معادلات لیگ قهرمانان آسیا: صعود قطعی پرسپولیس، السد و شارجه در شب شکست عجیب النصر کرونازده

احتمال حذف الهلال عربستان در خانه!

در گروه الهلال عربستان ماجرا بسیار پیچیده و دشوار شده است و هر چهار تیم شانس صعود و صدرنشینی دارند, اتفاقی که از تیمی مثل الهلال در ریاض بعید است. دریافت چهار گل از استقلال تاجیکستان، لکه تاریکی در تاریخ الهلال با ثروت عظیم پادشاهی اش خواهد بود. الهلال هفت امتیازی است و پشت سر استقلال دوشنبه با همین مقدار امتیاز قرار دارد.

دو نماینده ازبکستان و امارات در این گروه چهار امتیاز دارند و با تمام توان برای ابقا در جام فوتبال به میدان خواهند آمد. آجی‌ام‌کا ازبکستان نشان داده که به راحتی نتیجه را واگذار نمی کند. امشب بازی های مهیج گروه می تواند حکم به حذف الهلال نیز بدهد. 

استقلال محتاج تکرار معجزه بازی هجومی 

فرهاد مجیدی اصرار دارد با نمایش پر ریسک همچنان هواداران پرشمار تیمش را راضی نگه دارد؛ اما بازی این تیم با الاهلی عربستان مرگ و زندگی است.

الدحیل به نظر می‌رسد کار آسان تری داشته باشد و در صورت پیروزی مقابل الشرطه عراق صعود خود را مسجل کند؛ اما استقلال باید در جده کار میزبان را یکسره کند و سرنوشت خود را به حریفان نسپارد. سه امتیاز بامداد فردا می‌تواند گام بزرگی برای صعود پسران آبی باشد.

به این ترتیب به جز فولاد، سه باشگاه دیگر ایرانی شرکت کننده در فصل جاری رقابت های باشگاهی فوتبال آسیا، بخت حضور در مرحله حذفی و حتی شکل گیری یک دربی آسیایی بین استقلال و پرسپولیس را دارند.

نویسنده: امید صبوری