بازدید 10202
۷
تروئیکای اروپا:

وقت کم و کار زیادی در مذاکرات برجام باقی مانده

دیپلمات‌های عالی‌رتبه سه کشور اروپایی عضو برجام می‌گویند که مذاکرات وین برای احیای این توافق در فضای جدی و متمرکزی جریان دارد، اما کار‌های زیادی با وجود وقت کم باقی مانده است.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰ 02 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «لارنس نورمن» خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال امروز (شنبه) در توئیتی نوشته است که دیپلمات‌های انگلیس، فرانسه و آلمان در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام بیان کردند: ما امیدوار بودیم که طی هفته گذشته شاهد پیشرفت بیشتری در مذاکرات باشیم. درک می‌کنیم که گفتگو‌ها به رغم تلاطم‌های بیرونی در فضای جدی و متمرکزی صورت گرفت و ما به همراه سایر مشارکت کنندگان برجام و آمریکا به صورت فعالانه در راستای موفقت این مذاکرات کار می‌کنیم.

آن‌ها با بیان اینکه «باید در مورد مسائل حساس به یک تفاهم برسیم» عنوان کردند: تضمینی برای موفقیت مذاکرات وجود ندارد، اما غیر ممکن هم نیست.

نمایندگان کشور‌های عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. کاخ سفید هم رابرت مالی را به وین اعزام کرده تا از طریق رایزنی با اعضای برجام ترتیباتی را برای بازگشت آمریکا به این توافق مسیریابی کند. جمهوری اسلامی ایران با توجه به خروج یکجانبه دولت ترامپ از توافق هسته‌ای هیچ ملاقاتی با طرف آمریکایی در وین نداشته است.

اعضای برجام تاکنون چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته‌ای پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند. آخرین دور نشست کمیسیون مشترک برجام امروز با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گراندهتل وین برگزار شد. حاضرین در این جلسه آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مقرر شد پس از این جلسه هیأت‌ها به پایتخت‌ها بازگردند و گفتگو‌ها مجددا از جمعه آینده پی گرفته شود.

گفتنی است با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون در خصوص تسریع روند رایزنی‌ها، گفتگو‌های این هفته در قالب‌های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرف‌ها تلاش کردند تا اختلاف نظرات در خصوص متون را به حداقل برسانند. طرف‌ها توافق دارند که در دور آینده گفتگو‌ها باید کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

پیشتر میخائیل اولیانوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام گفته بود که می‌توان با احتیاط به موفقیت مذاکرات خوش‌بین بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
مسئولین محترم اصلا از قیمت مسکن خبر دارند؟همین چند روز ۳۰درصد به قیمت سیمان اضاف شده اصلا مذاکره برای چی هست؟مگه ن اینکه مذاکره برای بازگردادن اقتصاد به حالت عادی است؟
خودشون رو لو دادند وقت کم برای چی؟ برای دوپینگ کردن دولت غربگدای محبوبشون در ایران خخخخخ
منظورشون چیه؟ مگه قراره توافق جدیدی نوشته بشه؟ مگه قراره دوباره امتیاز جدیدی بدیم؟ مگه قرار نبود آمریکا برگرده و ما راستی آزمایی کنیم و در صورت تایید برگردیم به برجام؟ اینکه دیگه مذاکره مجدد نمیخواد!!!
دوباره دولت داره کجای مملکت رو مفت و با تضمین امضای کری میفروشه
مبگم این همون برجام پلاس نیست؟!!
همیشه یک فاز اخبارتون عقبه، به توافق اولیه رسیدن داداش
در این مذاکرات سعی شود چیزی از قلم نیفتد و دیگر نیازی به برجام دیگر نباشد.
هیات ایرانی را فرستاده اند دنبال نخود سیاه !!!
امکان ندارد این دولت بتواند نردیک انتخابات چنین برد سیاسی را به نام خودش تمام کند !!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی