سریع‌تر وی او دی ها است. در ایران نیز توسعه وی او دی ها شتاب گرفته و از قضا بخش عمده جذب مخاطب این وی او دی ها متاثر از پخش محتوای ایرانی است و توانسته‌اند مخاطب نسبتاً قابل توجهی نیز به دست آورند؛ هرچند این تعداد مخاطب نسبت به جمعیت ایران آنچنان وسیع نیست و هنوز وی او دی ها با راهبرد اشتباه در قیمت گذاری و کیفیت خدمات نتوانسته‌اند سهم معنادار و عمده‌ای از ظرفیت بالقوه را پوشش دهند.

در این میان یکی از دلایلی که به عدم دستیابی این وی او دی ها به سهم قابل توجه از بازار ایران مربوط می‌شود، به عدم خرید محتوای باکیفیت و گرانقیمت است. این اقدام در طول یک سال اخیر بارها رخ داد و وی او دی ها حاضر به خرید هیچ فیلم سینمایی نشدند و تنها اقدام به اکران آنلاین فیلم‌ها کردند. این دقیقا یکی از تفاوت‌های چشمگیر وی او دی های بین المللی با وی او دی های داخلی است. تا زمانی که این رویکرد در وی او دی ها داخلی حاکم نشود، قاعدتاً سهم وی او دی ها از آنچه اکنون شاهدش هستیم، رشد معناداری نخواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر