بازدید 13766
۱

قیمت دلار در بازار امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰/ ثبات نسبی شاخص ارزی

بهای دلار در روزهای اخیر روند با ثباتی را به ثبت رسانده است. در این میان کاهش تقاضا در بازار مشهود بوده و توجه فعالان بازار به مذاکرات برجامی است.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 28 April 2021

بهای دلار در روزهای اخیر روند با ثباتی را به ثبت رسانده است. در این میان کاهش تقاضا در بازار مشهود بوده و توجه فعالان بازار به مذاکرات برجامی است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر این اساس در معاملات امروز (چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه 1400) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 22777 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل با افت 23 تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت 23237 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.

همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به قیمت 27423 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 27977 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، بدون تغییر نرخ است.

نرخ رسمی انواع ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۱ ارز کاهش و ۱۶ ارز افزایش یافت. نرخ ۹ ارز نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) بدون تغییر نسبت به روز گذشته به مبلغ ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس به قیمت ۵۸ هزار و ۴۲۳ ریال و هر یورو نیز به قیمت ۵۰ هزار و ۷۳۲ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۹۷۸ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۱۵ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۷۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۲۳ ریال، روپیه هند ۵۶۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۴۸۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۲۱۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۹۱ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و  ۸۸۳ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۲۹۸ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۲۳ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۱۰۹ ریال، روبل روسیه ۵۶۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۹ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۶۵۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۸۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۷۲ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار  و ۱۵۴ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۳۱ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۹۱ ریال، دینار لیبی ۹ هزار و ۳۸۸  ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۷۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳ هزار و ۹۶۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۴۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۷۳۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۷۸۰ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۱۵۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۹۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۴۰۳  ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و۶۳۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار  و ۶۸۵ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با توجه به اقدامات هوشمندانه و اميدوار كننده براى بازگشت به موافقتنامه برجام و لغو تحريمهاى غير قانونى شاهد تحولات اقتصادى مثبت از جمله كاهش تدريجى قيمت ارز و سكه و مسكن هستيم. بنظر ميرسد در شرايط فعلى چنانچه بانك مركزى بتواند بهره سپرده هاى بانكى را با شيب ملايم و بدون ايجاد شوك و تلاطم كاهش دهد ، زمينه لازم براى جلب اعتماد سرمايه گذاران و جذب نقدينگى در بورس فراهم ميگردد كه اين حركت بنوبه خود موجب افزايش توليد، ايجاد اشتغال و شكوفايى اقتصادى خواهد شد. اميد أست رؤساى محترم سه قوه بدون فوت وقت و از دست رفتن اين فرصت خاص و طلايى تصميمات اجراى لازم را اتخاذ نمايند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار