بازدید 18875
۶

نابودی سریع کرونا با قرارگیری در معرض گرما

تحقیقات نشان می دهد قرارگیری در معرض دمای بالا می تواند ویروس را خنثی کند و از آلوده شدن یک انسان دیگر پیشگیری کند.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 01 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ساینس دیلی، محققان دانشگاه تکزاس یک سیستم آزمایشی طراحی کرده اند که نشان می‌دهد قرار گرفتن کروناویروس در معرض دمای بسیار بالا، حتی کمتر از یک ثانیه، می‌تواند برای خنثی سازی ویروس کافی باشد به طوری که دیگر نمی‌تواند میزبان انسانی دیگری را آلوده کند.

استفاده از گرما برای خنثی سازی کووید ۱۹ قبلاً به اثبات رسیده بود، اما در مطالعات قبلی دما از هرجایی از یک تا ۲۰ دقیقه اعمال می‌شد که این مدت زمان یک راه حل عملی نیست.

اکنون تیم تحقیق نشان داده اند که عملیات حرارتی در مدت زمان کمتر از یک ثانیه ویروس کرونا را کاملاً غیرفعال می‌کند که می‌تواند یک راه حل احتمالی برای کاهش انتشار مداوم کووید ۱۹، به ویژه از طریق انتقال هوا باشد.

«آروم هان»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما در آزمایشات خود مشاهده کردیم اگر محلول آلوده به کروناویروس حدود نیم ثانیه تا حدود ۷۲ درجه سانتیگراد گرم شود مقدار ویروس موجود در محلول ۱۰۰ هزار برابر کاهش می‌یابد که برای خنثی سازی ویروس و جلوگیری از انتقال آن کافی است.»

این عملیات حرارتی نه تنها یک راه حل کارآمد برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ از طریق هوا است، بلکه امکان اجرای این روش در سیستم‌های موجود مانند سیستم‌های گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع را نیز فراهم می‌کند.

همچنین می‌تواند در مورد سایر ویروس‌ها مانند ویروس آنفلوانزا که از طریق هوا پخش می‌شوند نیز بکار گرفته شود.

هان و همکارانش انتظار دارند که این روش غیرفعال کردن با حرارت به طور گسترده‌ای قابل استفاده بوده و تأثیر جهانی واقعی داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
ممنون بسیار عالی بود
پس چرا توی دمای بالای پنجاه درجه جنوب ایران این همه قربانی گرفت؟
احسنت عالی بود
این طرح من از دو سال پیش بود که الان آمریکاییا بهش پی بردن
واله ما یه ساله داریم میگیم هواسازا و فن کوئل ها رو خاموش کنن و با بخاری و شوفاژ محل رو گرم کنن تا ویروسا کشته بشن ولی کو گوش شنوا
پس ماسک یکبار مصرف تون رو با اطو بخار حرارت بدید تا ضد عفونی بشه و دوباره استفاده کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر