بازدید 5975
کنفدراسیون فوتبال آسیا به دوراهی انتخاب رسید

مصوبه بازی تیم‌های ایران و عربستان در کشور ثالث لغو می‌شود؟

بهانه جویی ها و دلیل تراشیدن تمام شد و حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا باید تصمیم قطعی بگیرد که مصوبه عجیب پنج سال پیش خودرا لغو کند یا مقابل حق تیم‌های ایرانی بایستد
کد خبر: ۱۰۴۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 01 May 2021

میزبانی متمرکز دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از سوی سه کشور عربستان، امارات و هند انجام شد. با وجود درخواست تیم‌های ایرانی برای میزبانی، کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل مسائل اسپانسری و حق پخش تلویزیونی که تحریم‌ها مانع حضور شرکای تجاری‌اش در ایران می‌شد، میزبانی هیچکدام از گروه‌ها را به ایرانی‌ها نداد.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال در گروه C و فولاد در گروه D با تصمیم AFC مجبور به بازی در خاک عربستان شدند آن هم در شرایطی که طبق تصمیم کمیته مسابقات AFC و مصوبه هیئت اجرایی آن، تیم‌های ایرانی و عربستانی از پنج سال پیش باید در کشور ثالث به مصاف هم بروند. اتفاقی که باعث شده بود در این پنج سال بازی تیم‌های دو کشور در امارات، عمان، قطر و عراق برگزار شود. حالا با توجه به رویارویی استقلال با الهلال و تراکتور با النصر باید دید تصمیم AFC در این زمینه چیست.

از آنجایی که دیدارهای مرحله گروهی به صورت متمرکز برگزار شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور تیم‌های ایرانی در عربستان توجیهاتی داشت، اما تک بازی مراحل حذفی آیا مشمول این توجیهات خواهد شد؟ مدیران باشگاه النصر ‌که به عنوان صدرنشین گروه D باید به مصاف تراکتور به عنوان تیم دوم گروه B بروند مدعی هستند به دلیل صدرنشینی باید میزبان نماینده ایران باشند و در کشور ثالث بازی نخواهند کرد، اما آیا مصوبه AFC این اجازه را خواهد داد؟

در سوی دیگر همین اتفاق برعکس است؛ جایی که استقلال صدرنشین گروه C است و باید به مصاف الهلال برود که به عنوان تیم دوم گروه A صعود کرد. حالا اگر بر فرض شرایط تحریم و شرکای تجاری AFC را در نظر بگیریم و استقلال نتواند میزبان حریف عربستانی خود باشد، انتخاب میزبان به عهده کدام کشور است؟ آیا استقلال باید کشور میزبان را انتخاب کند یا AFC مانع این کار خواهد شد؟ در صورتی که استقلال و الهلال در کشور ثالث به میدان بروند آیا این مسئله صرفاً به دلیل مسائل تجاری و تحریمی است یا شامل مصوبه AFC میزبانی در کشور ثالث خواهد شد؟ اینها سوالاتی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به آنها پاسخ دهد و اگر قرار به حضور تراکتور در عربستان باشد، پس در صورت رفع تحریم‌های بانکی ایران باید میزبانی استقلال در تهران لحاظ شود. در این صورت پس از پنج سال شاهد حضور یک تیم عربستانی در ایران خواهیم بود.

آنچه مشخص است، AFC باید تصمیمی قاطع در این باره بگیرد. اینکه آیا حاضر به لغو مصوبه خود برای برداشتن مانع میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی از یکدیگر خواهد شد یا اینکه همچنان باید شاهد تقابل تیم‌های دو کشور در زمین بی طرف باشیم. در این زمینه نقش فدراسیون فوتبال نیز بسیار حائز اهمیت است که مسئله را به صورت جدی پیگیری کند. دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روزهای 22 و 23 شهریورماه به صورت تک بازی برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل