بازدید 24722
سعید نمکی:

با شبکه مخوفی در حوزه واکسن روبه رو هستیم/ حداقل هر شش ماه یک بار باید واکسن بزنیم/ تحول در تولید داخلی واکسن کرونا؛ بعد از اردیبهشت ماه

سی سال قبل مسئول بهداشت مملکت بودم و همیشه دیوانه آن بودم که مملکت روی پا‌های خودش بایستد. ایران سرافرازتر از آن است که بخواهد دست گدایی به خارج از مرز‌ها دراز کند. من اعتقاد ندارم که برای یک لیوان شیر باید گاو خرید، اما اعتقاد هم ندارم که باید تا ابد دانش بومی را نقض و دست به بیرون دراز کرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 26 April 2021
تابناک اجتماعی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: دنبال واردات رفتیم، اما واردات واکسن همین است که می‌بینید؛ یعنی قطره‌چکانی است. ۸۵ درصد واکسن را هفت کشور مصرف می‌کنند و اگر سفره‌شان سرریز شد، به بقیه هم می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش و طی مراسمی، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن «سوبرانا ۰۲» یا محصول مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا آغاز شد؛ شروعی با تزریق به برخی مسئولان از جمله رئیس انستیتو پاستور ایران و رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در حاشیه مراسم بیست و سومین آیین پویش ره سلامت در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.
 
 
سعید نمکی در این مراسم ضمن مرور کلی بر اتفاقات روی داده از روز نخست شیوع ویروس در کشور، کمبودها و مشکلات و تلاش های صورت گرفته برای رفع آنها و همچنین تقدیر از همه همکاران و همراهانش، در خصوص واکسن گفت: یکی از حوزه‌هایی که از فروردین ۹۹ به آن پرداختم بحث واکسن بود. دوستان را تک تک صدا کردم که فکری برای واکسن کنیم. چند راه داشتیم؛ یکی بحث سهمیه کوواکس بود که قرار بود به ما بدهند. ابتدا قرار بود هشت میلیون بدهند که چانه‌زنی کردیم و به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز رساندیم.
 
وی افزود: من می‌دانستم که تعداد تولیدکننده‌ها چقدر است، میزان تولید چقدر خواهد بود، تقاضای بین‌المللی چقدر است و زور سازمان جهانی بهداشت و کوواکس در برابر قلدر‌های دنیا که تکنولوژی را در دست گرفته، چقدر است. آن‌ها نمی‌توانند حق عضویت‌شان را از قلدرهایی چون آمریکا بگیرند، چطور می‌خواهند واکسن بگیرند؟ البته ما راهی جز تبعیت از این شیوه و سازوکار بین‌المللی نداشتیم. چهار ماه برای انتقال پول ما را اذیت کردند. از این بانک به آن بانک می‌شدیم. ما این سازوکار را رفتیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: سازوکار دوم این بود که فکر کردیم ما برای واکسیناسیون این جمعیت کثیر به غیر از منابع کوواکس هم نیاز داریم. بر این اساس با هندی‌ها و چینی‌ها مکاتبه کردیم که ۳۱۲۰ صفحه مکاتبه دارم. اردیبهشت ۹۹ با وزیر بهداشت روسیه مذاکره کردم. بگذریم از اباطیلی که برخی می‌گویند. بگذارید بگویند تا خسته شوند. این راه را با هندی‌ها، چینی‌ها و روس‌ها رفتیم و ۹ ماه طول کشید تا توانستیم با روس‌ها قرارداد ببندیم و ۱۱ ماه طول کشید تا قرارداد انتقال تولید مشترک و انتقال دانش فنی ببندیم که حالا عده‌ای در حسرت این تولید‌ها می‌سوزند و مانند قارچ ناگهان پیدایشان می‌شود. من می‌دانم این‌ها کجا ضربه می‌خورند.
 
با شبکه مخوفی در حوزه واکسن روبرو هستیم/ حداقل هر ۶ ماه یکبار باید واکسن بزنیم/ تحول در تولید داخلی واکسن کرونا؛ بعد از اردیبهشت ماه

وی افزود: فردی زنگ زده که یکی از دوستان که خیلی مملکت را دوست دارد، ۲۰ میلیون واکسن روسی که اسمش را هم بلد نبود، دارد و می‌خواهد این ۲۰ میلیون را به فلان کشور دهد، اما می‌گوید کجا بهتر از مملکت خودم. گفتم این واکسن را از کجا آورده؟ و گفت خریده است و دوزی ۱۹ یا ۲۰ دلار می‌فروشد. گفتم به این آقا بگویید که اولا این مسجد جای این حرف‌ها نیست، دوما اینکه ما واکسن را ۹.۷ دلار از روس‌ها می‌خریم و سوما اینکه کل اسپوتنیکی که روسیه تولید کرده، ۲۶ میلیون دوز است که ۱۳ میلیون دوز را صادر کرده و ۶۲۰ هزار دوزش را ما خریدیم و ۶۰ میلیون هم به ما تعهد دارد. این دام بر مرغ دگر نه. ما با چنین شبکه مخوفی روبرو هستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: با این حساب این‌ها با خودشان می‌گویند که این وزیر را نه می‌توان خرید، نه می‌توان با او کنار آمد و نه می‌شود راهی باز کرد، او محکم‌تر از این حرف هاست؛ بنابراین تخریب و خسته‌اش می‌کنیم و می‌گوییم استیضاح وزیر کلید خورد و... که البته نمایندگان این حساسیت را درک کرده و به موقع ورود کردند؛ بنابراین ما دنبال واردات رفتیم، اما واردات واکسن غیر از کوواکس هم همین است که می‌بینید؛ یعنی قطره‌چکانی است. ۸۵ درصد واکسن را هفت کشور مصرف می‌کنند و اگر سفره‌شان سرریز شد، به بقیه هم می‌دهند.

وی افزود: اما راهی که می‌شود به عنوان راه پایدار به آن تکیه کرد، تولید داخلی است. این راه را با جسارت و شجاعت و با تکیه بر دانشمندان متعهد این مرز و بوم، همان آرش‌های کمانگیر عرصه علم آغاز کردیم. ۳۰ سال قبل مسئول بهداشت مملکت بودم و همیشه دیوانه آن بودم که مملکت روی پا‌های خودش بایستد. ایران سرافرازتر از آن است که بخواهد دست گدایی به خارج از مرز‌ها دراز کند. من اعتقاد ندارم که برای یک لیوان شیر باید گاو خرید، اما اعتقاد هم ندارم که باید تا ابد دانش بومی را نقض کرد و دست به بیرون دراز کرد.

نمکی افزود: اعتقاد من این بود که کووید حداقل سه سال آینده، ما را گرفتار می‌کند و حداقل شش ماه یکبار باید واکسن بزنیم، اعتقادم بر این بود که برای جهش ها خودمان باید طراحی کنیم. ما موتاسیون‌های درون سرزمینی خواهیم داشت که متفاوت است با موتاسیون‌های آفریقایی و برزیلی و انگلیسی و... ما در درون این سرزمینی با گستردگی اقلیم و نژاد و ژنتیک مختلف موتاسیون‌های درون سرزمینی خواهیم داشت و باید موسساتی داشته باشیم که بتواند برای این موتاسیون گام به گام قدم‌های تند بردارد. این کار زیرساخت می‌خواهد.
 
وی در ادامه گفت: من ۳۰ سال قبل که مسئول بهداشت این کشور بودم، پاستور و رازی را دیدم و به شدت غصه خوردم که سال ۱۲۹۹ پاستو و ۱۳۰۳ رازی را ایجاد کردیم، اما آن زمان بوی مرگ می‌داد. بغض گلویم را گرفت. اقدامات زیادی کردم. به سراغ یکی از افرادی رفتم که شاگرد پاستور بود و فرد بسیار برجسته‌ای بود که عاشق بحث واکسن بود. بعد سراغ بلژیکی‌ها رفتم. قبلا ما در پاستور با استفاده از پلاسما واکسن هپاتیت می‌ساختیم و من دنبال نوع دیگری از تکنولوژی برای ساخت این واکسن بودم که آن را وارد کشور کنم. بعد که از وزارت خانه رفتم تقریبا این زنجیره رها شد. وقتی کرونا آمد گفتم خدایا کمک کن تا یکبار دیگر بتوانیم زیرساخت واکسن کشور را به عنوان یک سرمایه ملی فعال کنیم.

نمکی با بیان اینکه واکسن به چهار راه تبادل علوم پزشکی و غیرپزشکی وابسته است، گفت: اگر کشوری واکسن‌ساز شد، بسیاری از زیرساخت‌ها و قدرت‌ها را خواهد داشت. روزی واکسن‌ساز‌های دنیا بر آن بودند تا کارخانه‌های واکسن‌سازی کشور‌هایی مانند ما تعطیل شود و بنابراین، واکسن را با نازل‌ترین قیمت عرضه می‌کردند. من اعلام کردم که این یک توطئه است. این‌ها با صهیونیست‌ها جمع شدند و می‌گویند کشوری که واکسن می‌سازد بمب میکروبی هم می‌تواند بسازد. گول این حرف را نخورید چند روز دیگر که ورشکسته شدید، قیمت‌ها را ده برابر می‌کنند.
 
وی افزود: ۹ میلیون دلار ارز وزارت بهداشت را به جهاد کشاورزی دادم که انستیتو رازی برای آن‌ها بود تا خط تولید واکسن بزنند. ۵ بورس به عنوان بورس به میرشمسی دادم، اما متاسفانه هم در رازی و هم پاستور اتفاقی که باید، نیفتاد. تمام سیستم هواساز‌های پاستور پوسیده بود. وقتی دکتر بیگلری رییس پاستور شد، پاستور فسیل شده بود. ما بچه‌ها را جمع کردیم و یک بار دیگر این خودباوری را ایجاد کردیم؛ هرچند خیلی‌ها به ریش ما خندیدند که مگر به این سادگی است که شما واکسن کووید بسازید. به این سادگی نیست، اما میسر است.
 
نمکی ادامه داد: امروز ایران ما از سرافرازترین کشور‌ها در عرصه واکسن می‌شود. چند ماه قبل این را گفتم، اما خیلی‌ها با ریشخند، تفسیر به خالی‌بندی کردند، اما من یقین داشتم که در آینده جز شرمساری نصیب آن‌ها نمی‌شوند و راهمان را ادامه دادیم. امروز نه به عنوان وزیر بهداشت بلکه به عنوان یک شهروند عاشق این سرزمین و به عنوان یک معلم ۳۲ ساله در علم ایمونولوژی می‌گویم که ایران درخشان‌ترین کشور در عرصه تولید واکسن کووید-۱۹ در منطقه است. امروز من باشم یا نباشم، این ژنرال‌های عرصه تولید کار خودشان را کردند و دیگر نمی‌توان آن‌ها را متوقف کرد؛ نه با توئیت، نه با بلوا و غوغا و نه با مسخره و ریشخند. دیگر این قطار راه افتاده و ترمزی برای آن نیست.

وی تاکید کرد: ما با شش پلتفرم متفاوت در کشور کار می‌کنیم و جزیره‌ای هم کار نمی‌کنیم، بلکه هر کس کار خودش را انجام می‌دهد. هر شش تا هم دارند به نتیجه می‌رسند که یکی از بهترین‌های آن کار بزرگی است که انستیتو پاستور انجام داده است. در عین حال از یک کار بسیار زیباتر هم در آینده در پاستور پرده‌برداری خواهیم کرد که متفاوت از این است. همچنین اقدامی که بچه‌های برکت انجام دادند. با جسارت اعلام می‌کنم، عده‌ای ما را تخطئه کردند که چرا فاز سوم کلینیکال ترایال واکسن‌های دیگران را انجام ندادید که تحت آن پوشش ما هم واکسن بزنیم؟
 
نمکی افزود: خیر! انجام ندادیم، زیرا نباید انجام می‌دادیم. یک شرط داشت که اعلام کردم، اگر راضی می‌شوید که انتقال دانش فنی کنید و در کشور ما با هم بسازیم، در این صورت می‌توانم به شهروند ایرانی بگویم که در مطالعه بالینی فلان محصول مشترکی که نیمی از آن برای ماست، شرکت کن، اما من مردم سرزمینم را به این حقارت دچار نمی‌کنم که برای یک ماه واکسیناسیون زودتر، عامل آزمایشگاهی دیگری باشند.

وی در ادامه گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که گزارش های  فاز یک و دو این واکسن را که در کوبا انجام شده، تا سه بامداد خواندم و گفتم واکسن بسیار خوبی است و فاز یک و دو و حیوانی آن به خوبی انجام شده، اما شما برای خیال راحتی این اقدامات را انجام دهید و اجازه دادم که فراخوان کنند و استمرار فاز سوم را برای این واکسن انجام دهیم. اینکه اعلام کردم که ما در آینده نزدیک و بعد از اردیبهشت تحولی خواهیم داشت، به این صورت است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از این حوصله و صبوری تشکر می‌کنم و از اینکه دوستانم این کار عظیم را ساماندهی کردند، گفت: امیدوارم این فاز سوم آغاز حرکتی بزرگ در امر واکسن‌سازی باشد و در آینده نزدیک مردم این سرزمین بتوانند با واکسن ایرانی افتخار کنند که آنتی بادی علیه کووید دارند. هیچ ایرانی نیست که آنتی بادی واکسن‌های رازی و پاستور را نداشته باشد و ان‌شاءالله آنتی بادی واکسن کووید هم در آینده در بدن مردم این سرزمین جاری باشد. امروز دکتر گویا و دکتر بیگلری داوطلب اولین تزریق واکسن هستند تا برای اعتمادبخشی به دیگران این حرکت را آغاز کردند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۱
یک سوال کاملا جدی
چرا در ایران در همه زمینه ها شبکه مخوف وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شبکه مخوف واکسن
شبکه مخوف مرغ
شبکه مخوف سیب زمینی
شبکه مخوف پیاز
شبکه مخوف دارو
شبکه دو
شبکه سه
شبکه آموزش
کار مردمه همش
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
مشخصه. ولی خودشون سرشون رو کرده اند زیر برف و خودشون رو زده اند به اون راه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چون مردمان ایران هنوز درکی از زندگی جمعی به دست نیاوردن
خیلی جالبه همه تحولات نزدیک به انتخابات داره صورت میگیره...لوووول
افرین دانشمندان خوب کشورم
به شما افتخار میکنم .خدا قوت دانشمند .خدا قوت .خدا قوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
جناب نمکی طبق گفته خودتان با عدم قبول استفاده واکسن مشترک خارجی حداقل یکماه و روزی ۳۰۰ نفر قربانی شدند
یعنی ۹۰۰۰ نفر قربانی این تصمیم سیاسی و تعصب بی جای شما شدند
و دهها برابر این رقم هم بیمار شدند و زجر کشیدند و زندگی شان زیر و رو شد و درد کشیدند
الان هم که دارید با کوبا کار مشترک می کنید !!!؟
چه تفاوتی میکرد که اینکار را یکماه زودتر با یک کشور دیگر انجام داده
و جان ۹۰۰۰ نفر را نجات می دادید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
دوست عزیز واقعا بی انصاف هستید
نمکی جان تو را به خدا کمتر سخنرانی کن! هر چه بیشتر حرف میزنی بیشتر تو باتلاق فرو میری. ادم احساساتی هستی و بهجای این ها برو به نحوه تزریق واکسن نظارت کن تا نصیب ناکسان نشه
دوستانِ پروفسور عالم به علم ژنتیک و واکسن و همیشه آماده حرف زدن و نقد کردن ،
بفرمایید...
عجب
با افتخار اعلام می‌کنم که گزارشات فاز یک و دو این واکسن را که در کوبا انجام شده، تا سه بامداد خواندم و گفتم واکسن بسیار خوبی است
حرف
شبکه مخوفی که به شرکت دارویی خاصی در البرز می رسد!
مملکت ساختیدها، مرتب تکرار می کنید شبکه های فساد از دارو گرفته تا سیب زمینی و پیاز و گوجه، خسته نباشید
از صمیم قلب آرزو می‌کنم حرفهاتون درست از آب دربیاد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
با اطمینان قلب عرض می کنم که درست در می آید ان شاء الله.
آقای وزیر اجازه دهید دیگران از شما تعریف کنند. لطفا خودتان برای خودتان جشن نگیرید. از هر ایرانی بپرسید ضعیف ترین وزیر بهداشت 50 ساله اخیر کیست. شما را معرفی می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شب بخیر
آقای دکتر درست میگن. من هم یک شبکه مخوف در حوزه واکسن میشناسم که جلوی واردات واکسن تأیید شده برای مردم خودش را گرفت، تا خودشان و رفیقاشون بتونند مثلاً داخلی درست کنند، در حالی که تا اون موقع روزانه صدها هموطن قربانی این تعلیل می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شب بخییر
بجای انشاء نوشتن و لفظ قلم سخن گفتن، بهتر نیست با شبکه مخوف واکسن مقابله کنید؟ خب مردم عادی که نمیتونند شبکه مخوف باشن برخورد کنید در غیر اینصورت نطق فایده نداره
فقط حرف بجنبید دیگه
بله کاملا درست است. البته به شرطی که گوینده در شرکت های واکسن سازی مسئولیتی نداشته باشد ...
حالا اسرائیل رو نمیگیم که متهم به دفاع از صهیونیست نشیم ولی امارات بدون تولید یک دوز واکسن طبق آمار اعلامی همین سایت 51 درصد مردمش رو واکسینه کرده چرا بی کفایتی را گردن این و اون میندازید ؟
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
حداقل در مقایسه انصاف داشته باشید و البته تفکر. جمعیت امارات و منابع آن را با کشور ایران یکی میکنی؟ بعدش مردم رو ندیدی که چگونه قبل از تعطیلات نوروز و بعد از آن بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در همه جا تردد می کردند؟
خالو قربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
عزیز دل جمعیت امارات متحده عربی از استان تهران کمتره پول دادن وخریدن واکسن برایکشورهایی که تحریم هم نیستن افتخاری
ندارد اگر غیر از این بودتعجب داشت چرا به دانشمندان ایرانی اعتماد نداریم وچشم به دست بیگانگان ضد ایران دوخته ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
دوست عزیز درصد جمعیتی که واکسن زدن چه ربطی به مسافرت داره ؟ در همین منطقه ترکیه و آذربایجان حدود ۱۵ درصد جمعیتش واکسن زدن ایران کمتر از یک درصد و البته فکر نکنم مسئولین کشورشون یک دهم این آقایان رجز خوانی بکنند از قدیم گفته اند دو صد گفته چون نیم کردار نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
به ۱۸:۰۱
امارات چه مناعی در برابر ایران داره؟ الان با مدیریت صحیح در امارات درآمد این کشور از ایران بیشتر شده چرا وقتی سواد نداری نظر می نویسی؟ اگر امارات این مدیریتی که در کشور ما هست داشت الان همان سنزار بی آب و علف گذشته بود پس ربطی به منابع نداره
واکسن که هنوز تهیه نکردی وعده سرخرمن میدی پس لطفا توحرف زدن یکم رعایت کن و کم گوی وگزیده گوی چون دُر تا بینم بالاخره چی میگی
این بابا بجای وزیر باید داستان سرا یا شاعر میشد...
هنوز ۱ میلیون تا واکسن نزدن میگه شبکه مخوف روبرو هستیم؟؟!!!!
بحث یک ماه دیرتر و یا زودتر نیست عزیز.... جان هموطنانمون هر روز از دست میرود... مگر قطعه خودرو است که با این ادبیات صحبت میکنید.... یک ماه را ضربدر 400 نفر هم بکنید میشود 12 هزار نفر... شما برای جان انسانها ارزش قائل باش انسان فکور..!
شما آن زمان که واکسن هپاتیت ب پلاسمایی در پاستور تولید شد، کجا بودید؟! زمانی که انتقال تکنولوژی واکسن مهندسی ژنتیک شده هپاتیت ب از کوبا به ایران انجام شد، کجا بودید؟! انستیتو پاستور ایران و هواسازهای آن، فسیل شده بود؟؟! هیهات!!! پس واکسن ب ث ژ که به گفته همین رییس مرکز کنترل بیماریهایتان (دکتر گویا): بهترین واکسن ب ث ژ دنیاست، در کجا تولید شد؟! قبل از جناب دکتر بیگلری (مورد اشاره شما)، آقای دکتر قانعی رییس انستیتو پاستور بود که الان هم رییس کمیته علمی ستاد کرونا ست!
در کشور ما بسیاری از پستها بر اساس روابط سیاسی شکل میگیرد و نه بار علمی وتجربی مثلا یک نفر از صدا وسیما میاید و رئیس بانک مرکزی میشود در حالیکه یک روز در بانک کارنکرده است ونمیداند کار در بانک یعنی چه میشود سلطان بانکها / درباره وزارت بهداشت نیز در حال حاضر همین است .
وقتی وزیر بهداشت شرکت داروسازی داره باید هر هفته واکسن بزنید.
گدائی چیه آقا؟؟؟مثلا فنلاند یا فرانسه یا ژاپن که واکسن میخرند، گدائی میکنند؟؟ کجای کاری؟ بابا یکی روشن کنه این آقای داروساز رو.
آگهی 13041735
آگهی تغییرات شرکت ژابیز داروی پرشیا شرکت با مسئولیت محدود به شماره ثبت ۲۷۹۲۳۶ و شناسه ملی ۱۰۱۰۳۱۶۴۶۴۱
به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 02/6/1395 تصمیمات ذیل اتخاذ شد: آقای سعید نمکی کدملی وارد شوید با دریافت کلیه سهم الشرکه خود به مبلغ وارد شوید ریال از صندوق شرکت خارج گردید. آقای نیما نارچی کدملی وارد شوید با دریافت کلیه سهم الشرکه خود به مبلغ وارد شوید ریال از صندوق شرکت خارج گردید. خانم طهورا آذرخشی کدملی وارد شوید با دریافت کلیه سهم الشرکه خود به مبلغ وارد شوید ریال از صندوق شرکت خارج گردید. و سرمایه شرکت از مبلغ وارد شوید به مبلغ وارد شوید کاهش یافت و ماده مربوطه در اساسنامه اصلاح گردید. میزان سهم الشرکه هر یک از شرکا پس از کاهش سرمایه: خانم فاطمه نسا بلوری کدملی وارد شوید دارنده وارد شوید ریال آقای حمید رضا غلامی کدملی وارد شوید دارنده وارد شوید ریال پ وارد شوید اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری
لینک این آگهی در سایت روزنامه رسمی کشور
حتی اگر واکسن کرونا هم به اندازه کافی داشتیم
با این سرعت کم روزی ده هزار تزریق
یعنی ۲۵ سال وقت نیاز است تا ۷۰ درصد مردم یک نوبت واکسن بزنند
واقعا کجایش را بگیریم ؟
همه جایش می لنگد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
چرا انقدر بی انصاف هستید. واکسن باشد ظرف یک ماه همه را واکسینه می کنند. محض اطلاعتان عرض کنم ایران یکی از بهترین و گسترده ترین شبکه های بهداشت دنیا را ب استفاده از خانه های بهداشت دارد.
دکتر نمکی فرمودن (سوما اینکه کل اسپوتنیکی که روسیه تولید کرده، ۲۶ میلیون دوز است که ۱۳ میلیون دوز را صادر کرده و ۶۲۰ هزار دوزش را ما خریدیم و ۶۰ میلیون هم به ما تعهد دارد) یعنی خود روسیه واکسن خودش و نزده که هرچی تولید کرده داره میده به ما؟
بعد هم فرمودن (وقتی کرونا آمد گفتم خدایا کمک کن تا یکبار دیگر بتوانیم زیرساخت واکسن کشور را به عنوان یک سرمایه ملی فعال کنیم) همون موقع بود که با خانم نراقی و با میلیونها دلار کارخانه تجهیز کردی؟
چرا این آقایون به جای جواب دادن طفره میرن و میگن ولشون کن یعنی اذهان عمومی براشون مهم نیست ؟ نمیدونن این یعنی بی حسی جامعه بی تفاوتی جامعه؟ یا واقعا هست . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
شوخی می کنید؟ این 60 میلیون تعهد تولید است نه آنهایی که تولید شده. بعد هم معلوم نیست این شامل تولید داخل واکسن روسی هم می شود یا نه (چون روسیه مواد اولیه واکسن خودش را به ایران می فرستد و در ایران تولید می شود) که قرار است در ماههای آینده انجام شود.
اونوقت، وقتی تنها روسیه 620 هزار دوز از 26 میلیون را داده به ما، و 13 میلونش را هم خودش مصرف کرده، اینطور میشه که "خود روسیه واکسن خودش و نزده که هرچی تولید کرده داره میده به ما؟" ه
فقط حرف فقط تبلیغ
بقول قدیمیا:آفتابه لگن هفت دست شام ونهارهیچی
پس کی واکسن میاد؟
هیچکس نمیتونه اینو بپذیره که عبدالمالک ریگی رو از آسمون گرفتیم ولی باندهای مخوفی که میگین رو نمیشه جلوشونو گرفت.حتما دلیل داره
سخنرانیهای دکتر نمکی هم جزیی از سوء مدیریت حسن روحانی محسوب میشود و پلی ایشان نوشته میشود. ایشان اگر دو سه روزی تریبون را در اختیار نداشته باشد و یا توصیه به عدم استفاده از تریبون بشود ، وقتی تریبونی پیدا کند حتماً جبران مافات میکند. در سخنرانی اخیر از دوران کرونا به ۳۲ سال پیش و غیره رفت و آمدی متواتر همرا با منم منم زیاد دارد که هر کسی وقتی مطلب را خواند برداشتش این است که این سخنران چقدر از خود متشکر است. من گفتم ، من کردم ، من دستور دادم و من ... ترجیع بند سخنان ایشان است . اخیراً افتخار تأسیس انستیتو پاسپورت در چند سال ابتدای قرن بیستم را به نام خودشان سند زدند و فقط حیف که انستیتو سیستم هواسازش خراب شد و ایشان هم از مسئولیت بهداشت رفتند والا هم اینک ما یعنی ایران نفر اول در ساخت و تولید و اختراع و اکتشاف انواع و اقسام واکسن و غیره بودیم.
بالاخره یک نفر باید ترمز ایشان را بکشد و دوتا سؤال را عجالتاً از ایشان بپرسند و بعداً اگر وقت شد سؤالات دیگر را قبل از آن هم از ایشان بخواهیم که صغری و کبری کردن هم شنوندگان را کیج میکند و هم خود ایشان زمان را از دست می‌دهند و در زمان گم می‌شوند. اول اینکه ایشان که اینقدر مسئول خیلی مسئولی هستند چرا چند ماهی ورود کرونا به کشور را تشخیص ندادند و انجیل‌هایی را که باید تعطیل نکردند تا این شد که شد. دوم مربوط به گلهٔ اخیر رییس جمهوری است از بس که موضوعی را در ستاد کرونا کفته و از نسئولین خواسته اند جوری که خسته و درمانده شده و آن اینکه چرا کسانی که در مراکز بهداشتی ، تشخیص کووید مثبت برای آنها داده میشود که نتیجه آن هم بیمار بودن شخص و از آن مهم‌تر اینکه ایشان حداقل تا ۲ - ۳ هفته ناقل این بیماری نیز هستند را تا سه روز به خود شخص و به خانواده و بعد و بد تر از همه به محل کار ایشان اطلاع نمیدهند. دکتر نمکی که مسئولی خیلی خیلی مسئول هستند و از عشق به وطن و ایران و ایرانی‌ها به نقل خودشان دیوانه می‌شوند ، در انجام این مهم که نتیجه اش جلوگیری از گسترش بیماری است اینقدر اهمال کرده اند. مراکز بهداشتی که همه اطلاعات شخصی از جمله آدرس و تلفن و غیره را از مراجعه کنندگان میگیرند چگونه نتیجه یک. ویژه را سه روزه پاسخ می‌دهند و نه به خانواده فرد مبتلا و یا محل کارش هم اطلاع نمیدهند و البته لابد و حتماً خود بیمار هم به امان خدا رها شده و میشود. البته من و خیلی‌های دیگر گرچه خدمت رییس جمهوری ارادت داریم و حتی به ایشان رأی هم داده ایم و با کمال معذرت از حضورشان این مورد را که ممکن است گوشه ای از آن مسئولیت پذیری این مسئول خیلی مسئول را بساید نمیتوانم همینطوری قبول کنیم و حتماً این شایعات از ناحیه همان باندهای مخوف که ایشان شرحش را دادند در یک گزارش مغرضانه در کارت تابل رییس جمهوری گذاشته آمد و اصلاً صحت ندارد. شاید هم گزارشی مربوط به دوران فسیلی انستیتو بوده و حتی خود لویی‌پاستور بوده که در گرد گیری ‌و نوسازی انستیتو قاطی گزارشات جدید شده است. همه اینها البته امکان دارد و در عالم امکان همه و هر چیزی ممکن است. گرچه به ادعا و سخنان این مسئول خیلی خیلی مسئول صد در صد بلکه هزار در صد اطمینان عامه هست اما من بابا اینکه محکم کاری در هر کاری خوب وذبلکه کار حسنه ای هست بهتر است ایشان به همان دو سؤال البته خیلی مستقیم هم لازم نیست به همان سبک منم -که کاش رستم میبود و‌کمی خوشه بر می چید - غیر مستقیم و ضمنی پاسخی بدهند نا رو سیاهیش بماند به روی زغال و مسئولیت پذیری این مسئول خیلی خیلی خیلی مسئول با سابقه فعالیت و مسئولیت سی جهل ساله و‌حای تا اوائل قرن ماضی همچنانکه بر مستمعین فرمایشات با نمک ایشان معلوم است بر دشمنان هم روشن گردد .
به نظر می رسد هر چه تلفات کرونا در کشور بیشتر می شود، اعتماد به نفس این جناب هم فزونی می گیرد.
زنده باد
دمتون گرم اقای دکتر
ما به شما افتخار می کنیم
ما می فهمیم که چه کسی دلش می سوزه و کار می کنه و چه کسی خوراک رسانه ای مسموم تولید می کنه
این مطالب رسانه ای عمر کوتاهی دارند . مهم اینه که تاریخ درباره شما با افتخار خواهد گفت.
ببینید هموطنان گرامی، هیچ واکسنی در دنیا 100 درصد نیست مثلا 90 یا 80 درصده یعنی اگر شما هر دو دوز اون رو دریافت کرده باشید باز هم احتمال داره مبتلا بشید

بنا براین احتمال داره واکسن داخلی که افتخار ملی هم هست رو بزنید ولی مبتلا بشید. بنا براین خیلی از رسانه های چزت و پرت خواهند گفت که دیدید واکسن ایرانی مصونیت به همراه نداشت.

از همین الان همه باید بدونن که قرار نیست اگر واکسن زدید اصلا هیچیتون نشه . بلکه شاید مثلا 10 درصد افراد دوباره مبتلا بشن که البته عوارضش سبک تر خواهد بود.

مهم اینه که 90 درصد بقیه مبتلا نخواهند شد و زنجیره قطع خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اشتباه می کنید معنای نود درصد در مورد وواکسن این که شما گفتید نیست!! سرچ کنید همین سایت تابناک مفصل توضیح داده. یک بدفهمی رایج این است که میزان اثربخشی ۹۵ درصد واکسن فایزر به معنای آن است در کارآزمایی بالینی فایزر، ۵ درصد از افراد واکسینه شده کووید گرفته‌اند. اما این برداشت درست نیست: درصد واقعی افراد واکسینه‌شده‌ای که در کارآزمایی‌های بالینی فایزر (و مدرنا) دچار کووید-۱۹ شدندِ، حدود یک صد بار کمتر از این مقدار یعنی چهارصدم درصد است.
داستان را جنایی نکنید ترا به خدا
مخصوصا اون شرکتهای دارویی که تو کیش برای فرار مالیاتی ثبت شدند ولی همه کسب و کارشان داخل تهران است
چرا به ابهام تولید واکسن توسط خودت پاسخ ندادی و داری فرافکنی میکنی؟
دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
از این اوضاع خراب قرمز و سیاه معلومه چقدر زحمت کشیدید. واقعا خجالت اورع
این باابافقط ازخودش تعریف میکنه یه سربه بیمارستانهابزنیدتاببینیدچه خبره.اصلا تو وزارتخونه کسی قبولش نداره
آقای نمکی شما که واکسن دارین می سازین به کارت ملی ما هم یه دستی بنداز. فکر کنم اونجا هم شبکه مخوف خفته که تمی گذاره یه کارت ملی که خودش هم تکنولوژی فضایی نمیخواد تولید بشه!!
شبکه مخوف اونیه که شرکت ثبت میکنه و با شرکت تولید کننده واکسن روسی توو ایران شریکه. خودت رو میگم نمکی
«...ابتدا قرار بود هشت میلیون بدهند که چانه‌زنی کردیم و به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز رساندیم.»
کواکس بوتیک نیست که در آن کسی چانه بزند. از همان ابتدا سهمیه واکسن کشورها را تقریباً بر مبنای بیست درصد جمعیت آن کشور تعیین کرده بودند و سهمیه ایران هم از همان اول همان شانزده میلیون دوز بود.
این آقای وزیر از کجا این حرف ها را می یاره و می گه که باید هر شش ماه یک بار واکسن زد؟ هیچ جای دنیا این حرف ها را نمی زنند.شاید منظور ایشان استناد به خبری است که گفته شده تا الان ثابت شده است که عمر واکسن های ساخته شده حداقل شش ماه می باشد!
صحبتهایی منطقی است.. اما دو چیز را من متوجه نشدم..یکی اینکه چرا نباید مراحل تست را در داخل کشور انجام داد وقتی برای یک واکسن، تست همزمان در چندین کشور در حال انجام است (مانند واکسنهای چینی که در ترکیه و امارات هم تست شدند). مگر اینکه بنوعی بدانیم بعد از تست حاضر به دادن واکسن با اولویت نیستند... و تضمین لازم را هم نمی شود از آنها گرفت.. این حرفها با توجه به ضرورت فعلی و شرایط سخت یا ناشدنی مدیریت کرونا در کشور، بیمعنی است و اینکار می توانست ما را چند ماه جلو بیندازد..
مورد دوم اینکه اگر واکسن کوبا واقعا دو فاز را موفقیت آمیز گذرانده، چرا نباید الان تولید انبوه شود؟ تا جاییکه می دانم تقریبا تمام واکسنهایی که الان استفاده می شوند، بعد از فاز دوم و حداکثر تا اوایل یا اواسط فاز سوم دارای مجوز اضطراری شدند. چرا باید ما تا پایان فاز سوم صبر کنیم؟ البته درست است که عده ای می گویند این واکسن کوبایی است و بدردنمی خورد و فلان.. اما اگر واقعا به آن اعتماد دارید، حداقل اقل نصف مردم حاضرند که بزنند و یک چهارم دیگر هم بعد که نصف اول زدند خواهند زد.. تازه اگر به اندازه 3 چهارم مردم از این واکسن تولید شود، چون تا 3 تا 5 ماه دیگر کلی واکسن داخلی و خارجی اضافه تولید خواهیم داشت (یعنی دیگر نیازی هم نخواهد بود که همه واکسن کوبایی بزنند). نتیجه اینکه اینطوری هم حداقل دو سه ماه (با توجه به زمان فاز سوم و جمع شدن نتایج که بیش از دو سه ماه طول خواهدکشید) جلوتر خواهیم بود. واقعا دو سه ماه در وضعیت حاضر بسیار بسیار حیاتی است..
بجای این همه ذکر مصیبت کارتو درست انجام بده....
خب چرااین شبکه مخوف که میگی حرفی ازش نمیزنی وازعناصرش چیزی نمیگی؟...
جناب آقای نمکی. نتیجه کارت بر همه عیان است. لطفا سکوت اختیار کن تا بوی گند این منجلابی که برای مردم درست کردی بیشتر بلند نشود
... فقط یک سوال آقای نمکی مردم ایران 85 میلیون نفر هست و روزانه 450 نفر فوت میکنه بر اثر کرونا . و جمعیت هندوستان کمتر بگیریم یک میلیترد نفر هست . و امار کشته ها 3000 نفر . اگر با همین حساب کتاب معدل بگیریم برای هر 100 میلون نفر در هندوستان 300 نفر کشته میشوند ولی در ایران برای 85 میلیون 450 نفر یعنی 1.5 برابر هندوستان کشته داریم . حالا چطور شده تو مملکت را ول کردی و میخوای به کمک هندی بروی ؟
در مرگ ومیر توی دنیا اولیم. فقط حرف الکی .
این آقای نمکی این کاره نیست . یعنی نه پزشک خوبی است و نه مدیر خوبی . ایشان یک سخنران خوبی است و خیلی هم مواظب است که به نام او و به کام دیگران پورسانتی جابجا نشود . ایشان فقط خیلی از خودش تعریف های بیخود میکند .
شما که توان نداری یه واکسن را مدیریت کنی خواهشا استعفا بده برو ...
واکسن از هرجا ممکن است و هرنوع نهیه و به همه مردم بزنید در رابطه با رعایت پرونکل ها در همه ایام کنترل و جدی برخورد کنید در ماه مبارک هم شبهای عزیز قدر مثل سایر مواقع برخورد کنید حضرت علی هم با فوت و بیماری مردم راضی نیستند و از شما مواخذه اگر سهل انگاری کنید خواهند کرد مسایل درمانی و جان مردم سیاسی نشود موفق باشید
دستت درد نکنه دکتر جان
استعفا بده اقا اسسسسسسسستعفا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر