بازدید 22670

وجود تریاک در یک داروی گیاهی ضد کرونا

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص یک شربت گیاهی ضد کرونا که توسط صدا و سیما تبلیغ شده و همچنین اظهاراتی درخصوص استفاده از اپیوم در ترکیبات این داروی گیاهی توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 26 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر رضا تویسرکان‌منش مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص یک شربت گیاهی ضد کرونا که توسط صدا و سیما تبلیغ شده و همچنین اظهاراتی درخصوص استفاده از اپیوم در ترکیبات این داروی گیاهی گفت: بررسی‌ها از میزان تریاک داخل این شربت نشان می‌دهد که با مجوز سازمان غذا و دارو مقدار ۲۵ هزارم درصد تریاک به این دارو اضافه شده است و از نظر دارویی نظیر ترکیبات کدئین، قرص دیفینوکسییلات و شربت دکسترومتورفان و اکسپکتورات (که داخل‌شان مخدر است)، در حدی مجاز و با نسخه پزشک قابل ارائه است.

او به شربت گیاهی «آلرگارد» برای درمان بیماری کرونا و میزان تریاکی که در ترکیبات این دارو مورد استفاده قرار گرفته، اشاره کرد و افزود: به ادعای سازمان غذا و دارو غلظت تریاکی که داخل این شربت وجود دارد، در حدی نیست که شربت تریاک تلقی شود و بسیار رقیق شده است و می‌تواند برخی از علائم کرونا مانند سرفه و درد را مدیریت کند و این با مجوز سازمان غذا و دارو است.

تویسرکان‌منش اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که جای نگرانی نیست و میزان اپیومی که داخل آن استفاده شده کمتر از محدوده مجاز است و موجب اعتیاد نمی‌شود. گرچه لزوم افزودن ترکیبات مخدر نظیر کدئین و تریاک به داروهای متعددی که برای تسکین علائم ساده نظیر درد خفیف و سرفه استفاده می شوند جای سوال و تعجب است. توصیه می‌شود مراجع علمی و مسئول نظیر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه ندهند که شرکت‌های داروسازی با هر بهانه‌ای از ترکیبات تحت کنترل و مخدر در داروهای معمول استفاده کنند.

وی این را هم گفت که ترکیبات اصلی استفاده شده در این شربت شامل گیاهانی مثل سیر، مرزه، آویشن، رازیانه، گلپر و میخک است که ظاهراً برای تسکین علائم کووید-۱۹ به کار می‌رود. در مورد اثربخش بودن دارو و موارد مصرف و پروتکل استفاده از آن باید وزارت بهداشت پاسخگو باشد ولی از نظر ما افزودن ترکیبات مخدر به آن حتی در مقیاس ناچیز سودبخش نیست

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲
از اول گفت اون بنده خدا معتادا نمیگیرن
واکسن نخریدند حالا مشغول دارو سازی با تریاک‌شدند.....
پَ نگو چرا اینقد خماریما!!!!
جهل مرگ اوره، اقای عزیز اپویید، نیکوتیین و خیلی مواد مضر و کشنده در دز خاصی خطرناک هستند و شاید در دزی حتی مفید باشند. تعصب حتی در علم هم نوعی جهل است.
طبق معمول هیچ کسی پاسخ گو نیست پس معلومه عده ای در پست تولید و توزیع این داروی تریاکی قرار دارند....
حالا این اطاع رسانی بود یا اعتراض بود یاااااااااااااااااااااااا تبلیغات یک مارک داروئی..............تابناک خیلی کلکی
دیگه چه خبر شگفت انگیزی از این علم دارید؟
کشت خشخاش فواید فراوان دارد. اجازه دعهید بکاریم.عقل ندارید؟
همون تریاک تاثیر داره بقیش الکیه
چه به روز این مملکت آوردند که وزراتخانه اش با بیشرمی مواد مخدر را اینگونه به خورد ملت ناآگاه میدهد.
تریاک بدرد نمیخوره. لااقل کمی شیره قاطیش میکردند که واقعا اثر داشته باشه.
تریاک داروی نایاب است که دشمن کروناست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر