بازدید 6640

کلاهبرداری به بهانه جذب فالوور

کد خبر: ۱۰۴۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ 28 April 2021

مرد شیاد که به بهانه افزایش فالوور در اینستاگرام از کاربران کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش ایران، چند روز قبل شخصی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی تبلیغات و افزایش فالوور از وی کلاهبرداری کرده است.

شاکی در ادامه گفت: قصد داشتم با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به کسب و کار خود رونق بیشتری بدهم، به همین خاطر در شبکه اجتماعی اینستاگرام یک صفحه با نام مغازه خود ایجاد کردم و با فردی آشنا شدم که مدعی بود با تبلیغات و افزایش فالوور با تعداد بالا باعث رونق کسب وکار من می‌شود. من هم بدون تحقیقات و اطلاع از هویت این فرد مبلغ 150میلیون ریال برای وی واریز کردم و بلافاصله پس از واریز وجه دیگر پاسخی از این فرد دریافت نکردم.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به‌کارگیری امور فنی ضمن شناسایی مجرم در شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند این فرد با ترفند افزایش فالوور و تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرامی مشغول فعالیت مجرمانه و کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی است.

با مشخص شدن هویت ادمین صفحه برای پلیس و پس از تشریفات قضایی، مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و پس از حضور در پلیس فتای پایتخت ضمن اعتراف به کلاهبرداری از بیش از 3 نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود 500 میلیون ریال گفت با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش فالوور و تبلیغات اینستاگرامی سوژه‌های خود را جذب می‌کردم و پس از واریز وجه، دیگر پاسخگوی آنها نبودم.

سرهنگ گودرزی ضمن هشدار به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پررنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب برای انجام اعمال مجرمانه خود می‌دانند.

همچنین از پرداخت بیعانه قبل از تحویل کالا یا خدمات خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی