بازدید 5213

رشد قیمت نفت در بازار جهانی

کد خبر: ۱۰۴۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 27 April 2021

قیمت نفت در معاملات سه شنبه افزایش یافت اما این رشد به دلیل نگرانیهای فزاینده نسبت به بحران کرونا در هند و متاثر شدن تقاضا برای سوخت، احتمالا محدود خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۳۶ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۶ دلار و یک سنت در هر بشکه رسید. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۶ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۷ درصد کاهش و نفت آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش بسته شده بود.

همزمان با مشکلات اخیر هند، اوپک و متحدانش قرار است روز چهارشنبه برای بازبینی سیاست تولید نفت دیدار کنند.

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در نشستی که روز دوشنبه داشت، پیش بینی رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری را تغییر نداد اما سه منبع آگاه در یک تولیدکننده نفت به رویترز گفتند نگرانیهایی نسبت به افزایش موارد کرونا در هند و نقاط دیگر وجود دارد.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ را ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و ۵.۹۵ میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

منابع آگاه در اوپک پلاس هفته گذشته به رویترز گفته بودند نرخ پایبندی به توافق محدودیت عرضه در مارس ۱۱۳ درصد محاسبه شده که تغییری نسبت به فوریه نداشته است.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: معامله گران در آستانه نشست هفته جاری کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس محتاط هستند. کمیته فنی اوپک پلاس اذعان کرد نگرانیهایی درباره از بین رفتن تقاضا تحت تاثیر وخامت اوضاع کرونایی در هند وجود دارد.

دولت هند به ارتش این کشور دستور داد برای پاسخگویی به افزایش موارد کرونا کمک کند. کشورهایی نظیر انگلیس، آلمان و آمریکا به هند که با کمبود امکانات بیمارستانی روبرو شده است، وعده کمک داده اند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران ING Economics در یادداشتی نوشتند: سوال بزرگ این است که آیا اوپک پلاس حس می کند وضعیت به حد کافی بد است تا برنامه افزایش تولید را از اول ماه مه تغییر دهد. ما همچنان انتظار داریم این گروه در نشست روز چهارشنبه اعلام کند تغییر در برنامه افزایش تولید وجود نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل